Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche

     
Název:
Name:
Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche
Originální název:
Original Name:
Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche
Kategorie:
Category:
bitevní vrtulník attack helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1995-DD.MM.1999 Sikorsky Aircraft Corp., Bridgeport
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1995-DD.MM.1999 sériová výroba nezahájena / serial production not started
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
První vzlet:
Maiden Flight:
04.01.1996 první prototyp / the first prototype
30.03.1999 druhý prototyp / the second prototype
Osádka:
Crew:
2 (pilot + střelec / pilot + gunner)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
4218 kg 9300 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5601 kg 12349 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
7896 kg 17408 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
14.28 m 46 ft 10 ¼ in
Délka trupu:
Fuselage Length:
13.2 m 43 ft 3 ¾ in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
2.04 m 6 ft 8 ¼ in
Celková výška:
Overall Height:
3.37 m 11 ft ¾ in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
12.19 m 40ft
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
1.37 m 4ft 6in
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
116.74 m2 1256.6 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
1.48 m2 15.90 ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
LHTEC T800-LHT-801
- výkon jednoho motoru: 1165 kW
LHTEC T800-LHT-801
- power output of one engine: 1563 shp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
- vnitřní: 1142 l
- 2 přídavné nádrže: 3407 l
- internal: 301.6 US gal / 251.1 Imp gal
- 2 external fuela tanks: 900 US gal / 749.4 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
3251) km/h v 1219 m 2011) mph in 4000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
3062) km/h v 1219 m 1902) mph in 4000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4.53) m/s 8953) ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
? m ? ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
4566 m 14980 ft
Dolet:
Range:
2784) km 1734) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
22215) km 13805) mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
- -
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
kanón XM301 se zásobou až 500 kusů munice (normálně 320 nábojů)
- ráže: 20 mm
- náměr: -45° - +15°
- odměr: ±120°

neřízené rakety:
- 56x Hydra
- nebo 56x Sura D
- nebo 56x Snora

střely:
- vnitřní zbraňové šachty:
-- 6x AGM-114 Hellfire
-- 12x AIM-92 Stinger

+ dodatečné křídlo:
-- 8x AGM-114 Hellfire
-- 16x AIM-92 Stinger
-- 2x přídavná nádrž
XM301 gun with up to 500 rounds of ammunition (normally 320 rounds)
- calibre: 20 mm
- elevation: -45° - +15°
- traverse: ±120°

unguided rockets:
- 56x Hydra
- or 56x Sura D
- or 56x Snora

missiles:
- internal weapon bays:
-- 6x AGM-114 Hellfire
-- 12x AIM-92 Stinger

+ optional stub-wing:
-- 8x AGM-114 Hellfire
-- 16x AIM-92 Stinger
-- 2x external fuel tank
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) bez radaru; s radarem 307 km/h
2) bez radaru; s radarem 276 km/h
3) vertikální, bez radaru; s radarem 2,5 m/min
4) akční rádius, palivo ve vnitřních nádržích
5) maximální přeletová vzdálenost s přídavnými nádržemi


vytrvalost (standardní zásoba paliva): 2 h 30 min
násobek: +3,5 / -1
1) without radar; with radar 191 mph
2) without radar; with radar 171 mph
3) vertical, without radar; with radar 500 ft/min
4) operational radius, internal fuel
5) ferry range with external tanks


endurance (standard fuel): 2 h 30 min
g-limit: +3,5 / -1
Zdroje:
Sources:
Jackson, Paul: Jane's All the World's Aircraft 2004-2005. Jane's Information Group, Coulsdon 2004.
www.boeing.com
URL : https://www.valka.cz/Boeing-Sikorsky-RAH-66-Comanche-t8751#25949 Verze : 1
Letový záběr na oba vyrobené prototypy (sériová čísla 94-0327 a 95-0001). Vrtulník v popředí (95-0001) byl na rotorové hlavě vybaven pouzdrem, které by u sériových strojů obsahovalo miniaturizovanou verzi radiolokátoru AN/APG-78 Longbow z vrtulníku AH-64D.
Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-Sikorsky-RAH-66-Comanche-t8751#25950 Verze : 1
YRAH-66 (sériové číslo 94-0327).
Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-Sikorsky-RAH-66-Comanche-t8751#129176 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více