Blohm & Voss BV 138
Přehled verzí
- Blohm & Voss BV 138 V1
- první prototyp, lomená křídla (ve tvaru písmene M), pro nevyhovující letové vlastnosti byl tento koncept křídel opuštěn - Blohm & Voss BV 138 V2
- druhý prototyp, přímé křídlo (přestavba z původního lomeného křídla), zvětšené ocasní plochy - Blohm & Voss BV 138 A-0
- značně upravená testovací platforma - předsériová verze, zkušebně nasazená do operačního použití, A-01 - A-04 - Blohm & Voss BV 138 A-1
- sériová verze (postaveno 25 kusů mezi dubnem a srpnem 1940), letouny trpěly problémy se svými přeplňovanými vznětovými motory Junkers Jumo 205 C-4, potíže byly i s 20 mm kanony MG 204 v přední střelecké věži LB 204 - Blohm & Voss BV 138 B-0
- značně upravená testovací platforma - předsériová verze, zkušebně nasazená do operačního použití, B-01 a B-02, nelišila se od verze A-0 - Blohm & Voss BV 138 B-1
- upravená sériová verze A-1, s motory Junkers Jumo 205 D, dále vyměněny (doplněny) kanóny MG 151/20, postaveno 19 kusů
- Blohm & Voss BV 138 B-1/U1 - Blohm & Voss BV 138 C-1
- hlavní sériová verze (celková produkce činila 211 kusů), zasílená konstrukce letounu, upravené motorové gondoly, silnější výzbroj. Menší část byla přestavěna na verzi Blohm & Voss BV 138 C/MS
- Blohm & Voss BV 138 C-1/U - Blohm & Voss BV 138 C/MS
- upravená verze Blohm & Voss BV 138 C-1 pro vyhledávání min (MS - Minensucher), letoun by vybaven prstencem o průměru 14 m (hmotnost cca 2300 kg) a elektrickým zdrojem, spolu vytvařely silné magnetické pole a při letu nízko nad hladinou aktivovaly miny s magnetickou rozbuškou a přiváděly je tak k výbuchu (díky rychlosti a výšce letu nebyl letoun ohrožen vybucujícími minami, ale na druhou stranu let nízko nad hladinou byl velmi náročný). Při testování stroje CB+UA se zjistilo, že letoun je k těmto účelům zcela nevhodný a od dalšícj pokusu se upustilo.