Název: Name: | Bloch MB.700 C.1 | |
Originální název: Original Name: | Bloch MB.700 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Suresnes / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 + 1 rozestavěný | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.05.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 987 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1850 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,970 m | |
Délka: Length: | 7,340 m | |
Výška: Height: | 3,400 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 12,42 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 148,95 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnôme-Rhône 14M-6 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 515 kW. Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 350 l (v křídelních nádržích) | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 553 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 440 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9600 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | A: 2x pevný kanón Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm 2x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm, nebo B: 4x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm všechny zbraně měly být v křídlech. Výzbroj nebyla nainstalována. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost 2,0 h Letoun nalétal celkem 10,25 h | |
Zdroje: Sources: | Alain Pelletier, French Fighters of World War II in Action, Aircraft Number 180, Carrollton, Squadron/Signal Publications, Inc., 2002. ISBN 0-89747-440-6 L+K 14/1986, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Bloch MB.700 http://www.samoloty.ow.pl/str060.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb700.html www.aviastar.org archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-700-C-1-t35873#133152Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie:
Francie se snažila, aby pro případ války nebyla závislá na dodávkách hliníku, jehož byla velkým producentem. Ministerstvo letectví tehdy vyzvalo konstrukční kanceláře, aby vyvinuly konstrukce letadel, které by nebyly závislé na dodávkách hliníku. Dále letoun měl být poměrně lehký s malými rozměry. Asi žádná země nevěnovala těmto lehkým stíhačkám tolik pozornosti a úsilí jako předválečná Francie.
Bloch MB.700 byl právě takovým letounem. Letounek byl projektován jako kompaktní ladně vypadající dolnoplošník s celodřevěnou konstrukcí. Trup měl také dřevěnou konstrukci krytou tvarovanými překližkovými panely a zadní část trupu byla krata plátnem. Motor byl poměrně málo výkonný čtrnáctiválec Gnome-Rhône 14M-6 s malým čelním průměrem (950 mm). Počítalo se s kanónovou nebo jen kulometnou výzbrojí, výzbroj nebyla nainstalována.
Letoun byl zalétnut 19. dubna 1940, celkem nalétal 10,25 h. Zajímavostí bylo vlastnictví letounu, Marcel Bloch byl majitelem tohoto letadla a pokud by došlo k jeho výrobě, byl povinen odprodat jej spolu s výrobními podklady a právy Francouzské republice. Po obsazení letiště v Bucu, kde probíhaly zkoušky, německé jednotky letoun zapálily, protože němečtí vojáci se domnívali, že je letoun zaminovaný. Tak skončil prototyp tohoto úsporného letounu.
Použité prameny:
Alain Pelletier, French Fighters of World War II in Action, Aircraft Number 180, Carrollton, Squadron/Signal Publications, Inc., 2002. ISBN 0-89747-440-6
L+K 14/1986, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Bloch MB.700
http://www.samoloty.ow.pl/str060.htm
archiv autora
Francie se snažila, aby pro případ války nebyla závislá na dodávkách hliníku, jehož byla velkým producentem. Ministerstvo letectví tehdy vyzvalo konstrukční kanceláře, aby vyvinuly konstrukce letadel, které by nebyly závislé na dodávkách hliníku. Dále letoun měl být poměrně lehký s malými rozměry. Asi žádná země nevěnovala těmto lehkým stíhačkám tolik pozornosti a úsilí jako předválečná Francie.
Bloch MB.700 byl právě takovým letounem. Letounek byl projektován jako kompaktní ladně vypadající dolnoplošník s celodřevěnou konstrukcí. Trup měl také dřevěnou konstrukci krytou tvarovanými překližkovými panely a zadní část trupu byla krata plátnem. Motor byl poměrně málo výkonný čtrnáctiválec Gnome-Rhône 14M-6 s malým čelním průměrem (950 mm). Počítalo se s kanónovou nebo jen kulometnou výzbrojí, výzbroj nebyla nainstalována.
Letoun byl zalétnut 19. dubna 1940, celkem nalétal 10,25 h. Zajímavostí bylo vlastnictví letounu, Marcel Bloch byl majitelem tohoto letadla a pokud by došlo k jeho výrobě, byl povinen odprodat jej spolu s výrobními podklady a právy Francouzské republice. Po obsazení letiště v Bucu, kde probíhaly zkoušky, německé jednotky letoun zapálily, protože němečtí vojáci se domnívali, že je letoun zaminovaný. Tak skončil prototyp tohoto úsporného letounu.
Použité prameny:
Alain Pelletier, French Fighters of World War II in Action, Aircraft Number 180, Carrollton, Squadron/Signal Publications, Inc., 2002. ISBN 0-89747-440-6
L+K 14/1986, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Bloch MB.700
http://www.samoloty.ow.pl/str060.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-700-C-1-t35873#133703Verze : 0
Vláďa
MOD
Doplním alespoň jednu fotografii
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-700-C-1-t35873#133705Verze : 0
Vláďa
MOD
Okrem prototypu zničeného Nemcami bol rozostavaný druhý prototyp s množstvom menších zmien, ale ten nebol nikdy dokončený. Inak tento letún je zaujímavý hlavne neuveriteľne vysokou rýchlosťou 550 km/h vo výške 4000 metrov, ktorú tento letún dosiahol s tak slabým motorom ako bol Gnome-Rhone 14M-6 s výkonom 515 kW. Ešte jedno foto
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-700-C-1-t35873#225509Verze : 0
Přední pohled na MB.700
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-700-C-1-t35873#337874Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.