Bloch MB.700 C.1

     
Název:
Name:
Bloch MB.700 C.1 Bloch MB.700 C.1
Originální název:
Original Name:
Bloch MB.700 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Suresnes /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 + 1 rozestavěný
První vzlet:
Maiden Flight:
19.05.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
987 kg 2176 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1850 kg 4079 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,970 m 29ft 5,14in
Délka:
Length:
7,340 m 24ft 0,98in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
12,42 m2 133.69 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
148,95 kg/m2 30.51 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnôme-Rhône 14M-6 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 515 kW.
Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu.
Gnôme-Rhône 14M-6 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 700 hp,
driving a three bladed variable-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
350 l (v křídelních nádržích) 77 UK gallons in the wings
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
553 km/h v 4000 m 343.6 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
440 km/h v ? m 273.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9600 m 31496 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
A: 2x pevný kanón Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm
2x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm, nebo
B: 4x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm
všechny zbraně měly být v křídlech.
Výzbroj nebyla nainstalována.
A: Two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS-404, 60 rpg and
two fixed forward-firing 0,295 inch MAC 1934 M39, 300 rpg or
B: four fixed forward-firing 0,295 inch MAC 1934 M39, 500 rpg
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost 2,0 h
Letoun nalétal celkem 10,25 h
Endurance: 2 hours


In 1936, the Ministere de l'Air established a requirement for a lightweight fighter of wooden construction which resulted in the development of the Arsenal VG 30, the Caudron C 713 and the Bloch 700. This plane was designed by Andre Herbemont. The Bloch 700 flew without armament and flew a total of 10 hours 15 minutes.
The sole prototype was destroyed at Buc after capture by German forces.
Zdroje:
Sources:
Alain Pelletier, French Fighters of World War II in Action, Aircraft Number 180, Carrollton, Squadron/Signal Publications, Inc., 2002. ISBN 0-89747-440-6
L+K 14/1986, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Bloch MB.700
http://www.samoloty.ow.pl/str060.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb700.html
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-700-C-1-t35873#133152 Verze : 0
Historie:


Francie se snažila, aby pro případ války nebyla závislá na dodávkách hliníku, jehož byla velkým producentem. Ministerstvo letectví tehdy vyzvalo konstrukční kanceláře, aby vyvinuly konstrukce letadel, které by nebyly závislé na dodávkách hliníku. Dále letoun měl být poměrně lehký s malými rozměry. Asi žádná země nevěnovala těmto lehkým stíhačkám tolik pozornosti a úsilí jako předválečná Francie.


Bloch MB.700 byl právě takovým letounem. Letounek byl projektován jako kompaktní ladně vypadající dolnoplošník s celodřevěnou konstrukcí. Trup měl také dřevěnou konstrukci krytou tvarovanými překližkovými panely a zadní část trupu byla krata plátnem. Motor byl poměrně málo výkonný čtrnáctiválec Gnome-Rhône 14M-6 s malým čelním průměrem (950 mm). Počítalo se s kanónovou nebo jen kulometnou výzbrojí, výzbroj nebyla nainstalována.


Letoun byl zalétnut 19. dubna 1940, celkem nalétal 10,25 h. Zajímavostí bylo vlastnictví letounu, Marcel Bloch byl majitelem tohoto letadla a pokud by došlo k jeho výrobě, byl povinen odprodat jej spolu s výrobními podklady a právy Francouzské republice. Po obsazení letiště v Bucu, kde probíhaly zkoušky, německé jednotky letoun zapálily, protože němečtí vojáci se domnívali, že je letoun zaminovaný. Tak skončil prototyp tohoto úsporného letounu.


Použité prameny:
Alain Pelletier, French Fighters of World War II in Action, Aircraft Number 180, Carrollton, Squadron/Signal Publications, Inc., 2002. ISBN 0-89747-440-6
L+K 14/1986, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Bloch MB.700
http://www.samoloty.ow.pl/str060.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-700-C-1-t35873#133703 Verze : 0
Doplním alespoň jednu fotografii
Bloch MB.700 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-700-C-1-t35873#133705 Verze : 0
Okrem prototypu zničeného Nemcami bol rozostavaný druhý prototyp s množstvom menších zmien, ale ten nebol nikdy dokončený. Inak tento letún je zaujímavý hlavne neuveriteľne vysokou rýchlosťou 550 km/h vo výške 4000 metrov, ktorú tento letún dosiahol s tak slabým motorom ako bol Gnome-Rhone 14M-6 s výkonom 515 kW. Ešte jedno foto

Zdroj

Bloch MB.700 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-700-C-1-t35873#225509 Verze : 0
Přední pohled na MB.700

Zdroj

Bloch MB.700 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-700-C-1-t35873#337874 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více