Bloch MB.152 C.1

     
Název:
Name:
Bloch MB.152 C.1 Bloch MB.152 C.1
Originální název:
Original Name:
Bloch MB.152 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.04.1940 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Châteauroux-Déols /
DD.MM.1939-DD.12.1939 Société nationale des constructions aéronautiques du Sud-Ouest, Bordeaux-Mérignac /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1938-DD.10.1938 vývoj prototypu
DD.03.1939-DD.04.1940 sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
200 (N.497 - N.696)
První vzlet:
Maiden Flight:
15.12.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2158 kg 4758 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2748 kg 6058 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2800 kg 6173 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,542 m 34ft 7,04in
Délka:
Length:
9,104 m 29ft 10,43in
Výška:
Height:
3,900 m 12ft 9,53in
Plocha křídla:
Wing Area:
17,32 m2 186.43 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
158,66 kg/m2 32.5 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14N-49 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovým výkonu 880 kW, 790 kW v h= 4 500 m.
Vrtule trojlistá Chauviere 371 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 060 mm.
Gnome-Rhône 14N-49 fourteen-cylinder two-row air-cooled engine rated at 1,180 hp for take-off 1,060 hp at 14,764 ft at 2,650 rpm,
driving a three-blade Chauviere 371 constant-speed propeller of the diameter 10ft 0,46in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
427 l 94 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
510 km/h v 4500 m 316.9 mph in 14764 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
390 km/h v ? m 242.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,36 m/s 1842.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,2 min do 4000 m 6,2 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11050 m 36253 ft
Dolet:
Range:
540 km 335.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Hispano-Suiza HS-404 ráže 20 mm, 60 granátů pro každý
2x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm. 500 nábojů pro každý.
Two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS-404 cannons, 60 rpg and
two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 M39 machine-guns, 500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
Bojové zkušenosti s MB.152 C1 byly špatné. Blochy byly pomalé, špatně stoupaly a měly krátký dolet. Posledních 200 vyrobených strojů dostalo mírně výkonnější motor a vrtuli s konstantními otáčkami, tím se podařilo zvýšit rychlost, ale stoupavost a dolet mírně poklesly. Výzbroj byla poměrně silná, ale zbraně nebyly vyhřívané a byly náchylné k zamrzání. Z výhod bychom mohli zmínit stabilitu při střelbě a také to, že konstrukce snesla značná poškození v boji. Piloti MB.152 dosáhli 146 potvrzených sestřelů, dostali se tak za 230 sestřelů pilotů Hawků H-75. The MB-152 was a disappointment in combat. Although it was a steady gun platform and could take a great deal of damage and still return to base it had several serious problems. It was too slow, and climbed too slowly. It had too short a range to be effective, especially as France had no radar system. The unheated guns were prone to freeze at altitude. The MB-152 scored 146 confirmed kills, putting it well behind the 230 claimed by the Hawk H-75, which was present in rather smaller numbers
Zdroje:
Sources:
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45,Itálie, Francie, SSSR, Československo, Polsko, Holandsko, Švédsko, Austrálie, Votobia Olomouc, 1999, ISBN 80-7198-396-9
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Michel Cristesco, Profile Publications, The M.Bloch 151 & 151, No. 201, 1971
L+K 9/1971, Václav Němeček, Monografie MB.150 - MB.154.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb150.html
greek-war-equipment.blogspot.com
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-152-C-1-t6433#420200 Verze : 0
Bloch MB.152 C1 (No 153), který pilotoval Sous Lt. Robert Thollon, GC I/8, jaro 1940.
Bloch MB.152 C.1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-152-C-1-t6433#420145 Verze : 0
Fotografie Blochu MB 152
Bloch MB.152 C.1 -


Bloch MB.152 C.1 -


Bloch MB.152 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-152-C-1-t6433#131585 Verze : 0
Protože stroj bojoval i na "druhé straně" konfliktu, přidám i pár fotek vichystických a německých strojů
Bloch MB.152 C.1 -


Bloch MB.152 C.1 -


Bloch MB.152 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-152-C-1-t6433#109686 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek stíhacího letounu Bloch MB.152 C1
Bloch MB.152 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Bloch-MB-152-C-1-t6433#131583 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více