Název: Name: | Berijev Be-4 | Beriev Be-4 |
Originální název: Original Name: | Бериев Бе-4 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Taganrožský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Taganrog DD.05.1943-DD.MM.1945 Krasnojarský letecký závod č. 477, Krasnojarsk | |
Období výroby: Production Period: | 31.07.1939-DD.06.1941 projekt, výroba prototypů a zkoušky DD.05.1943-DD.MM.1945 sériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 46 - 47 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.10.1940 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | jiné | other |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2082 kg | 4590 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2760 kg | 6085 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3468 kg | 7646 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4,5in |
Délka: Length: | 10,500 m | 34ft 5.33in |
Výška: Height: | 4,040 m | 13ft 3in |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,50 m2 | 274.48 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 108,235 kg/m2 | 22.17 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-62 vzduchem chlazený přeplňovaný hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) a 625,2 kW (850 k) n h=. Vrtule trojlistá stavitelná VIŠ-105-62 nebo AV-2-4 o průměru 2 600 mm. | Shvetsov M-62 nine-cylinder single-row supercharged air-cooled radial engine, rated at 986 hp for take-off and 838 hp at 13,780 ft, driving a three-blade variable-pitch propeller Type VISh-105-62 or AV-2-4 of the diameter 8ft 6,33in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 840 l a 68 l oleje | 184.75 UK gallons (222 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 356 km/h v 4700 m | 221.2 mph in 15420 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 280 km/h v 1000 m | 174 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,0 m/s | 1378 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,0 min do 5000 m | 12,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8100 m | 26575 ft |
Dolet: Range: | 550 km | 341.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1050 km | 652.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v přídi a 1 pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm ve hřbetní střelecké věži MV-5 s 500 náboji. Pumový náklad: 2-4x puma FAB-100 nebo hlubinné pumy PLAB-100 nebo 8x neřízená raketa RS-82 nebo 4x neřízená raketa RS-132. | One fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in the nose and one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in turent MV-5, 500 rounds. Bomb load: Two or four 220 lb bombs Type FAB-100 or depth charges PLAB-100 or eight unguided missile RS-82 or four unguided missile RS-132. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Plovákový letoun KOR-2 byl zalétnut ještě v roce 1940, do přepadení SSSR byl vyroben ještě jeden prototyp, oba byly intenzivně zkoušeny. Krátce nato byly letouny přejmenovány a z účelového označení byl tento typ přeznačen podle jména hlavního konstruktéra, tedy na Berijev Be-4. Výroba se rozeběhla až od května 1943 v evakuovaném závodě v Krasnojarsku, zde bylo do konce roku 1945 vyrobeno asi 46-47 hydroplánů. Berijev Be-4 operoval z katapultů křižníků Maxim Gorkij, a Kirov. | The new aircraft, with the designation KOR-2, first flew on 21 October 1940 at the Beriev factory in Taganrog. Testing continued through January 1941, when series production was ordered under the designation Be-4, at a factory near Moscow. However, due to the start of World War II, only two aircraft were completed. The factory was dismantled, and evacuated to Omsk, then to Krasnoyarsk, where production resumed in May 1943 through the end of 1945. The Be-4 was also used on the cruisers Maxim Gorki and Kirov. |
Zdroje: Sources: | Enzo Angelucci, Paolo Matricardi, World War II Airplanes Volume 2,1976 Б. Л. Симаков, Самолеты страны Советов. 1917-1970 http://www.airwar.ru/enc/sww2/be4.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/kor-2.html http://www.topedge.com/.../sov/BE4BERIE.html http://canopus.lpi.msk.su/~watson/kor2.html http://www.aviastar.org/air/russia/be-4.php http://upload.wikimedia.org/.../...Molotov1941.jpg - fotografie http://upload.wikimedia.org/.../Kor-2_%28Be-4%29.jpg - fotografie archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |