Bell P-39J Airacobra

     
Název:
Name:
Bell P-39J Airacobra Bell P-39J Airacobra
Originální název:
Original Name:
Bell P-39J Airacobra
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1941-DD.MM.194R Bell Aircraft Corporation, Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
25
Sn. 41-7053 - 41-7056 a 41-7059 - 41-7079
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2478 kg 5463 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3582 kg 7897 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3725 kg 8212 lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,363 m 34ft
Délka:
Length:
9.192 m 30ft 2in
Výška:
Height:
3,962 m 13ft
Plocha křídla:
Wing Area:
19,88 m2 214,0 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
180,181 kg/m2 36.9 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
V-1710-59 (E12) kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s automatickým regulátorem plnicího tlaku o vzletovém výkonu 820 kW a 858 kW v h= 4 206 m.
Vrtule trojlistá GM Aeroproducts s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 140 mm.
Allison V-1710-59 (E12) twelve-cylinder liquid-cooled vee engine with an automatic manifold pressure regulatorrated at 1,100 hp for take-off and 1,150 hp at 13,800 ft,
driving a three-bladed GM Aeroproducts hydraulic constant-speed propeller of the diameter 10 ft 4in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
454 l a 662 l v přídavné nádrži pod trupem. 120 US gallons (100 UK gallons) and 175 US gallons (145.7 UK gallons) in one drop tank under fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Oldsmobile M4 (T9) ráže 37 mm s 30 náboji střílející osou vrtule,
2x synchronizovaný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm nad motorem po 200 nábojích a
4x pevný kulomet Colt-Browning AN/M2 ráže 7,62 mm v křídlech po 1 000 nábojích.

Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem.
One fixed forward-firing 1.48 inch Oldsmobile M4 (T9) cannon with 30 rounds of HE ammo firing through the propeller hub,
two fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M2 machine-guns mounted in nose, 200 rpg and
four fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AN/M2 machine-guns mounted in a wings, 1,000 rpg.
Bomb load: one 500 lb bomb.
Uživatelské státy:
User States:
USA United States
Poznámka:
Note:
Motor Allison V-1710-59 (E12) měl vyšší výškovost než Allison V-1710-35, měl ale také mnohem menší životnost, to byl důvod, proč nebyl více používán.

Na tomto letounu byla zkoušena velká přídavná nádrž o objemu 1 400 l, teoretický dolet při rychlosti 325 km/h měl být 6 440 km.
P-39J Bell Model 15B,
The P-39J designation was given to the last twenty-five aircraft ordered as P-39F Airacobras. The only difference between the two versions of the Airacobra was the use of an improved Allison V-1710-59 (E12) engine in the P-39J in place of the -34 engine used in the P-39F.
Zdroje:
Sources:
Robert F. Dorr with Jerry C. Scutts, Bell P-39 Airacobra, Crowood Aviation Series, The Crowood Press Ltd., 2000, ISBN 1-86126-348-1.
Peter M. Bowers, "Airborne Cobra Pt.I". Airpower, Vol. 8, No 6, November 1978.
William Green and Gordon Swanborough, WW2 Aircraft Fact Files: U.S. Army Air Force Fighters, Part 1., London, Macdonald and Jane's, 1977. ISBN 0-356-08218-0
Jacek Tomalik, Bell P-39 Airacobra Cz.1, Monografie Lotnicze 58, Gdańsk, Poland: AJ-Press, 1999. ISBN 83-7237-032-X.
Jacek Tomalik, Bell P-63 Kingcobra, XFL-1 Airabonita, P-39 Airacobra Cz.2, Monografie Lotnicze 59, Gdańsk, Poland: AJ-Press, 2001. ISBN 83-7237-034-6.
Artur Juszcak a Robert Peczkowski, Bell- P-39 Airacobra, Mussroom Model Magazine Special, Yellow Series, No 6106, Mushroom Medel Publications, Stratus, Poland, 2003, ISBN 83-916327-9-2
Jay Frank Dial, The Bell P-39 Airacobra, Profile No.165, Profile Publications Limited, Windsor, Berkshire, England, July 1971
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Bell-P-39J-Airacobra-t45449#457404 Verze : 0
Bell P-39J Airacobra


Plánek pochází z publikace Mushroom Model Magazine Special 2003 - Bell P-39 Airacobra autorů Juzczak Artur, Peczkowski Robert
Bell P-39J Airacobra -


URL : https://www.valka.cz/Bell-P-39J-Airacobra-t45449#177289 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více