Sao Paulo
Druh lodě: bitevní loď
Třída lodě: Minas Gerais
Kýl položen: 30. dubna 1907
Loděnice: Vickers Ltd., Barrow-in-Furness, GBR
Spuštění na vodu: 19. dubna 1909
Zařazení do služby: 12. července 1910
Vyřazení: 20. července 1947
Osud: 6. listopadu 1951 zmizela v bouři při vlečení na šrot
Rozměry:
Délka: 165,8 m
Šířka: 25,3 m
Ponor: 7,6 m
Výtlak standard: 19 280 tun
Výtlak plný: 23 243 tun
Pohon:
Stroje: 2 trojčinné parní stroje, 2 šrouby
Kotle: 18 Babcock (uhlí)
Výkon: 23 500 hp
Rychlost: 21,1 uzlů
Dosah: 10 000 námořních mil při 10 uzlech
Výzbroj:
12 × 305/45 mm (12 in) děla (6 x II)
22 × 120 mm děla
4 × 76 mm (3 in) děla
Pancéř:
hlavní boční pás: 152-229 mm
dělové věže: 229 mm
velitelská věž: 305 mm
paluby: 51 + 25 mm
Posádka: 900 - 1 200 mužů
Charakteristika:
Brazilská bitevní loď typu dreadnought. Byla postavena ve Velké Británii jako sesterské plavidlo Minas Gerais, spolu s ní v době položení kýlu největší válečná loď světa. Tato plavidla tvořila jádro brazilského námořnictva po téměř celou 1. polovinu 20. století. Světovou proslulost si Sao Paulo získala i díky svému tajuplnému konci.
(bude doplněno)
Druh lodě: bitevní loď
Třída lodě: Minas Gerais
Kýl položen: 30. dubna 1907
Loděnice: Vickers Ltd., Barrow-in-Furness, GBR
Spuštění na vodu: 19. dubna 1909
Zařazení do služby: 12. července 1910
Vyřazení: 20. července 1947
Osud: 6. listopadu 1951 zmizela v bouři při vlečení na šrot
Rozměry:
Délka: 165,8 m
Šířka: 25,3 m
Ponor: 7,6 m
Výtlak standard: 19 280 tun
Výtlak plný: 23 243 tun
Pohon:
Stroje: 2 trojčinné parní stroje, 2 šrouby
Kotle: 18 Babcock (uhlí)
Výkon: 23 500 hp
Rychlost: 21,1 uzlů
Dosah: 10 000 námořních mil při 10 uzlech
Výzbroj:
12 × 305/45 mm (12 in) děla (6 x II)
22 × 120 mm děla
4 × 76 mm (3 in) děla
Pancéř:
hlavní boční pás: 152-229 mm
dělové věže: 229 mm
velitelská věž: 305 mm
paluby: 51 + 25 mm
Posádka: 900 - 1 200 mužů
Charakteristika:
Brazilská bitevní loď typu dreadnought. Byla postavena ve Velké Británii jako sesterské plavidlo Minas Gerais, spolu s ní v době položení kýlu největší válečná loď světa. Tato plavidla tvořila jádro brazilského námořnictva po téměř celou 1. polovinu 20. století. Světovou proslulost si Sao Paulo získala i díky svému tajuplnému konci.
(bude doplněno)