Avro Lancaster Mk.VI

Avro Lancaster B Mk.VI
     
Název:
Name:
Avro Lancaster B Mk.VI Avro Lancaster B Mk.VI
Originální název:
Original Name:
Avro Lancaster B Mk.VI
Kategorie:
Category:
letoun pro elektronický boj electronic warfare aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1943 A. V. Roe & Co. Ltd., Chadderton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1943
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
15947 kg 35157 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
32659 kg 72000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
31.090 m 102
Délka:
Length:
21.180 m 69ft 6in
Výška:
Height:
6.250 m 20ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
120.5 m2 1297 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
271,029 kg/m2 55.51 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
4
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 85 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 219 kW (1 658 k) a 1 271 kW (1 729 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 1,241 barů (930,872 mm Hg) v h= 1 753 m. Rolls-Royce Merlin 85 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,635 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,705 hp at 3,000 rpm, boost +18 psi at 5,750 ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9 792 l, 100 oktanů 2,154 UK gal, 100 octane
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
893.2 km/h v ? m 555 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
321.9 km/h v 4572 m 200 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1.1 m/s 220 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6528 m 21418 ft
Dolet:
Range:
2494.5 km 1550 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
Zadní věž - Nash & Thomson FN-20, 4x 7,7mm kulomet Browning Mk.II
oba prototypy měly standardní přední a horní věže FN-5 a FN-50


Bomby: ?
Rear turret - Nash & Thomson FN-20, four 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns
On two prototypes standard Mk.I FN-5 and FN-50 front and upper turrets


Bombs: ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- dva Mk.I a 7 Mk.III, které dostaly nové motory s "kruhovými" chladiči, odstraněné přední a horní věže
- používány u 635. peruti jako výškové bombardéry a pro rušení nepřátelských radarů
- stroj JB675 použit pro testy motorů Merlin 68, 102, 150, 620, 621, 630 a 641
- two Mk.I and seven Mk.III with new engines with annular radiators, front and upper turrets removed
- used by No.635 Squadron as high altitude bombers and for radar jamming
- JB675 used as testbed for Merlin 68, 102, 150, 620, 621, 630 and 641 engines
Zdroje:
Sources:
Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
Goulding, Brian, Garbett, M.The Avro Lancaster I, Profile No.65, Profile Publications, Leatherhead, 1966.
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8
Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X

Avro Lancaster Mk.VI - Lancaster Mk.VI ND673 v barvách 635. peruti po válce ve Farnborough.
Zdroj: http://www.forosegundaguerra.com/viewtopic.php?f=17&t=2777

Lancaster Mk.VI ND673 v barvách 635. peruti po válce ve Farnborough.
Zdroj: www.forosegundaguerra.com

URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-VI-t6574#338450 Verze : 0
Motory byly Rolls-Royce Merlin 85 (původně byly pouze testovány na dvou Lancasterech u firmy Rolls-Royce, použitých jako létající zkušebna, pro budoucí Lancaster Mk.IV který byl později přeznačen na Lincoln Mk.I).


Motory Rolls-Royce Merlin 87 nebyly nikdy použity (je více než pravděpodobné, že číslo 87 dokonce ani nebylo žádnému Merlinu přiděleno).
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-VI-t6574#89613 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více