Avro Anson Mk.V

     
Název:
Name:
Avro Anson Mk.V Avro Anson Mk.V
Originální název:
Original Name:
Avro Anson Mk.V
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1943 Federal Aircraft Corporation, Montreal, Quebec /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1070
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1-2 instruktoři + 4 žáci
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3036 kg 6693 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3800 kg 8378 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4291 kg 9460 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17.22 m 56ft 6in
Délka:
Length:
12.88 m 42ft 3in
Výška:
Height:
3.99 m 13ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
43.01 m2 463 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-985-AN-12Bof -14B o výkonu 336 kW Pratt & Whitney R-985-AN-12Bof -14B, power 450 HP
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
305.8 km/h v 1524 m 190 mph in 5000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
233.4 km/h v ? m 145 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7.6 m/s 1500 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6538 m 21450 ft
Dolet:
Range:
933.4 km 580 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
z výroby beze zbraní na základnách doplněno dle potřeb výcviku none, but some armament may be fitted for training purposes
Uživatelské státy:
User States:
/ /
Poznámka:
Note:
více ZDE more HERE
Zdroje:
Sources:
L+K 4/76 Letadla 1939-1945
http://www.go2war2.nl/artikel/279/2
http://cs.wikipedia.org/wiki/Avro_Anson
http://www.airwar.ru/enc/sww2/anson.html
http://www.warbirdalley.com/anson.htm
www.jaapteeuwen.com
www.diggerhistory.info
http://www.neam.co.uk/anson.html
vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-Mk-V-t62475#223852 Verze : 0
Avro Anson Mk.V


V roce 1942 vznikla v Kanadě na bázi místní verze Mk.II nová varianta Mk.V. Důvodem vzniku této verze byl hrozící nedostatek oceli, Mk.V měl proto celodřevěnou konstrukci – trup byl tvořen překližkovou skořepinou. Další rozdíl byla nová okna, místo klasického „pásu“ Ansonů I zde byla na každé straně jen tři kruhová okénka. Tyto stroje byly bez výzbroje, sloužily k výcviku navigátorů. Místo tří žáků předchozích verzí jich nyní bylo na palubě pět. Ansony verze V používaly americké motory Pratt & Whitney Wasp Junior R-985-AN12B nebo AN14B o výkonu 331 kW s vrtulemi Hamilton nebo Hover.
Prameny se liší v počtu vyrobených strojů, od 1040 po 1069. Výroba probíhala ve třech továrnách, ve Federal Aircraft, Canadian Car and Foundry a Macdonald Bros. Tyto stroje sloužily v kanadském letectvu až do konce padesátých let, kdy byly poslední čtyři stroje prodány civilním uživatelům, respektive předány do muzea RCAF.


Zdroj:
www.jaapteeuwen.com
ww2db.com
http://gmam.ca/anson_update_jun07.htm
http://www.airwar.ru/enc/sww2/anson.html
www.historyofwar.org
http://en.wikipedia.org/wiki/Avro_Anson
http://www.warbirdalley.com/anson.htm
Avro Anson Mk.V -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Anson-Mk-V-t62475#247267 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více