Název: Name: | Aviatik 30.20 | Aviatik 30.20 |
Originální název: Original Name: | Aviatik 30.20 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.1917 Österreichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik GmbH, Wien | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.1917 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 734,5 kg | 1619 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 854,5 kg | 1884 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,00 m | 26ft 2,95in |
Délka: Length: | 6,86 m | 22ft 6,07in |
Výška: Height: | 2,50 m | 8ft 2,43in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,40 m2 | 219.58 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Austro-Daimler AD6 série 18000 o výkonu 136 kW/185 k | Austro-Daimler AD6 series 18000, power 182 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | ? | ? |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Prototyp stíhacího dvouplošníku Aviatik D.I určený pro statické zátěžové zkoušky. Konstrukčně navazoval na prototyp Aviatik 30.14, proti němuž bylo provedeno přibližně 40 úprav, které doporučil Flars. Po neúspěšných testech prováděných 17. března bylo doporučeno nahradit dvoudílné horní křídlo s centrální částí křídlem jednodílným. Po třetí úspěšné zatěžkávací zkoušce provedené 28. dubna 1917 bylo konstrukční řešení prototypu Aviatik 30.20 schváleno jako vzor pro sérii 38 stíhacího letounu Aviatik D.I. Po zátěžových zkouškách byl prototyp odepsán. | - |
Zdroje: Sources: | ZAHÁLKA, Jan, Aviatik D.I & D.II, JaPo, 2002 GROSZ, Peter, Aviatik D.I: Windsock Datafile 45, Albatros Productions Ltd., 1994, ISBN 0 948414 60 X Hornát, Jiří. Aviatik (Berg) D.II série 39 a 339, L+K 1996/06. |