Název: Name: | Avia Fokker F-VIIb-3m | Avia Fokker F-VIIb-3m |
Originální název: Original Name: | Avia Fokker F-VIIb-3m | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.05.1930-DD.MM.1932 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1930-DD.MM.1932 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 19 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.05.1930 | |
Osádka: Crew: | 2 + 8-12 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2750 kg | 6063 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5000 kg | 11023 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21,71 m | 71 ft 2 ¾ in |
Délka: Length: | 14,50 m | 47 ft 6 ⅞ in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 67,60 m2 | 727.64 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 3 | |
Typ: Type: | Walter Castor o výkonu 177 kW/240 k nebo Škoda Wright o výkonu 154 kW/210 k, nebo Avia DR-14 o výkonu 184 kW/250 k, nebo Avia R-17 o výkonu 188 kW/255 k třílistá kovová vrtule | Walter Castor, power 237 hp, or Škoda Wright, power 207 hp, or Avia DR-14, power 247 hp, or Avia R-17, power 252 hp three-blade metal propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 208 km/h v ? m | 129 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 175 km/h v ? m | 109 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 2,1 m/s | 413 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6500 m | 21325 ft |
Dolet: Range: | 800 km | 497 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | - | - |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - licenční verze Fokkeru F-VIIb-3m, postaveno pět strojů pro společnost ČSA, osm pro ČLS a jeden pro Baťu; další snad čtyři, s motory Gnome-Rhône Titan, vznikly pro společnost CIDNA, později Air France, odkud byl jeden převzat fr. letectvem - jeden stroj postaven jako bombardovací pro čs. vojenské letectvo, vybaven 12 pumovými závěsníky pod křídlem; další dva stroje převzaty od Československé letecké společnosti; "bombardér" převzat Slováky, ale brzy zničen, dopravní stroje Němci předány do Chorvatska | - a licensed version of the Fokker F-VIIb-3m, five aircraft were built for ČSA, eight for ČLS and one for Baťa; probably four more, with Gnome-Rhône Titan engines, were built for CIDNA, later Air France, from where one was taken over by the French Air Force - one aircraft built as a bomber for the Czechoslovak Air Force, equipped with 12 bomb racks under the wing; two other airplanes taken over from Československá letecká společnost; the "bomber" taken over by the Slovaks, but soon destroyed, transport aircraft handed over to Croatia by the Germans |
Zdroje: Sources: | ČSA čtenářům L+K, L+K 1995 / 03 a 06. Václavík, Josef. Avia-Fokker F.VIIb.1 v čs. letectvu, L+K 2002 / 03. Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983. Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006. ISBN 80-7277-256-2. |