Avia Bš-21

     
Název:
Name:
Avia Bš-21 Avia Bš-21
Originální název:
Original Name:
Avia Bš-21
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
10
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1934 jaro / spring
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,90 m 29ft 2,38in
Délka:
Length:
6,87 m 22ft 6,47in
Výška:
Height:
2,74 m 8ft 11,87in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,96 m2 236.38 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano Suiza 8Fb o výkonu 221 kW/300 k
Vrtule dvoulistá dřevěná
Hispano Suiza 8Fb, power 296 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
200 l 44 Imp gal / 52.8 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
220 km/h v 0 m 136.7 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,5 min do 3000 m 9,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5500 m 18045 ft
Dolet:
Range:
400 km 248.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový jednomístný vzpěrový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.

V roce 1934 si Ministerstvo národní obrany objednalo modifikovanou desetikusovou sérii Avie BH-21, která sloužila jako cvičný stroj v Leteckém učilišti Prostějov.
-
Zdroje:
Sources:
Krumbach, J.; Vraný, J.; Hurt, Z. Ilustrovaná historie letectví: Avia BH-21, Jakovlev Jak-15, -17 a -23, Supermarine Spitfire Mk.IX a XVI. Naše vojsko, Praha 1986.
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
URL : https://www.valka.cz/Avia-Bs-21-t72647#257320 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více