Avia BH-29

     
Název:
Name:
Avia BH-29 Avia BH-29
Originální název:
Original Name:
Avia BH-29
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1927 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
29.08.1927
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
830 kg 1830 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1090 kg 2403 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,80 m 32ft 1,82in
Délka:
Length:
9,40 m 30ft 10,07in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
25,00 m2 269.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
29 kg/m2 5.94 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter NZ-85 o výkonu 62,5 kW/85 k
Vrtule dvoulistá dřevěná
Walter NZ-85, power 84 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
145 km/h v ? m 90.1 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
105 km/h v ? m 65.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2,5 m/s 492.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový dvojmístný vzpěrový dvojplošník celodřevěné konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.

Původní prototyp školního dvouplošníku byl pro své konstruktéry opravdovým zklamáním. Pokus z tlustým profilem křídla v celé délce vedl k tomu, že letadlo se nechtělo odlepit od země a když už se to pilotovi povedlo nedosáhl větší výšky než 10 m.
Celá koncepce byla nakonec přepracována a letoun krom křídla klasické konstrukce, dostal i výkonější motor (Walter NZ-120 o 120 k, 88 kW), ale přez věškerou snahu továrny a pilota škpt. Hamšíka ne nepodařilo prosadit prodej série. Druhý prototyp nakonec dosloužil v Masarykově letecké lize v Praze.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-29-t8351#23849 Verze : 0
...
Avia BH-29 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-29-t8351#27082 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více