Název: Name: | Arsenal-Delanne 10 C.2 | |
Originální název: Original Name: | Arsenal-Delanne 10 C.2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Arsenal de l'aéronautique, Villacoublay / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.10.1941 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | tandemové křídlo | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1960 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2850 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,328 m | |
Délka: Length: | 10.067 m | |
Výška: Height: | 3,0 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 126,667 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Ycrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovám výkonu 615 kW při 2 400 ot/min a 633 kW při 2 400 ot/min v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá Raitier automaticky stavitelná | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 600 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 550 km/h v 5415 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 465 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,833 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,5 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón HS-404 ráže 20 mm v ose vrtule 2x kulomet MAC ráže 7,5 mm v křídlech 1x zdvojený pohyblivý kulomet MAC ráže 7,5 mm na konci kabiny | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Arsenal Delanne AC-10C.2 byl prototyp stíhačky s tandémovými křídly. Letová vytrvalost: 1,5 h | |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War: Volume One Fighters, London, Macdonald, 1967, ISBN 0-356-01445-2. Marek Ryś, Francuskie dziwolągi: Arsenal Delanne 10C.2 i Payen Pa 22, Nowa Technika Wojskowa 10, str. 49-61, 2005, ISSN 1230-1655. L+K 23/1970, Letadla 1939-1945, Arsenal Delanne 10C.2, Václav Němeček http://www.airwar.ru/enc/fww2/ad10.html www.flightglobal.com archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-Delanne-10-C-2-t41935#164848Verze : 0
Vláďa
MOD
Stručná historie:
- Francouzský konstruktér Maurice Delanne byl nadšeným zastáncem letadel s tandémovými křídly. Francie koncem třicátých let financovala všechny možné projekty a tak se dostalo peněz i na stavbu tohoto letounu, který měl sloužit jako dvoumístný stíhací, proto označení C.2.
- Ve státním podniku Arsenal vznikl jeden prototyp a byl připraven k zalétání, bohužel, postup německé armády byl rychlejší a tak se prototyp dostal do vzduchu až pod dohledem Němců v říjnu 1941. Ve Francii tak měl uskutečnit asi 15 letů o celkové délce šesti hodin. Letoun byl později přepraven do Německa, ale zde již zřejmě žádné zprávy o jeho dalším osudu nejsou.
- Ze zkoušek vyplynulo, že pro takový letoun by byl vhodnější výkonnější motor.
- Francouzský konstruktér Maurice Delanne byl nadšeným zastáncem letadel s tandémovými křídly. Francie koncem třicátých let financovala všechny možné projekty a tak se dostalo peněz i na stavbu tohoto letounu, který měl sloužit jako dvoumístný stíhací, proto označení C.2.
- Ve státním podniku Arsenal vznikl jeden prototyp a byl připraven k zalétání, bohužel, postup německé armády byl rychlejší a tak se prototyp dostal do vzduchu až pod dohledem Němců v říjnu 1941. Ve Francii tak měl uskutečnit asi 15 letů o celkové délce šesti hodin. Letoun byl později přepraven do Německa, ale zde již zřejmě žádné zprávy o jeho dalším osudu nejsou.
- Ze zkoušek vyplynulo, že pro takový letoun by byl vhodnější výkonnější motor.
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-Delanne-10-C-2-t41935#164920Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie Arsenal-Delane C.2
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-Delanne-10-C-2-t41935#164924Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Arsenal-Delanne-10-C-2-t41935#164923Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.