Armstrong Whitworth Albemarle B Mk.I

     
Název:
Name:
Armstrong Whitworth Albemarle B Mk.I Armstrong Whitworth Albemarle B Mk.I
Originální název:
Original Name:
Armstrong Whitworth Albemarle B Mk.I
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.194R Air Service Training Ltd., Hamble
DD.MM.1941-DD.MM.194R A. W. Hawksley Ltd., Brockworth
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 AST
32 Hawksley
První vzlet:
Maiden Flight:
20.04.1940
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
16556 kg 36500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
23.47 m 77ft
Délka:
Length:
18.26 m 59ft 11in
Výška:
Height:
4.75 m 15ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
74.65 m2 803.5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
221,781 kg/m2 45.42 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Hercules XI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 122 kW (1 526 k) při 2 900 ot/min a plnícím tlaku 0,465 baru,
bojový výkon:
1 174 kW (1 597 k) při 2 900 ot/min při plnícím tlaku tlaku 0,465 baru v h= 152 m - I. rychlost kompresoru a
1 126 kW (1 531 k) při 2 800 ot/min při tlaku 0,465 baru v h= 3 429 m - II. rychlost kompresoru
(palivo 100/130 oktanů).
Vrtule trojlisté De Havilland Hydromatic s konstantní rychlostí otáček.
Bristol Hercules XI fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,505 hp at 2,900 rpm boost +6.75 psi
Combat power output:
1,575 hp at 2,900 rpm at boost +6.75 psi at 500 ft (MS) and
1,510 hp at 2,800 rpm at boost +6.75 psi at 11,250 ft (FS),
driving a three-blade constant-speed De Havilland Hydromatic propellers
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3496 l 769 UK gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
426.5 km/h v 3200 m 265 mph in 10500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
273.6 km/h v ? m 170 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5 m/s 980 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5486 m 18000 ft
Dolet:
Range:
2158.1 km 1341 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm ve hřbetní věži Boulton Paul a
4x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v břišní věži (jen prototypy).

Pumový náklad: 1 814 kg pum.
Four flexible 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns on the dorsal Boulton Paul turret and
two flexible 0.303 inch Vickers K machine-guns in the ventral turret (only prototypes).

Bomb load:
4,000 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
všechny později přestavěny na verzi ST Mk.I nebo GT Mk.I all later converted to ST Mk.I or GT Mk.I
Zdroje:
Sources:
Tapper, Oliver. Armstrong Whitworth Aircraft since 1913 Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0-85177-826-7
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
www.century-of-flight.net
http://www.raf38group.org/specification
en.wikipedia.org
http://www.airwar.ru/enc/bww2/albem.html

Armstrong Whitworth Albemarle B Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-Albemarle-B-Mk-I-t49573#354011 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více