Main Menu
User Menu

Arado Ar 81

     
Název:
Name:
Arado Ar 81 V1
Originální název:
Original Name:
Arado Ar 81 V1
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
19251) kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3070 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,20 m
Délka:
Length:
11,65 m
Výška:
Height:
3,57 m
Plocha křídla:
Wing Area:
35,60 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Junkers Jumo 210 C o vzletovém výkonu 449 kW/610 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
3302) km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
66003) m
Dolet:
Range:
6904) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
plánovaná:
2x kulomet MG 17 ráže 7,92 mm
1x pohyblivý kulomet MG 15 ráže 7,92 mm

1x 250kg puma
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
V3:
1) 2069 kg
2) 345 kmh
3) 7700 m
4) 790 km

Začátkem roku 1935 se zúčastnily firmy Junkers, Blohm und Voß, Heinkel a Arado soutěže o sestrojení střemhlavého bombardéru, který měl tvořit základní výzbroj Luftwaffe. Firma Arado nabídla celokovový dvouplošník Ar 81 s pevným podvozkem.

Ar 81 V1 (D-UJOX) - první prototyp, letové zkoušky zahájeny koncem roku 1935 - ukázalo se, že je potřeba úpravy dvojité ocasní plochy na lehkém ocasu a stabilizátoru

Ar 81 V2 (D-UPAR) - druhý prototyp, i po provedených úpravách byl letoun stále nestabilní

Ar 81 V3 (D-UDEX) - třetí prototyp, začal zkušební lety koncem jara 1936, byl opatřen jednoduchými svislými ocasními plochami, typickými pro všechny konstrukce Arado. Při střemhlavém letu dosahoval Ar 81 V3 rychlosti 600 km/h.

Arado Ar 81 předčil v některých vlastnostech (poměr výkonu k hmotnosti letounu a hodnoty zatížení nosných ploch) jeho hlavního konkurenta Junkers Ju 87. Avšak konstrukce dvouplošníku byla již zastaralá a proto musela ustopit modernější konstrukci Junkers Ju 87.
Zdroje:
Sources:
Nowarra, Heinz J. Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2.
airwar.valka.cz
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-81-t49621#192072Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/bww2/ar81.html

Arado Ar 81 - Ar 81 V1

Ar 81 V1
Arado Ar 81 -


URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-81-t49621#521735Verze : 0
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww2/ar81.html

Arado Ar 81 - Ar 81 V2

Ar 81 V2
Arado Ar 81 -


URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-81-t49621#521737Verze : 0
MOD
http://www.airwar.ru/enc/bww2/ar81.html

Arado Ar 81 - Ar 81 V3

Ar 81 V3
Arado Ar 81 -


URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-81-t49621#521738Verze : 0
MOD