Arado Ar 440 A-0

     
Název:
Name:
Arado Ar 440 A-0 Arado Ar 440 A-0
Originální název:
Original Name:
Arado Ar 440 A-0
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.11.1942 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.11.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9200 kg 20283 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
12210 kg 26918 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,60 m 54ft 5,53in
Délka:
Length:
14,39 m 47ft 2,53in
Výška:
Height:
3,97 m 13ft 0,3in
Plocha křídla:
Wing Area:
35,00 m2 376.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 603 G o vzletovém výkonu 1900 k
bojový výkon 1560 k v h= 7630 m
Vrtule: čtyřlisté VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm
Daimler-Benz DB 603 G, take-off power hp
four-bladed variable-pitch propeller VDM
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2600 l ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
747 km/h v 11200 m 464.2 mph in 36745 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
595 km/h v ? m 369.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9600 m 31496 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2680 km 1665.3 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanón MK 108 ráže 30 mm v kořenech křídla (po 100 nábojích)
2x kanón MG 151/20 ráže 20 mm pod trupem (po 300 nábojích)
2x zdvojený pohyblivý kulomet MG 131 ráže 13 mm v dálkově ovládaných střelištích nad a pod trupem celkem 900 nábojů
popř. 1x pohyblivý kanón MG 151/20 ráže 20 mm pro střelbu vzad


pumová zátěž: 2x 500 kg na závěsnících ETC 501 pod křídly
2x 30 mm MK 108 cannon in the wing roots, 100 rpg
2x 20 mm MG 151/20 onder the wings, 300 rpg
2x flexible twin 13 mm MG 131 machine gun in the remotely operated dorsal barbette
2x flexible twin 13 mm MG 131 machine gun in the remotely operated ventral barbette
or 1x flexible rear firing 20 mm MG 151/20 cannon

2x 2205 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
• v případě potřeby bylo možno zavěsit do motorových gondol kamery
• kanóny MK 108 mohly být zaměněny za MK 103 shodné ráže
-
Zdroje:
Sources:
www.luftwaffe-reich.co.uk
www.aviastar.org
www.aviarmor.net
http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/ar440.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ar440.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-440-A-0-t57842#284426 Verze : 0
Arado Ar 440 A-0

Stručná historie:
Arado Ar 440 začíná vznikat počátkem roku 1942, konstruktéři se poučili z neúspěchu předešlého typu Ar 240, který byl vyroben jen v malém počtu a ač byl neustále vylepšován a upravován byl celý projekt na příkaz RLM ukončen. Několik posledních projektů se již ani nedočkalo realizace.

Pro nový typ Ar 440 konstruktéři vzali za základ Ar 240 a upravili jej do nové podoby, motorové jednotky musely podávat dostatečný výkon, proto byly vybrány výškové motory DB 603G, u kterých mohl být maximální výkon zvýšen použitím vstřiku oxidu dusného do sání motoru. Toto zařízení se používalo pro zvýšení výkonu ve velkých výškách. Výkon byl přenášen čtyřlistými automatickými vrtulemi VDM. Ar 440 byl celkově mírně větší než předcházející typ. Dokončen byl v Červenci roku 1942 a byl ihned zalétán. Zkušební piloti se o novém stíhacím bombardéru vyjadřovali kladně. První prototyp byl brzy ve zkouškách doplněn dalšími třemi prototypy. Zkoušky probíhaly v v Rechlinu počátkem roku 1943 a ač zkušební piloti o novém letounu mluvili s nadšením, nedošlo k jeho zařazení do výzbroje Luftwaffe.

O zahájení sériové výroby se znovu uvažovalo o jeden a půl roku později, tedy v době, kdy se měl stanovit nouzový program rozvoje stíhacího letectva. Arado Ar 440 se však nestal standardním dvoumotorovým stíhačem Luftwaffe protože v porovnání s vítězným typem, jímž byl Dornier Do 335 Pfeil, byl již zastaralý a Pfeil měl větší výkonové rezervy.
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-440-A-0-t57842#284425 Verze : 0
Arado Ar 440 A-0
Těžký stíhací bombardér


Rozpětí: 16,30 m
Délka: 14,30 m
Výška: 4,00 m
Nosná plocha: 34,00 m²
Váha prázdného letadla: 9 200 kg
Maximální vzletová váha: 12 210 kg
Motor: dva Daimler-Benz DB-603G
Maximální rychlost: 747 km/h
Cestovní rychlost: 696 km/h
Dolet: 2 700 km
Posádka: 2
Výzbroj: dva kanóny MK-108 ráže 30 mm a dva kanóny MG-151 ráže 20 mm v přední části letadla, dva kulomety MG-131 ráže 13 mm ve vrchní a spodní dálkově ovládané střelecké věžičce, jeden pevný kanón MG-151 ráže 20 mm v zadní části letadla
Náklad: do 1 000 k bomb


Zdroj airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-440-A-0-t57842#209080 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více