Antonov An-714

Антонов Ан-714
     
Název:
Name:
Antonov An-714 Antonov An-714
Originální název:
Original Name:
Антонов Ан-714
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1970-DD.MM.1970 Kyjevský letecký závod, Kyjev /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1970-DD.MM.1970
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
20.10.1970
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
jiný other
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
jiné other
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
21,99 m 72ft 1,75in
Délka:
Length:
11,36 m 37ft 3,24in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
39,72 m2 427.54 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Ivčenko AI-14RF s max. výkonom po 300 hp
Ivchenko AI-14RF, Power (take-off) 300HP
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
290 kg paliva 639 lb of fuel
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do m ? min to 0 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4500 m 14764 ft
Dolet:
Range:
450 km 279.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Заярин, В., Шиврин, Н.: АН-14 на воздушной подушке in Авиация и время 1996/01
http://www.airwar.ru/enc/xplane/an14sh.html
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-714-t193476#557210 Verze : 0

Antonov An-714 - vznik a vývoj





Schéma podvozku na vzdušnej poduške, v ruštine označovaného ŠVP - Šassi na Vozdušnoj Poduške (шасси на воздушной подушке - ШВП) bola začiatkom sedemdesiatych rokov minulého storočia použitá aj na experimentálnom stroji postavenom na báze sériového lietadla Antonov An-14A. Lietadlo dostalo označenie An-714, kde číslo 7 označovalo 7. generálne riaditeľstvo Ministerstva leteckého priemyslu, pod ktoré spadala Kujbyševská konštrukčná kancelária podvozkov lietadiel a vrtuľníkov (Куйбышевское КБ шасси самолетов и вертолетов), ktorá pod vedením I. Berežnova pracovala na tejto úlohe. Stroj niesol civilnú imatrikuláciu CCCP, avšak bez akéhokoľvek číselného označenia. Na pravej prednej časti nosu lietadla bol nápis An-714 v azbuke (Ан-714).


ŠVP, použité na experimentálnom lietadle An-714, pozostávalo z troch rovnako veľkých vzduchových vankúšov o hmotnosti po 28 kg, umiestnených na miestach pôvodných podvozkových nôh. Vzduch pod spodnú plochu kruhovej základne každej z podušiek vháňali hydraulické odstredivé dúchadlá, ktoré boli roztáčané hydraulickými čerpadlami typu GM-36. Ich pohon zabezpečovali motory lietadla Ivčenko AI-14RF.


Prvý štart experimentálneho lietadla prebehol 20. októbra 1970. Počas skúšok bolo zistené, že zatiaľ čo pri vzletoch z betónového povrchu sa lietadlo dokázalo odpútať pri rýchlosti 90 km/hod už po 117 metroch, pri vzlete z povrchu pokrytého 30-40 cm vrstvou snehu potrebovalo vzdialenosť 130 metrov. Hoci stroj dokázal vzlietnuť a pristáť aj pri bočnom vetre o rýchlosti až 15 m/s a na povrch vzletovej a pristávacej dráhy ŠVP pôsobil tlakom len 0,07 atmosfér (stokrát menším, než aký vyvinie klasický trojbodový kolesový podvozok) boli výsledky skúšok vyhodnotené ako neuspokojivé. Dôvodom bolo, že pomerne vysoký prevádzkový tlak 850 kg/m2 pôsobiaci na relatívne malú plochu, spôsoboval vytrhávanie kúskov zeminy a nečistôt z VPD, ktoré boli vymršťované priamo proti dúchadlám a pohonným jednotkám. Preto boli skúšky v roku 1971 ukončené. Skúsenosti z výskumu však boli využité pri výskume a vývoji iného stroja na ŠVP – An-14Š.


Заярин, В., Шиврин, Н.: АН-14 на воздушной подушке in Авиация и время 1996/01
http://www.airwar.ru/enc/xplane/an14sh.html
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-714-t193476#557209 Verze : 3
ruslet.webnode.cz

Antonov An-714 -


Antonov An-714 -


Antonov An-714 -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-714-t193476#557211 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více