Název: Name: | Ambrosini SAI.107 | Ambrosini SAI.107 |
Originální název: Original Name: | Ambrosini SAI.107 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Società Aeronautica Italiana Ing. A. Ambrosini & C., Passignano sul Trasimeno | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1280 kg | 2822 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1600 kg | 3527 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,000 m | 29ft 6,32in |
Délka: Length: | 8,000 m | 26ft 2,95in |
Výška: Height: | 2,400 m | 7ft 10,48in |
Plocha křídla: Wing Area: | 13,10 m2 | 141.01 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 122,14 kg/m2 | 25.02 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Isotta Fraschini Gamma R.C.35-I, vzduchem chlazený invertní dvanáctiválec s válci do V o vzletovém výkonu 379 kW (515 k). Vrtule dvoulistá kovová | Isotta Fraschini Gamma R.C.35-I, twelve-cylinder inverted vee air-cooled engine, rated 494 hp at fake-off, driving two blade metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 500 km/h v ? m | 310.7 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 425 km/h v ? m | 264.1 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7500 m | 24606 ft |
Dolet: Range: | 800 km | 497.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,69 mm | One fixed forward-firing 0.303 Breda-SAFAT machine gun. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Inženýr Sergio Stefanutti se po neúspěchu prototypu kachního stíhače S.A.I. Ambrosini S.S.4, vrátil ke klasické koncepci letadel. Na základě cvičného letounu S.7 navrhl v roce 1940 lehkou stíhačku, postavenou ze dřeva, S.A.I. 107 inženýr Stefanutti prosazoval dlouhou kabinu, která by plynule přecházela od vrtulového kužele až k ocasním partiím. Z hlediska aerodynamiky to bylo výhodné, ale prakticky nepoužitelné, docházelo k velkému zakřivení a zkreslení výhledu pilota. Po prvním letu byl tento překryt nahrazen klasickým krytem pilotní kabiny. Letoun byl potom zkoušen na základně Guidonia s výsledkem, že lze na tomto základě stíhací letoun vyrábět, ale je nutno posílit výzbroj. Na základě S.A.I. 107 vznikl slibnější S.A.I. 207. | The light fighter concept was quite popular in the early 1940s. Light fighter SAI.107, which was derived from the successful S.7 trainer. It was of light construction, being built of wood (spruce). Power was supplied by an air-cooled inline Isotta-Fraschini engine. |
Zdroje: Sources: | http://it.wikipedia.org/wiki/SAI_Ambrosini_107 www.aviastar.org archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Původní provedení kabiny, http://www.airwiki.org/enc/fww2/sai107.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Upravená kabina, http://www.airwiki.org/enc/fww2/sai107.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
S.A.I. 107 po úpravě, http://www.airwiki.org/enc/fww2/sai107.html