Název: Name: | Alexejev I-215 | Alekseyev I-215 |
Originální název: Original Name: | Алексеев И-215 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.MM.1947 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1947-DD.MM.1947 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 konverze I-211 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 31.12.1947 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4010 kg | 8841 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6890 kg | 15190 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,25 m | 40ft 2,27in |
Délka: Length: | 11,54 m | 37ft 10,32in |
Výška: Height: | 3,68 m | 12ft 0,87in |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,00 m2 | 269.1 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Derwent V o tahu 15,59 kN | Rolls-Royce Derwent V, thrust 3505 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2300 kg | 5071 lb |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 970 km/h v 0 m | 602.7 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 2,8 min do 5000 m | 2,8 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 14000 m | 45932 ft |
Dolet: Range: | 1700 km | 1056.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2500 km | 1553.4 mi |
Výzbroj: Armament: | plánovaná: 3x kanon N-37 ráže 37 mm, 30 nábojů každý 2x 250kg puma | proposed: 3x 37 mm N-37 cannon,30 rounds each 2x 551 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - výkony pravděpodobně vypočtené - prototyp I-211 byl přestavěn pro použití britských motorů RR Derwent, protože původní Ljulkovy jednotky TR-1 byly nevyzrálé a poskytovaly pouze asi 70% předpokládaného tahu. Na letounu bylo potřeba provést řadu úprav-především zvětšit průměr motorových gondol (Derwenty měly odstředivé kompresory). Tah motorů byl sice dostatečný, ale pro změnu začal trpět malou pevností centroplán. Druhý prototyp nesl označení I-215D (D=Dubler) a vzlétl na jaře 1948. Program byl ukončen a kancelář rozpuštěna údajně po Jakovlevově poznámce před Stalinem, že se jadná o další kopii Me-262. | - |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Early Soviet Jet Fighters. Midland Punlishing, Hinckley 2002. ISBN 1-85780-139-3. Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. ruslet.webnode.cz |