Název: Name: | Aiči AB-9 8-Ši | Aichi AB-9 8-Shi |
Originální název: Original Name: | 社内名称AB-9 试8 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1934 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.12.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1600 kg | 3527 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2600 kg | 5732 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,500 m | 37ft 8,75in |
Délka: Length: | 9,760 m | 32ft 0,25in |
Výška: Height: | 4,150 m | 13ft 7,38in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,80 m2 | 374.58 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 74,70 kg/m2 | 15.3 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 2 Kai 1, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 338 kW (460 k) v h= 1 500 m. Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 2 740 mm | Nakajima Kotobuki 2 Kai 1, nine-cylinder air-cooled radial, rated at 572 hp for take-off and 453 hp at 4,921 ft, driving a two-blade fixed-pitch metal propeller of the diameter 8ft 11,9in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 535 l | 118 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 235 km/h v ? m | 146 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 200 km/h v ? m | 124.3 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,0 min do 1000 m | 3,0 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6400 m | 20997 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Type 92 ráže 7,69 mm 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,69 mm Pumový náklad: do 310 kg (1x 250 kg a 2x 30 kg) | One fixed forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in the engine cowling and one flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun. Bomb-load: Up to 683 lbs (One 551 lbs bomb under the fuselage, and two 66 lbs bombs under the wings). |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 社内名称AB-9 / - / Ajči AB-9 speciální bombardovací letoun 8-Ši. Letová vytrvalost: 5,5 h jednalo se o prototyp střemhlavého bombardéru D1A1 Susie | 社内名称AB-9 / - / Aichi Special Carrier Bomber AB-9 8-Shi Endurance: 5 hours 30 minutes In addiction to the Heinkel-built prototype modified by Aichi. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu 1931-1941 Prolog, Vydání Svět křídel Cheb, první vydání, rok 1994, ISBN 80-85280-26-4 L+K 20/1987, str.25, Václav Němeček, Letadla 39-45, Aichi D3A http://www.combinedfleet.com/ijna/d1a.htm http://www.aviastar.org/air/japan/aichi_d1a.php archiv autora |