Aero A-42

     
Název:
Name:
Aero A-42 Aero A-42
Originální název:
Original Name:
Aero A-42
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1929
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2940 kg 6482 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4740 kg 10450 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
20,80 m 68ft 2,89in
Délka:
Length:
13,80 m 45ft 3,3in
Výška:
Height:
4,35 m 14ft 3,25in
Plocha křídla:
Wing Area:
54,00 m2 581.25 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
80,5 kg/m2 16.49 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Isotta Fraschini Asso 1000 RV o výkonu 588 kW/800 k
Vrtule kovová třílistá
Isotta Fraschini Asso 1000 RV, power 789 hp
Propeller metal three-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
270 km/h v ? m 167.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
250 km/h v ? m 155.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
50 min do 5000 m 50 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
1200 km 745.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,92mm kulomet vz.28
1x 7,92mm dvojkulomet vz.28 na hřbetu
1x spodní pohyblivý 7,92mm kulomet vz.28

16x 50 kg bomba v trupu
16x 20 kg bomba v trupu
2x 200 kg bomba pod trupem
1x fixed 7,92 mm vz.28 machine gun
1x flexible 7,92 mm vz.28 twin machine gun
1x flexible vz.28 machine gun under the fuselage

16x 110 lb bomb internally
16x 45 lb bomb internally
2x 440 lb bomb externally
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Husník

Jednomotorový hornoplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
I přes velmi dobré výkony dosažené během zkoušek v létě 1930 (dosaženo 3 mezinárodních a 16 národních rekordů) nebyla sériová výroba tohoto typu nikdy zahájena. Během vojskových zkoušek bohužel letoun vykazoval tak velké množství závad, že od jeho dalšího vývoje bylo upuštěno.

Jen pro představu šlo mimo jiné o tyto chyby : chvění ocasních ploch, neschopnost ploché zatáčky,dlouhý start a přistání, snaha letounu stáčet se do strany, malá účinnost směrového kormidla a další.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
Bittner, K., Krumbach J. Aero A-42, L+K 1965/15
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-42-t8317#23815 Verze : 0
...
Aero A-42 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-42-t8317#26643 Verze : 0
Aero A-42 z bočního pohledu bez krytů kol

Zdroj

Aero A-42 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-42-t8317#336927 Verze : 0
Aero A-42


Zdroj: Archiv Leteckého muzea v Dačících via facebook

Aero A-42 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-42-t8317#525524 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více