Název: Name: | Aero A-42 | Aero A-42 |
Originální název: Original Name: | Aero A-42 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1929-DD.MM.19RR Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1929-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1929 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2940 kg | 6482 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4740 kg | 10450 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 20,80 m | 68ft 2,89in |
Délka: Length: | 13,80 m | 45ft 3,3in |
Výška: Height: | 4,35 m | 14ft 3,25in |
Plocha křídla: Wing Area: | 54,00 m2 | 581.25 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 80,5 kg/m2 | 16.49 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Isotta Fraschini Asso 1000 RV o výkonu 588 kW/800 k Vrtule kovová třílistá | Isotta Fraschini Asso 1000 RV, power 789 hp Propeller metal three-blade |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 270 km/h v ? m | 167.8 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 250 km/h v ? m | 155.3 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 50 min do 5000 m | 50 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | 22966 ft |
Dolet: Range: | 1200 km | 745.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,92mm kulomet vz.28 1x 7,92mm dvojkulomet vz.28 na hřbetu 1x spodní pohyblivý 7,92mm kulomet vz.28 16x 50 kg bomba v trupu 16x 20 kg bomba v trupu 2x 200 kg bomba pod trupem | 1x fixed 7,92 mm vz.28 machine gun 1x flexible 7,92 mm vz.28 twin machine gun 1x flexible vz.28 machine gun under the fuselage 16x 110 lb bomb internally 16x 45 lb bomb internally 2x 440 lb bomb externally |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Antonín Husník Jednomotorový hornoplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. I přes velmi dobré výkony dosažené během zkoušek v létě 1930 (dosaženo 3 mezinárodních a 16 národních rekordů) nebyla sériová výroba tohoto typu nikdy zahájena. Během vojskových zkoušek bohužel letoun vykazoval tak velké množství závad, že od jeho dalšího vývoje bylo upuštěno. Jen pro představu šlo mimo jiné o tyto chyby : chvění ocasních ploch, neschopnost ploché zatáčky,dlouhý start a přistání, snaha letounu stáčet se do strany, malá účinnost směrového kormidla a další. | - |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2 V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986 Bittner, K., Krumbach J. Aero A-42, L+K 1965/15 |