AUT - Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 Greif (lehký ženijní vyprošťovací tank)

Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 Greif
     
Název:
Name:
Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 Greif Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 Greif
Originální název:
Original Name:
Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 Greif
Kategorie:
Category:
lehký ženijní vyprošťovací tank light engineer recovery tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1976-DD.MM.2000 Steyr-Daimler-Puch AG, Wien
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1976-DD.MM.1977
DD.MM.1999-DD.MM.2000 - zakázka pro armády Botswany a Brazílie / production for Botswana and Brazil
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1974
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
19800 kg 43652 lb
Celková délka:
Overall Length:
6705 mm 22 ft
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8 ft 2 ⅜ in
Celková výška:
Overall Height:
2740 mm 8 ft 11 ⅞ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Pancéřování:
Armour:
? ?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
6-válcový vodou chlazený čtyřtaktní vznětový motor Steyr 7FA přeplňovaný turbodmychadlem 6-cylinder water-cooled four-stroke diesel engine turbo Steyr 7FA
Výkon:
Power:
235 kW při 2200 ot/min 315.1 bhp at 2200 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Mechanická převodovka 6HP600, s 6 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a 1 vzad. Manual transmission 6HP600, with 6 gears forward and 1 reverse.
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
68 km/h 42 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
625 km 388 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
14 ° 30 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,1 m 83 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m 31 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,0 m 39 in
Nástavba:
Superstructure:
Jeřábový výložník
- nosnost 6 tun,
- délka vyložení 3,9 m,
- pracovní rozsah 234 stupňů,
- délka lana 42 m


Hlavní naviják
- tažná síla 200 kN/20 tun,
- délka lana 95 m,
- průměr lana 24 mm


Hydraulická dozerová radlice
- pracovní výkon 150 m3/h,
- šířka 2500 mm,
- výška 900 mm,


- souprava ženijních trhavin k provádění trhacích prací malého rozsahu,


- souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem,


- souprava kladek k vyprošťování uvázlé techniky,


- tažná tyč
Crane jib
- capacity 13228 lb,
- unloading length 153,5in,
- working range of 234 degrees,
- length of rope 1653,5in


Main winch
- tensile strength of 200 kN/44092 lb,
- length of rope 3740,2in,
- diameter ropes 0,94in


Hydraulic dozer blade
- the working capacity of 150 m3/h
- width 8ft 2in,
- height 2ft 11in


- set explosives engineer to carry out blasting small-scale,


- for welding and cutting arc,


- set out the pulleys to rescue techniques,


- tow bar
Výzbroj:
Armament:
12,7 mm kulomet M2HB, 1500 ks nábojů.


4x vrhač dýmových granátů.
12.7 mm machine gun M2HB, 1500 cartridges,


4 smoke grenade thrower
Uživatelské státy:
User States:














Poznámka:
Note:
Objem palivové soustavy 400 l nafty.
Měrný výkon 11,86 kW/t.
Fuel system 400 l of diesel.
Specific output 11.86 kW/t.
Zdroje:
Sources:
Zdroje:
Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military Systém Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.
www.armyrecognition.com
URL : https://www.valka.cz/AUT-Bergepanzer-4KH7FA-SB-20-Greif-lehky-zenijni-vyprostovaci-tank-t83777#405255 Verze : 0

Vývoj

První prototyp vyprošťovacího tanku Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 GREIF vznikl v roce 1974. Sériová výroba začala v letech 1976-77. Do služby v ženijních jednotkách rakouské armády je zařazen od roku 1977. V letech 1999 až 2000 proběhla druhá série výroby vozidel v rámci zakázky pro armády Botswany a Brazílie.


Určení

Vozidlo je určeno k technické podpoře ženijních jednotek rakouské armády, vyprošťování uvázlé a odsunu poškozené techniky, k lehkým úpravám terénu, údržbě cest v prostoru působnosti jednotek.


Popis

Vozidlo bylo postaveno na strojovém spodku stíhače tanků SK 105 Kürassier. Pojezdová kola po pěti na každé straně korby jsou doplněna hnacím kolem vzadu a kolem napínacím vpředu. První a poslední pár pojezdových kol je vybaven hydraulickými tlumiči. Podvozek je dále vybaven nosnými kladkami po třech na každé straně korby.

V přední části korby je instalována hydraulicky ovládaná dozerová radlice, určená ke stabilizaci vozidla při vyprošťování uvázlé techniky a k lehkým úpravám terénu.

Korba je svařena z ocelových plátů a poskytuje osádce ochranu proti střelám do ráže 7,62 mm a střepinám z ručních granátů. Původní věž s kanónem ráže 105 mm byla nahrazena robustní svařovanou nástavbou s pracovním prostorem pro čtyřčlennou osádku. Prostor osádky je přístupný dvěma dveřmi na levé straně korby a dvěma příklopy na stropě korby.

Motorový prostor se nachází v zadní části korby. Vozidlo pohání 6válcový vodou chlazený čtyřtaktní vznětový motor Steyr 7FA přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 240 kW (320 ks). Nad motorovým prostorem se nachází speciální plošina se schránkami na nářadí, náhradní díly a speciální vybavení.

V pravé přední části korby je umístěna otočná plošina jeřábového výložníku. Výložník ve složeném stavu zabírá celou pravou vnější část nástavby. S nosností 6 tun je schopen pohodlně provést výměnu úplné věže stíhače tanků SK 105 v polních podmínkách.

Hlavní naviják o tažné síle 20 tun se nachází ve spodní části předního čela korby. Jeho tažná síla umožňuje vyproštění a tažení stíhače tanků SK 105.

Vozidlo je vyzbrojeno 12,7mm kulometem M2HB, lafetovaným na příklopu velitele, určeným pro vlastní ochranu vozidla před živou silou protivníka a nízkoletícími cíli. Pro vytvoření dýmové clony je vozidlo vybaveno čtyřmi vrhači dýmových granátů. Vezený palebný průměr činí 1500 kusů 12,7mm nábojů do kulometu.

Prostor osádky je vybaven ventilačním zařízením a nezávislým topením. Vozidlo není vybaveno filtroventilačním systémem proti ZHN.

Speciální vybavení vozidla:
- jeřábový výložník s nosností 6 tun, délkou vyložení 3,9 m a pracovním rozsahem 234 stupňů, délkou lana 42 m,
- naviják o tažné síle 200 kN (20 tun) délce lana 95 m a průměru lana 24 mm,
- hydraulická dozerová radlice o výkonu 150 m3/h,
- souprava ženijního náloživa k provádění trhacích prací malého rozsahu, uložena ve schránce na speciální plošině nad motorovým prostorem,
- souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem,
- tažná tyč,
- souprava kladek k vyprošťování uvázlé techniky

Zdroje:
Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military Systém Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.
www.armyrecognition.com

AUT - Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 Greif (lehký ženijní vyprošťovací tank) - Lehký ženijní vyprošťovací tank Greif

Lehký ženijní vyprošťovací tank Greif
URL : https://www.valka.cz/AUT-Bergepanzer-4KH7FA-SB-20-Greif-lehky-zenijni-vyprostovaci-tank-t83777#307216 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více