Název: Name: | Storm MPV | |
Originální název: Original Name: | Storm MPV | |
Kategorie: Category: | víceúčelové obrněné vozidlo | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Highland Systems, ? | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp / prototype | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.2020 | |
Osádka: Crew: | ? | |
Přepravní kapacita: Seating Capacity: | 6 osob/troops | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 10000 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 5884 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2873 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2360 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 500 mm | |
Pancéřování: Armour: | STANAG 4569 úroveň 1 až 2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | kombinovaný diesel-elektrický agregát a elektromotor | |
Výkon: Power: | 1839 kW při ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | - | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 140 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | - km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | - kombinovaný: 18 až 36 hod. - diesel agregát: 8,5 hod. - jen aku.: 3,5 hod. při 80-90 km/h - jen aku.: 1,5 hod. při 100-140 km/h | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | - km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 34 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | - ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 1,5 m | |
Brodivost: Fording Depth: | plave m | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - pohotovostní hmotnost: 8000 kg - max. rychlost plavby: 30 km/h - max. doba plavby: 4 hod. - doba dobití akumulátoru: 150 minut | |
Zdroje: Sources: | https://highlandsystems.me/storm-asn/ |
Období | - |
Typ stroje | ARE - Storm MPV (víceúčelové obrněné vozidlo) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Storm MPV na výstavě IDEX 2021.
URL : https://www.valka.cz/ARE-Storm-MPV-viceucelove-obrnene-vozidlo-t239709#662810Verze : 2
Jiří Tintěra
MOD
Štorm (Storm, Шторм) na IDEXu 2021
Krátká historie vozidla Štorm (Storm, Шторм)
Vozidlo s hybridním pohonem bylo původně navrženo a vyvíjeno v Kyjevě, ale na začátku občanské války se jeho vývoj nesetkal s pochopením ukrajinského ministerstva obrany i když jízdní testy na Dněpru ukázaly správnost zvoleného konceptu. Proto Oleksandr Kuzněcov a skupina pěti techniků hledali v zahraničí vstřícnější prostředí. V září 2020 vznikla v Spojených arabských emirátech (dále SAE) firma Highland System, která za pět měsíců sestavila prototyp v zbrojovce Streit Group. Díky finanční podpoře a vstřícnosti úřadů si mohli bez problémů objednat požadované komponenty po celém světě. Například elektrická baterie podle jejich návrhu byla vyrobena v ČLR u firmy, která vyrábí autobaterie pro elektromobily Tesla. Futuristicky tvarovaný pancíř byl dodán z Finska. Tlumiče s požadovaným zatížením do 65 tun (637.43 kN) byly dodány z Austrálie a vynikající gumové pásy byly odlity v sousedního emirátu Šardžá (Sharjah).
Vozidlo Štorm bylo odborné veřejnosti představeno v Sjednocených arabských emirátech na výstavě IDEX-2021 na stánku firmy Streit Group.
Výše uvedený šéfkonstruktér tvrdí: "Toto je první hybridní multifunkční plovoucí obrněné vozidlo na světě, které je poháněno elektromotorem. Během plavby odolá vlnám do výšky 1,5 m. Na písku dosahuje rychlost až 140 km/h a je schopno jízdy 18 do 36 hodin. Použitý dieselový generátor zajišťuje dobíjení baterií i během jízdy. Vozidlo lze použít k přesunu vojsk, podpoře pobřežní stráže, přepravě náhladu a převozu raněných. V pouštních podmínkách, kde selhává jiné vybavení, je naše vozidlo schopné tento úkol splnit ... Maximální rychlost pohybu po písku není pro většinu moderních SUV k dispozici ... Storm může jet bez zastavení po dobu 18-36 hodin."
Pár osobních postřehů a úvah
Udivuje mne, že podvozek archaického vzhledu a křehké konstrukce je schopen tak velkých výkonů po dobu několika hodin. Zajímaly by mne jízdní vlastnosti vozidla v hornatém a bažinatém terénu.
Za podivnou považuji strukturu firmy Highland Systems, protože uvádí kontakt do Ingrams Well House (52°02'16.543"N 00°44'13.998"E) v britském Sudbury, místo aby byla uvedena některá z průmyslových čtvrtí Abu Dhabi (Industrial City of Abu Dhabi), či Rás al-Chajma (Ras Al Khaimah) a používá web s černohorskou doménou "ME".
Proto se nedivím, že novináři tyto taktické a technické vlastnosti považují za nedůvěryhodné a údajně zavalují autory skeptickými otázkami a komentáři. Na získání těchto kritických studií se pracuje.
Zdroj:
defence-blog.com
defence-ua.com
gordonua.com
staging.taktikz.com
thedebrief.org
Storm v blíže neurčené dílně.
Foto převzato z firemní publikace.
Storm byl vystaven stánku Streit Group.
Zleva do prava: Šéfkonstruktér Oleksandr Kuzněcov rozmlouvá se Stevenem Seagalem.
Čtyřpohledový okótovaný nákres Storm MPV. Náčrtek převzat a upraven z arabské mutace firemní tiskoviny.
Krátká historie vozidla Štorm (Storm, Шторм)
Vozidlo s hybridním pohonem bylo původně navrženo a vyvíjeno v Kyjevě, ale na začátku občanské války se jeho vývoj nesetkal s pochopením ukrajinského ministerstva obrany i když jízdní testy na Dněpru ukázaly správnost zvoleného konceptu. Proto Oleksandr Kuzněcov a skupina pěti techniků hledali v zahraničí vstřícnější prostředí. V září 2020 vznikla v Spojených arabských emirátech (dále SAE) firma Highland System, která za pět měsíců sestavila prototyp v zbrojovce Streit Group. Díky finanční podpoře a vstřícnosti úřadů si mohli bez problémů objednat požadované komponenty po celém světě. Například elektrická baterie podle jejich návrhu byla vyrobena v ČLR u firmy, která vyrábí autobaterie pro elektromobily Tesla. Futuristicky tvarovaný pancíř byl dodán z Finska. Tlumiče s požadovaným zatížením do 65 tun (637.43 kN) byly dodány z Austrálie a vynikající gumové pásy byly odlity v sousedního emirátu Šardžá (Sharjah).
Vozidlo Štorm bylo odborné veřejnosti představeno v Sjednocených arabských emirátech na výstavě IDEX-2021 na stánku firmy Streit Group.
Výše uvedený šéfkonstruktér tvrdí: "Toto je první hybridní multifunkční plovoucí obrněné vozidlo na světě, které je poháněno elektromotorem. Během plavby odolá vlnám do výšky 1,5 m. Na písku dosahuje rychlost až 140 km/h a je schopno jízdy 18 do 36 hodin. Použitý dieselový generátor zajišťuje dobíjení baterií i během jízdy. Vozidlo lze použít k přesunu vojsk, podpoře pobřežní stráže, přepravě náhladu a převozu raněných. V pouštních podmínkách, kde selhává jiné vybavení, je naše vozidlo schopné tento úkol splnit ... Maximální rychlost pohybu po písku není pro většinu moderních SUV k dispozici ... Storm může jet bez zastavení po dobu 18-36 hodin."
Pár osobních postřehů a úvah
Udivuje mne, že podvozek archaického vzhledu a křehké konstrukce je schopen tak velkých výkonů po dobu několika hodin. Zajímaly by mne jízdní vlastnosti vozidla v hornatém a bažinatém terénu.
Za podivnou považuji strukturu firmy Highland Systems, protože uvádí kontakt do Ingrams Well House (52°02'16.543"N 00°44'13.998"E) v britském Sudbury, místo aby byla uvedena některá z průmyslových čtvrtí Abu Dhabi (Industrial City of Abu Dhabi), či Rás al-Chajma (Ras Al Khaimah) a používá web s černohorskou doménou "ME".
Proto se nedivím, že novináři tyto taktické a technické vlastnosti považují za nedůvěryhodné a údajně zavalují autory skeptickými otázkami a komentáři. Na získání těchto kritických studií se pracuje.
Zdroj:
defence-blog.com
defence-ua.com
gordonua.com
staging.taktikz.com
thedebrief.org
Období | - |
Typ stroje | ARE - Storm MPV (víceúčelové obrněné vozidlo) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Storm v blíže neurčené dílně.
Období | - |
Typ stroje | ARE - Storm MPV (víceúčelové obrněné vozidlo) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Foto převzato z firemní publikace.
Období | - |
Typ stroje | ARE - Storm MPV (víceúčelové obrněné vozidlo) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Storm byl vystaven stánku Streit Group.
Období | - |
Typ stroje | ARE - Storm MPV (víceúčelové obrněné vozidlo) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zleva do prava: Šéfkonstruktér Oleksandr Kuzněcov rozmlouvá se Stevenem Seagalem.
Období | - |
Typ stroje | ARE - Storm MPV (víceúčelové obrněné vozidlo) |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Čtyřpohledový okótovaný nákres Storm MPV. Náčrtek převzat a upraven z arabské mutace firemní tiskoviny.
URL : https://www.valka.cz/ARE-Storm-MPV-viceucelove-obrnene-vozidlo-t239709#662881Verze : 1
Jiří Tintěra
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.