A7V Sturmpanzerwagen

     
Název:
Name:
Sturmpanzerwagen A7V Sturmpanzerwagen A7V
Originální název:
Original Name:
Sturmpanzerwagen A7V (Abteilung 7 Verkehrswesen)
Kategorie:
Category:
pěchotní tank infantry tank
Výrobce:
Producer:
DD.10.1917-DD.04.1918 Daimler-Motoren-Gesellschaft, Berlin-Marienfelde /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1917-DD.04.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
16-18 (?)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
29900 kg 65918 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
7350 mm 24 ft 1 ⅜ in
Délka korby:
Hull Length:
? mm ?
Celková šířka:
Overall Width:
3060 mm 10 ft ½ in
Celková výška:
Overall Height:
3350 mm 10 ft 11 ⅞ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Šířka pásu:
Track Width:
500 mm 1 ft 7 ¾ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,068 MPa 9.86 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
čelo - 30 mm
boky - 20 mm
zadok - 20 mm
strop - 6 mm
dno - 10 mm

Nadstavba:
čelo, zadok a boky - 15 mm
Hull:
front - 30 mm
sides - 20 mm
rear - 20 mm
top - 6 mm
belly - 10 mm

Superstructure:
front, sides and rear - 15 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
2x Daimler 165-204 (vodou chladený zážihový 4-valec) 2x Daimler 165-204 (front4, water cooled, gasoline)
Výkon:
Power:
2x 74,6 kW při 800 ot/min 2x 100 bhp at 800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
3+3xR 3+3xR
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
16 km/h 10 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
8 km/h 5 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
60-70 km 37.3-43.5 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
30-35 km 18.6-21.7 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
25 ° 56 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2 m 79 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,4 m 16 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m 31 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
57 mm kanón Cockerill-Nordenfelt L/26,3 (zameriavač 4x Görz Rundblick-Fernrohr (RblF) 16) (180 nábojov-oficiálne, neoficiálne až 300 nábojov)

alebo

57mm Maxim-Nordenfeld L/26,3 (mechanické mieridlá)
57 mm cannon Cockerill-Nordenfelt L/26,3 (gun sight - 4x Görz Rundblick-Fernrohr (RblF) 16) (180 rounds - official, informally to 300 rounds)

alebo

57mm Maxim-Nordenfeld L/26,3 (open sight - notch and bead)
Vedlejší:
Secondary:
6x guľomet Maxim MG 08 ráže 7,92 mm (15.000 nábojov) 6x machine gun Maxim MG 08 cal. 7,92 mm (15.000 rounds)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
David R. Higgins - Mark IV vs. A7V Villers-Bretonneux 1918, Osprey Publishing, rok vydania 2012, ISBN: 978-1-78096-007-4
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#466520 Verze : 0
Z pôvodne 100 objednaných podvozkov bolo iba 20 použitých na stavbu A7V Sturmpanzerwagen resp. 22, keď dva podvozky nahradili poškodené. Zostávajúce podvozky boli použité nasledovne:

A7V Raupenlastwagen - minimálne 30 podvozkov bolo použitých na výrobu pásových nákladných vozidiel s nosnosťou do 3,5 t, ktoré boli pridelené k armádnym dopravným kolónam AKK(R) 1111 - AKK(R) 1122 (okrem AKK(R) 1116)
A7V Funkwagen - 2 podvozky testované s vysielačkou Graben-Funkstation 16, nie je zrejmé či boli skutočne pridelené k frontovým jednotkám
A7V Panzerflak - na trojicu podvozkov boli namontované dvojice pôvodne ruských 76,2 mm protilietadlových diel Model 1902
A7V Artilleriezugmaschine - jeden podvozok bol prestavaný na delostrelecký ťahač
A7V Schützengrabenbagger - minimálne jeden podvozok bol použitý na výrobu zákopového rýpadla
A7V Überlandwagen als Sturmpanzerwagen - povojnová poľná prestavba A7V Raupenlastwagen na improvizovaný tank.

Steven J. Zaloga: German Tanks 1914-18, Illustrated by Brian Delf, vyd. Osprey Publishing Ltd., 2006. ISBN 978 1 84176 945 5


*edit: Braňo
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#255312 Verze : 1
www.ebay.de

A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen - https://cgi.ebay.de/1-WK-Foto-Panzer-A7V-Super_W0QQitemZ230111670788QQcategoryZ15504QQrdZ1QQcmdZViewItem

cgi.ebay.de
A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#101482 Verze : 7
Osudy jednotlivých tankov:

501 "Gretchen" - zošrotovaná spojencami v roku 1919
502 - zošrotovaný Nemcami v októbri 1918
503 "Faust4-18, KonigWilhelm 5-18, Heiland 7-18" - opustený posádkou v októbri 1918, následne zničený Britmi
504/544 "Schnuck" - znehybnený delostreleckou paľbou pri Fremicourt 31.08.1918, priamo na bojisku ho obsadili Novozélanďania, pre zastaralosť vyradený a zošrotovaný pravdepodobne v roku 1919
505 "Baden I" - zošrotovaný spojencami v roku 1919
506 "Mephisto" - zničený (vyhorený) pri Villers-Bretonneux 24.04.1918, následne opravený Austrálčanmi, v súčasnej dobe je v Queensland Museum v Brisbane, Australia.
507 "Cyklop" - zošrotovaný spojencami v roku 1919
525 "Siegfried" - zošrotovaný spojencami v roku 1919
526 "Fritz" - použitý Nemcami na náhradné diely 01.06.1918
527 "Lotti" - zničený delostreleckou paľbou v Pompelle Fort (blízko Reims) 01.06.1918, na míste zostal až do roku 1922, následne zošrotovaný Francúzmi
528 "Hagen" - zajatý Novozélanďanmi pri Fremicourt 31.08.1918, následne zošrotovaný spojencami v roku 1919
529 "Nixe II" - zničený 31.05.1918 (znehybnený delostreleckou paľbou a následne opustený) pri Reims (Remeš), opravený Američanmi, používaný v Aberdeen Ordnance School a následne umiestnený v Aberdeen Proving Grounds Museum, kde bol v roku 1942 zošrotovaný
540 "Heiland" - zošrotovaný spojencami v roku 1919
541 - zošrotovaný spojencami v roku 1919
542 "Elfriede" - zničená pri Villers-Bretonneux 24.04.1918, v máji 1918 opravená Francúzmi, následne zošrotovaná spojencami v roku 1919
543 "Bulle 4-18, Adalbert 5-18" - zošrotovaný spojencami v roku 1919
560 "Alter Fritz" - zničený (zhorel) v Iwuy 11.10.1918
561 "Nixe" - znehybnený a následne zničený (zošrotovaný?) Nemcami 24.04.1918
562 "Herkules" - použitý ako zdroj náhradných dielcov od 31.08.1918 a následne zošrotovaný Nemcami v októbri 1918
563 "Wotan" - zošrotovaný spojencami v roku 1919, jeho replika postavená koncom 80-tych rokov, umiestnená v Panzermuseum v Munster, Nemecko
564 - zošrotovaný spojencami v roku 1919

Tanky, ktoré sa dočkali konca vojny (501 Gretchen, 505 Baden I, 507 Cyklops, 525 Siegfried, 540 Heiland, 541, 543 Adalbert/Konig Wilhelm, 563 Wotan a 564) boli presunuté v novembri 1918 do blízkosti Wiesbadenu (konkrétne Erbenheim) v Nemecku. Francúzi ich zošrotovanie započali v 12/1918.

Zdroj: https://www.wehrmacht-awards.com, https://1914-1918.invisionzone.com
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#255300 Verze : 1
     
Číslo podvozkuPomenovanieJednotkaTyp pancierovaniaOsud
500-Fahrschuledrevenéprototyp, neskôr využívaný k výcviku
501GretchenAbt.1,Abt.2,Abt.3Röchlingna konci vojny sa nachádzal vo Wiesbadene
502/503-Abt.1,Abt.3Röchlingopustený u Charleroi v 10/1918, po vojne zošrotovaný vo Francúzsku
504/544SchnuckAbt.2Kruppzničený nemeckým delostrelectvom u Fremicourt 30.08.1918, neskôr vystavený vo Veľkej Británii a následne zošrotovaný
505Baden IAbt.1,Abt.3Röchlingna konci vojny sa nachádzal vo Wiesbadene
506MephistoAbt.1,Abt.3Röchlingopustený posadkou u Villers-Bretonneux 28.04.1918, neskôr opravený australskými jednotkami
507CyclopAbt.1,Abt.3Röchlingna konci vojny sa nachádzal vo Wiesbadene
524Hedi-A7V-Uprototyp A7V-U,koncom roku 1918 použitý na náhradné diely
525SiegfriedAbt.2Standartna konci vojny sa nachádzal vo Wiesbadene
526-Abt.1Standartv 06/1918 poškodený u Reims, použitý na náhradné diely
527LottiAbt.1Standart 01.06.1918 poškodený a opustený u Reims
528HagenAbt.2Standartpoškodený nemeckým delostrelectvom u Fremicourt 30.08.1918, neskôr vystavený vo Veľkej Británii a následne zošrotovaný
529Nixe IIAbt.2Standartpoškodený francúzskym delostrelectvom u Reims 31.05.1918, neskôr vystavený vo Veľkej Británii a následne zošrotovaný
540HeilandAbt.3, Abt.1Kruppna konci vojny sa nachádzal vo Wiesbadene
541-Abt.1Kruppna konci vojny sa nachádzal vo Wiesbadene
542ElfriedeAbt.2Kruppopustený posadkou u Villers-Bretonneux 28.04.1918, spojazdnený francúzskymi
jednotkami
543Hagen, Adalbert, Konig WilhelmAbt.2, Abt.3Kruppna konci vojny sa nachádzal vo Wiesbadene
560Alter FritzAbt.1Standartzničený delostrelectvom u Cambrai 11.10.1918
561NixeAbt.2Standartpoškodený a použitý na náhradné diely v 06/1918
562HerkulesAbt.1,Abt.2Standartpo poruche opustený posádkou u Cambrai 03.10.1918
563WotanAbt.2Standartna konci vojny sa nachádzal vo Wiesbadene
564-Abt.3Standartna konci vojny sa nachádzal vo Wiesbadene


Zdroj:
Steven J. Zaloga: German Tanks 1914-18, Illustrated by Brian Delf, vyd. Osprey Publishing Ltd., 2006. ISBN 978 1 84176 945 5
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#255305 Verze : 2
542 Elfride vystavená v Paríži v roku 1919 - viac snímkov je na modelforum.upce.cz
A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#255306 Verze : 0
Tank A7V bylo obrovské vozidlo,které Němci spěšně zkonstruovali po objevení prvních britských tanků v roce 1916.Světlá výška bylo pouhých 400 mm a délka styčné plochy pásů byla vzhledem k rozměrům vozidla příliš krátká.V důsledku toho tank A7V trpěl špatnou stabilitou a nízkou průchodivostí v terénu.V prosinci roku 1917 objednala německá armáda 100 strojů.V té době však již byla situace německého válečného průmyslu značně napjatá a vzniklo jen 20 tanků.Jejich bezmocnost v obtížném terénu byla zřejmá již od prvního bojového nasazení v březnu roku 1918.Tanky zůstávaly daleko za pěchotou,kterou původně měly pdporovat.Jednou z variant byl "Überlandwagen",shora otevřené,nepancéřované zásobovací vozidlo,a dále A7V/U s "univerzálními" pásy.


Země původu: Německo
Osádka: 18
Hmotnost: 33 500 kg
Rozměry: délka 8,0 m, šířka 3,06 m, výška 3,30 m,
Dojezd: 40 km
Pancéřování: 10 až 30 mm
Výzbroj: 1x 57 mm kanon a 6x kulomet,
Pohon: 2 zážehové motory Daimler o výkonu 100 k
Výkony: max.rychlost 12,9 km/h


Zdroj:
Philip Trewhitt: Obrněná bojová vozidla, vydáno v roce 2000 v nakladatelství Svojtka jako první české vydání, ISBN 80-7237-234-3
A7V Sturmpanzerwagen - http://panzernet.net/php/index.php?topic=532.0

http://panzernet.net/php/index.php?topic=532.0
A7V Sturmpanzerwagen - http://panzernet.net/php/index.php?topic=532.0

http://panzernet.net/php/index.php?topic=532.0
A7V Sturmpanzerwagen - http://panzernet.net/php/index.php?topic=532.0

http://panzernet.net/php/index.php?topic=532.0
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#302951 Verze : 0
Podobně jako světlost 40 mm Smile, poměr styčné plochy pásů k délce vozidla byl zřetelně lepší než u francouzských těžkých tanků, takže ani to není příliš relevantní informace. Stejně tak A7V/U se neliší jen pásy, jde o značně jinou konstrukci podobnou britským těžkým tankům Mark IV s pásy kolem obrysu (kosodélníkového) vozidla, jiný byl údajně i počet členů posádky (jen 7 oproti 18 u A7V), šlo ale jen o zkušební vozidlo, které mělo prověřit zda je britský způsob vedení pásu lepší. Vozidlo bylo zkoušeno od 25. května 1918 a projekt byl zrušen 12.9.1918. nešlo o univerzální pásy, jak píšou některé servry, ale písmeno U znamená "Umlaufende Ketten" tedy volně přeloženo pásy kolem vozidla.


Zdroj:
Wolfgang Schneider a Rainer Strasheim: German tanks in World War I, Schiffer Publishing 1990, ISBN 0-88740-237-2
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#303007 Verze : 0
zde je replika z muzea v Munsteru, vlastni foto












URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#403182 Verze : 0
A7V
číslo 628 Hagen
Jednotka: 2. Abteilung
A7V Sturmpanzerwagen -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#417778 Verze : 0

Diskuse

A7V:


http://czolgi.info/historia.php?i=4
A7V Sturmpanzerwagen -


URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#75130 Verze : 0
Přidám jednu fotku která ukazuje jeden z méně známých strojů (ne tedy Hagen) a z jiné strany.


Foto via internet.
A7V Sturmpanzerwagen -


URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#101469 Verze : 0
Zdroj
www.panzerpunkt.info



Vážený pane kolego,
dovolil jsem si sloučit fotografie z dvou kolonek do jedné.


Moderátor Jiří Tintěra

A7V Sturmpanzerwagen -


A7V Sturmpanzerwagen -


URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#115300 Verze : 0
Ahoj, nezajímám se tolik o historii A7V, jako spíš o fotky. Na serveru Landships jsem narazil na jednu fotku, kde mne zarazily dvě cylindrovité kopulky. Jinde jsem to neviděl. Nevíte někdo o co se jedná, případně, který tank to konkrétně je? Díky


... jinak neurčených fotek A7V mám doma několik desítek, rád bych na nimi s někým polaboroval, je li zájem - terdy@centrum.cz
A7V Sturmpanzerwagen -


URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#144911 Verze : 0
Zmienka o poľskom A7V je mystifikácia.
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#302953 Verze : 0
Replika z muzea v Munsteru vypadá celkem vydařeně... Jinak co se týče konstrukce tohoto tanku tak si myslím, že nebyl zase tak nejhůře řešen. Ta světlá výška pouhých 400 mm byla tedy samozřejmě jeho velikou slabinou. Mohl se pohybovat spíše jen po cestách a nebo jen ve velice mírném terénu. Jinak co se týče výzbroje a pancéřové ochrany, byl tank vybaven celkem slušně. Pancéřování bylo celkem silné (oproti spojeneckým tankům) a počet kulometů byl také solidní. Dá se říct, že tank neměl hluchý prostor, kam by nedostřelila jeho zbraň. Někde jsem četl, že většina tanků byla vybavena kořistními děly Sokol ruské armády. Tuto informaci nemám potvrzenu.
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#433864 Verze : 0
Foto - via http://www.jonsmith-modellbau.com
A7V Sturmpanzerwagen - Němečtí tankisté před tankem A7V, jeden z nich vybaven maskou na ochranu obličeje

Němečtí tankisté před tankem A7V, jeden z nich vybaven maskou na ochranu obličeje
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434468 Verze : 0
Pár slov k dělové výzbroji tanků A7V
Vlastně se jedná o děla britské firmy Maxim-Nordenfelt, která tyto zbraně exportovala do Belgie a carského Ruska. Údajně tyto kanony vyráběl v licenci belgický Cockerill i Petrohradská zbrojovka (Санкт-Петербургскій орудійный заводъ).


Tvrdí se, že děla ukořistěná Němci, po dobití Antverp, byla použita u tanků A7V, kdežto kořistní tanky britského původu byly přezbrojeny děly ruské provenience. Podle mého názoru, je tato informace v rozporu s exponátem umístěným v manchesterském Imperial War Museum. Zde dochovaná zbraň je vybavena ruskými nápisy. Dělo bylo sňato z tanku č. 504 "Schnuck", před jeho sešrotováním.


Někteří internetoví badatelé tvrdí, že ruská děla vyrobila firma Sokol - což je blábol - protože v carském Rusku zbrojovka toho jména neexistovala! Toto nesmyslné tvrzení, zcela jistě vzniklo nepochopením německého názvu: 5,7 cm Sockel-Kampfwagen-Geschütz, zkráceně Sockelkanone (57mm dělo bojových vozidel na podstavci).


Zdroj
Karl Pawlas: Die ersten deutschen Kampfpanzer, In.: Waffen-Revue Nr. 4, Marz 1972, ISSN 0344-9076
S. L. Fjedosjejev: Tanki kajzjera - Gjermanskije tanki 1-j mirovoj vojny, In.: Bronjekoljekcija 1996, č. 6, ISSN 0131-2243
http://armor.kiev.ua/Tanks/WWI/kaizer/kizer2.php
landships.activeboard.com
www.iwm.org.uk
http://www.uniset.ca/other/cs6/1894AC535.html
A7V Sturmpanzerwagen - Foto via Landship.

Foto via Landship.
A7V Sturmpanzerwagen - Foto via Waffen Revue Nr. 4.

Foto via Waffen Revue Nr. 4.
A7V Sturmpanzerwagen - Foto via Waffen Revue Nr. 4.

Foto via Waffen Revue Nr. 4.
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434560 Verze : 0
Pokud jde o belgická děla ráže 57 mm byla podle všeho opravdu vyráběna v Belgii. Byla používána především pro blízkou obranu pevností, například pro podélné postřelování pevnostních příkopů. Využívala proto jako hlavní střelivo kartáčové náboje proti pěchotě. V pevnostech se nedochovalo z originálních děl žádné, byla odvezena Němci počátkem PSV. V pevnosti Loncin je jeden kus zrekonstruovaný s využitím původních součástek. Vlastní foto přikládám.


Zdroj:
Vlastní návštěva belgických pevností a vlastní poznámky.
A7V Sturmpanzerwagen - Dělo 57 mm muzeum pevnosti Loncin.

Dělo 57 mm muzeum pevnosti Loncin.
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434568 Verze : 0
Podle fotografie a ruských serverů se jedná o pobřežní dělo Nonderfelt ráže 57mm (57-мм береговая пушка Норденфельд 1892 г.), vyráběné v Rusku v letech 1894-1903 v počtu asi 184 ks ve zbrojovce (budoucí závod č.8) v Sankt-Peterburgu (dělo na fotce) okolo 130 ks a zbytek v Putilovském, Obuchovském a Permském závodě. Do roku 1913 celkem 570 ks.
Děla byla určena pro pobřežní pevnosti, ale v rusko-japonské válce se ukázala jako málo účinná. Byla přesunuta do výzbroje pozemských pevností pro obranu příkopů. Například Kowno (Kaunas), dobyté Němci v roce 1915, jich mělo mít v roce 1914 40 ks.
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434573 Verze : 0
Děla Maxim-Nonderfelt, byla od počátku projektována pro blízké palby. Původní určení bylo obrana před blízkými pohyblivými cíly. Typicky šlo právě o obranu pevnostních objektů, nebo o obranu lodí před nájezdy torpédovek. Obrana pobřeží myslím nebylo původně zamýšlené použití. Po pravdě zřejmě i v tancích A7V asi nešlo o boj s jinými tanky, ale o ostřelování cílů typu blížící se pěchota, nebo kulometná hnízda, k čemuž se právě tyto kanony hodily. Nejsem si jist, zda existovala i verze pro pěchotu, já se s ní nesetkal ani v muzeích ani v literatuře, vždy šlo o kanony s umístěním v pevných postaveních na masivních podstavcích (v pevnostech je někdy šlo i s podstavcem posunovat kvůli opravám a výměnám).
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434575 Verze : 0
S těmi mrtvými úhly to není zas tak slavné.
Vpředu na obou bocích byly slepé úhly docela široké.
A7V Sturmpanzerwagen -


URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434588 Verze : 0
Neviděl bych to zase tak tragicky, tím mrtvým úhlem je pruh o šíři cca 2,5 metru, což by při stacionárním objektu umožnilo přístup, ovšem A7V se pohyboval, takže stejně se pohyboval i ten nepostřelovaný pruh, udržet se v něm by tedy asi nebylo snadné ani v případě že si pěšák uvědomil že pruh existuje. Zadní se protínají asi 5 metrů od vozidla, takže slepý prostor je tam minimální (plošně bude podobný tomu mezi bočními kulomety). Z pohledu mrtvého prostoru bude asi zajímavější, do jaké deprese lze kulomety sklopit, to totiž pro pěchotu kolem (třeba ležící, nebo v zákopech) je důležitější než ten půdorysný pohled. I u moderních tanků je totiž mrtvý úhel, byť je kulomet ve věži a tedy s úhlem 360°.
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434589 Verze : 0
Re:bitaxe
Jako člověk světa znalý, určitě nevěříš tomu, že by něco, co rusové nazývali pobřežní dělo ráže 57mm by mělo sloužit k zahánění křižníků a bitevních lodí od pobřeží. Jednalo se o dělo k ochraně námořních základen před čiností lehčích lodí (torpedoborce, torpedovky, minonosky a minolovky).


Mrtvé úhly a řízení
Vzhledem k přesnosti řízení kmital mrtvý úhel po bojišti velice náhodně.
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434615 Verze : 0
Právě proto mrtvý prostor byl v podstatě nevyužitelný, prostě ten sektor v šíři cca 2,5 metru byl zcela náhodný. Spíš bylo asi zajímavé jak moc šlo zbraň sklopit, když se nějaký zoufalec vyhrabal z díry po granátu a snažil se dostat ke stroji.
Pokud jde o pobřežní obranu, je jasné že dělo téhle ráže moc slávy nenadělá, problém toho konkrétního děla (Nordenfeld-Maxim) je spíš v dostřelu, ten je celkem malý a samozřejmě stačí na pokrytí tak hodně úzkého vjezdu, jinak se samozřejmě lodi prostě drží dál a dělo je celkem na houby. Použití na lodích bylo právě pro blízkou obranu v dálkách maximálně stovek metrů. Pro zajímavost ta belgická děla měla podle muzejníků na Loncinu a Lizele dostřel s kartáčovými náboji jen kolem 200 - 250 metrů. byla stavěna jako rychlopalná (z tehdejšího pohledu) a měla poslat co nejvíc střel na blížící se objekt, to že je rusové použili k pobřežní obraně a neosvědčily se tedy není moc velké překvapení.
Ale narazil jsem i na pobřežní dělo 47 mm v ústí přístavu v Lorientu a to bylo z roku 1942 Smile takže ani to není nemožné (ale tam to hlídalo velmi úzký průliv kolem bunkru)
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434620 Verze : 0
Dostřel (nemyslím kartáčem) bych neviděl jako problém (přes 5000 m). Při zásahu jednotnou střelou mohlo být poškození lehké jednotky zásadní. Problém vidím (podle zaměřovacích zařízení na dostupných fotkách) v úspěšnosti zásahu pohyblivého cíle.
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434621 Verze : 0
Co se týče kanonu se také přikláním k názoru, že v tancích A7V asi nešlo o boj s jinými tanky, ale o ostřelování cílů typu blížící se pěchota, nebo kulometná hnízda, k čemuž se právě tyto kanony hodily...Podle mě ani tank A7V nebyl primárně určen k boji s tanky protivníka, ale spíše v boji proti pěchotě.Doprovod vlastní pěchoty, která při rychlejším postupu nemohla sama nést kanon.Co se týče mrtvého úhlu je opravdu potřeba vzít v potaz, že stroj se měl po bojišti pohybovat a tím pádem by se mrtvý úhel stále měnil(pro nepřátelského pěšáka je téměř nezjistitelné, kde se mrtvý úhel momentálně při neustálém pohybu stroje nachází)Zadní a boční kulomety mají opravdu slepý prostor minimální.Těch 5 metrů je opravdu skoro nic Smile Jinak co se týče deprese kulometu jsem použil a trochu poupravil zde vložený obrázek Smile
A7V Sturmpanzerwagen - Hrubý odhad deprese kulometu(podle mě se jedná o zadní kulomet podle sešikmení stropu)

Hrubý odhad deprese kulometu(podle mě se jedná o zadní kulomet podle sešikmení stropu)
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434622 Verze : 0
Pohybujeme se v silně teoretické rovině. Dokáže osádka poloudušená výfukovými plyny, uvařená horkem od motoru a sledující okolí malými, stále se oproti okolnímu terénu pohybujícími průzory zjistit a zaměřit cíl o velikosti menší než stodola.
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434624 Verze : 0
Dostřel 5000 m je pouze plnou střelou a je opravdu teoretický (třeba šrapnel bylo kolem 2000 m max.). Stejně jako u jiných dostřelů zbraní je dost zásadní nikoli kam až střela doletí, ale na jako vzdálenost se lze trefit (třeba Mauser 98 má dostřel 2000 m, ale trefit se lze na vzdálenost podstatně menší). Kanony Maxim-Nordenfelt neměly nijak úžasná miřidla a střelba tak byla právě jimi (a samozřejmě i přesností kanonu) značně omezena. Nejsem si jist kolik to mohlo být reálně, ale zřejmě tak 20% udávaného dostřelu. Dalším problémem byla munice, která vedla k vyřazení zbraní (roznětky výbušných střel nefungovaly dobře). Prioritně byla zbraň konstruována pro blízkou palbu a využití k pobřežní obraně nebylo původně zřejmě vůbec očekáváno (a nejspíš i proto se Rusům proti Japancům neosvědčily). Belgické kanony pro kasematy měly pokud vím navíc i zkrácené hlavně, aby je šlo lépe umístit, přesnost se u nich neočekávala, střílely pouze do blízkého okolí pevností a na krátké vzdálenosti (boj s tanky se rozhodně nečekal Smile )
Pokud jde o masku, ta je britská a v německých A7V se nepoužívala, tahle britská měla chránit před úlomky střel které by pronikly štěrbinou pro pozorováni do tanku, účinek byl asi spíše psychologický. Německé masky buď neexistovaly, nebo se o nich nepíše. Narazil jsem na jedinou, která by mohla (ale nemusela) být německá, ale to je nejspíš falzum, má zorníky plynové masky (bez štěrbin) a něco jako rybí šupiny. Takže to omezení maskou asi zase tolik nehrozilo.
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434630 Verze : 0
Vážení kolegové,
s lítostí sobě vlastní vás musím upozornit na to, že diskutovat o dělech na tankovém fóru je jaksi mimo mísu.
Takže prosím očekávejte, že tuto stránku rozdělím na tři části:
Nordenfelt-Cockerill
Nordenfelt-Ptb. oružjenyj zavod
a vlastní tank A7V.


P. S.
Příteli cimbale,
podle mého názoru, to ruské dělo na které se odvolávate není z výzbroje A7V. Zmíněný model 1892 má modernější závěrový mechanizmus a delší hlaveň.
A7V Sturmpanzerwagen -


URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434632 Verze : 1
Zdroj fotografií
http://www.wwi-models.org/Photos/Ger/A7V/
A7V Sturmpanzerwagen - Detail uložení kulometů na tanku A7V dává tušit jejich možnost výstřelu ze stroje...

Detail uložení kulometů na tanku A7V dává tušit jejich možnost výstřelu ze stroje...

Web autora : http://www.wwi-models.org/Photos/Ger/A7V/

A7V Sturmpanzerwagen - Detail uložení kulometů na tanku A7V dává tušit jejich možnost výstřelu ze stroje...

Detail uložení kulometů na tanku A7V dává tušit jejich možnost výstřelu ze stroje...

Web autora : http://www.wwi-models.org/Photos/Ger/A7V/

URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434636 Verze : 1
Vážení,
ty části diskuse, které neměly vztah k Sturmpanzer A7V jsem přesunul.


Moderátor Jiří Tintěra




1/ Ochranná maska obličeje tankisty v PSV
2/ 57mm kanony soustavy Maxim-Nordenfelt (ROZPRACOVÁNO)
3/ 57mm kanony Nordenfelt-Cockerill (ROZPRACOVÁNO)
4/ 57mm kanony Nordenfelt-Ptb. oružjenyj zavod (ROZPRACOVÁNO)
URL : https://www.valka.cz/A7V-Sturmpanzerwagen-t20034#434740 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více