23.06.2010 - Trojkoalice dá dvě miliardy Kč z obrany novým učitelům

Celkem 2,1 miliardy korun z armády půjdou na platy začínajících učitelů. Novináře o tom ve středu večer po ukončení koaličních jednání mezi ODS, TOP 09 a Věcmi veřejnými (VV) informoval předseda občanských demokratů Petr Nečas.


Podle informací Práva se sníží vojákům a zaměstnancům ministerstva obrany platy o pět procent (úspora 500 miliónů), o 36 procent klesne přídavek na bydlení (úspora jedné miliardy), a dojde k propuštění dvou tisíc lidí (úspora 600 miliónů).


Zdroj:
www.novinky.cz
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363272 Verze : 0

Diskuse

Tak nevím, co si o tom jako učitel/militarista myslet.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363273 Verze : 0
Učitel-militarista, to je hezká funkce Very Happy
Je to lepší, než původních "deset mld a zrušení tanků a děl" co prosazovala slečna Kočí, ale je ironické, že "padesátimiliardový" resort má zachraňovat ten "stopadesátimiliardový, když ve srovnání s okolím jsou podvyživené oba.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363276 Verze : 0
a koľko budú náklady na odstupné a dôchodky? Veľa vojakov, ktorí majú nárok na výsluhový dôchodok za takýchto podmienok povedia vďaka, radšej budem na dôchodku.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363277 Verze : 0
Myslím, že toto je len ďalší príklad "real-politiky": keď nevieš čo s problémami, zoškrtaj armádne výdavky, ak to nezabralo vymeň ministra financií.
Dnes sa zoberie armáde, zajtra sa tie dve miliardy Kč. spotrebujú a zase bude nedostatok peňazí a tak dokola.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363279 Verze : 0
Mezi seškrtáním armádních výdajů a výměnou ministra financí chybí ještě jeden oblíbený krok: zvýšení daní na alkohol, cigarety a naftu/benzín.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363281 Verze : 0
Vláda, která zdraží pivo, končí Wink
A pak taky výměna ministra zdravotnictví Wink
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363282 Verze : 0
Vlád které zdražily pivo byla řada a nekončili, třeba ta komoušská která zdražila desítku z koruny třicet na korunu sedmdesát se naopak držela dalších dvacet let a zdražila minimálně ještě jednou (to pivo).
Problém je zcela jinde, nikoli v konkrétních penězích. Pokud potřebuju ušetřit, nevyřeším to tím že prostě Ukradnu" někde jinde. Prvním krokem je, zjistit kde se dá zamezit zbytečným výdajům (obecně ve vlastním rezortu) to obvykle pomůže výrazně víc než naházení dalších peněz do bordelu již panujícího. Možná mne někdo kdo učí opraví, ale nějak nemám pocit že by se úroveň vzdělání za posledních třeba 20 let zvedla a to přes to že v přepočtu na reálné ceny se do školství dává výrazně víc než třeba v roce 1990. Kde je tedy chyba? Asi v tom že školství NEMÁ žádnou koncepci (stejně jako armáda, policie a další) a peníze vždy jen flikují jakousi "díru". To co dnes je je mizerná fabrika na mizerné výrobky které nejdou na odbyt. Tedy, pochybné školy (zdaleka nejen Plzeň) produkují lidi "s diplomem" které nikdo nepotřebuje, typicky různé humanitní obory na které je nával (asi proto že je snažší je "udělat") a přebytek následně vyprodukovaných "vzdělanců" (mnohdy pod úrovní slušného středoškoláka) je v běžném životě nezaměstnatelný (no je ale museli by dělat což je pro ně jako VŠ leckdy nepředstavitelné) následně se tedy nacpou na místa nesmyslná (EU, NGO a podobná) která jsou sice placena jen průměrně, ale vzhledem k výsledku by měli vlastně peníze do práce nosit. Pokud je ale stroj (zde školství) nastaven na produkci "kusů" (je placen od studenta) pak logicky takhle funguje. A právě to že není koncepce "co vlastně od školství chceme" vede k tomu že se školství chová tak jak se chová. Ono to s platy není až tak úděsné jak se vypráví, mám několik známých kteří ve školství pracují, pokud se dostaneme na konkrétní peníze, tedy kolik opravdu berou, je to výrazně nad průměrem a to i přes to že někteří z nich dělají jen 10 měsíců v roce (prostě mají smlouvu na školní rok, což už snad nepůjde, ale funguje to už leta). Nízké platy jsou na prvním stupni, ale kupodivu to není to nač si učitelé tam působící nejvíc stěžují, tím je ne plat, ale snaha nacpat do tříd cikány, a "začlenit je" což sice zní hezky a vznešeně ale v reálu to zničí výuku všech, protože neukázněný fracek prostě hodinu rozbije a po nějakém čase prostě učitel rezignuje (nedivím se, udělal bych to dřív) a nechá spratka postoupit aby se ho zbavil (ostatně doporučení jaké procento smí propadnout je také skvělé, nejde o nařízení, ale o klasifikaci školy). Takže to že se nasype 2 miliardy do díry ji neucpe, jen ji to zvětší, protože je bude potřeba i příští rok (i ti suplenti berou plat každý měsíc a sotva jim ho příští rok sníží) a tenhle nesystémový krok neřeší vůbec nic, je to jako když mi do loďky teče voda, a já místo abych ucpal díru tu vodu jen vylévám, sice se potopím později, ale díky vylévání nemám čas pádlovat a místo u břehu se potopím vprostřed přehrady.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363286 Verze : 0
V mnoha bodech mohu s bitaxem souhlasit, ale uniká mu jeden fakt. Nevnímá, že většinu školských zařízení nepředstavují VŠ, kterých je (a často dosti pofidérních, viz ty rozličné politologie, poradenství, relgionistika...)něúrekom, ale školy základní a střední. Na ZŠ je obrovské množství lidí, vysokoškolsky vzdělaných, kteří se platově pohybují pod úrovní sekretářky středně velké firmy. Aby dosáhli alespoň na 15 - 18 tisíc, musejí se sakra ohánět, mít rozličné přesčasy, kroužky... Nehledě na to, že učitel se musí připravovat, ani po létech nemůže používat stále stejné přípravy. Osnovy se mění, děti přicházejí různé, to, co hravě v jednom roce zvládal probrat a procvičit, v následujícím prostě nejde a dře a musí vše předělat. Anebo další zaměstnání. To vše samozřejmě ve svém volnu, takže odpočinek minimální, kvalita práce jde dolů. Anebo vše pragmaticky vyřeší tím, že ze školství odejde někam, kde sice svou odbornost neuplatní, ale uživí se nepoměrně lépe. O tzv. "integraci" cikánů raději nemluvit. Etnikum, naučené natahovat ruku a brát si, aniž by něco nabízelo protihodnotou, o vzdělání nestojí. Ale nejde jen o cikány. Základky mají tu smůlu, že když se sejde parta kriplů a křiváků, tak s nimi nikdo nehne a oni odbourají každého učitele, i kdyby to byl Komenský křížený Makarenkem. Na střední aspoň má člověk v rujou výhodu, že harant je za povinnou školní docházkou, zakže je odstřelitelný. Jen ředitelé šílí, protože každá hlava ze školy znamená, že škola přijde o peníze. Proto můžeme potkávat "studenty", kteří přestupují z oboru na obor a, i když jejich naděje na jakékoli vzdělání je mizivá, přežívají. Jsou ekonomickým přínosem.
Jestliže tu byla řeč o hrubém podceňování učitelů ZŠ a MŠ, pak to samé platí o školách středních, kde je sice platová situace poněkud lepší, ale dosáhnout na 20 tisíc čistého se dá až po odsloužené řadě let a s patřičným počtem přesčasů Anebo dalších činností, viz pasáž o ZŠ. Přidání začínajícím učitelům je moc pěkná myšlenka, ale je to plácnutí do vody. Situaci by řešilo jedině přidat všem, ale na to prostředky nejsou. Po 30 letech na střední škole mám čistý polat nějakých cca 25 tisíc, což je v podstatě komické. A jestliže začínající má dostat 20 tisíc, pak to pro něho vůbec nic neznamená. Jen vyhlídku na to, že před důchodem se propracuje o 5 000 výše. Pochybuji, že s radostným výskotem přiskotačí do školy a pustí se do díla. Spíš si pomyslí něco o troubovi a poohlédne se jinde, kde jsou vyhlídky sympatičtější.


Příčinou tohoto marasmu je naprosté neexistence jakékoli koncepce jak ve školství, kde snad každý nový ministr přišel s další opravdu, ale opravdu geniální drobnou úpravou, která vše dosavadní smetla ze stolu. A peníze z rozpočtu, z rozličných fondů vesele tryskaly všude, jen ne ku prospěchu věci. Klasickým příkladem je státní maturita. Když mé potomstvo (Aubi dosvědčí Smile ) šlo na střední, bylo jim natvrdo sděleno, že je potká státní maturita. Přešly 4 roky střední školy, a nic. Uplynulo 5 let vysoké, a stále nic. 3 roky po absolvování VŠ se dozvídají, že státní maturity teď dozajista budou. A důvod? Nikoli zkvalitnění a zprůhlednění tohoto vzdělávacího stupně, ale protože už to stálo moc peněz, převážně evropských, a oni si drze chtějí vidět nějaký výsledek. Tak se to tedy spustí. Nikomu nevadí, že vše je naprosto nepřipraveno, zmatečné, nejasné. A celý jeden ročník budoucích maturantů poslouží jako poklusní králíci k tomu, aby se prokázalo, jak moudře naši státní úředníci (i ministři jsou jenom úředníci, nikoli politici) rozhodli.


O situaci v armádě a chaosu, co se její koncepce týče, ať promluví povolanější. Jen doufám, že to nebude velemoudrá slečna Kočí se svým dědečkem-odborným poradcem Cool .
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363295 Verze : 0
Předevčírem jsem mluvil s kamarádem z kolejí. Udělal si rekvalifikaci na kuchaře, a takto odborně vzdělám měl stejný plat jako já. A nervovat se musí stokrát míň než řadový učitel.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363297 Verze : 0
Aubisi, několik mých známíých je na prvním a druhém stupni (ostatně tos mohl poznat už z předchozího Smile, háček je že sice mají kolem 20 tisíc čistého, ale to je nad průměrem státu (ten je 22 hrubého) většinou jsou to ženy a tam je průměr státu ještě nižší, takže ono je to do značné míry právě o tom že by za svou práci jinde víc nedostaly. A když jsme u toho, kolik je týdenní úvazek? 21 hodin? můj byl jako technika 42,5 jako mangera kolem 60 - 80 když započtu cesty na porady (nikoli pobyty kdesi v hotelu), takže ty kroužky a podobně mne asi nerozněžní. A po pravdě s těmi přípravami to není tak úplně pravda, v řadě případů se učivu nemění (zlomek je zlomek bez ohledu na politiku, například) některé samozřejmě ano (třeba dějepis, nebo podobné) ale není to rozhodně tak že by učitel dělal přípravy na každou hodinu rok za rokem. A to že se celoživotně vzdělává je snad normální, to dělá minimálně polovina všech lidí, jako technik jsem se musel vzdělávat trvale, protože v IT se prostě situace měníla a mění v měsících nikoli v letech, o managementu ani nemluvě. A učitel (na rozdíl od řady lidí) nemá "odpovědnost" asi se ti nestane že by ti hrozilo že když něco neodučíš že je to na padáka, nebo třeba na půlroční prémie. A pokud vezmeme že by lidé měli být odměňováni podle kvality a množství odvedené práce, pak by mnozí učitelé možná nedosáhli ani na minimální mzdu (stačí když si vzpomenu na angličtinářku mé dcery na druhém stupni) Ono je dost jedno jestli má dotyčný VŠ, to je jeho investice, která je předpokladem k vykonávání třeba daného místa, ale když narazíš na podobného "vzdělance" který učí dějepis a přitom o věci krom naučené mantry nemá páru (mně se to stalo a pochybuju že ty bys takového neznal) asi ti přijde že jehoplat jsou vyhozené prachy (můj syn zase narazil na podobného učitele na střední kde ho měl na programování, kluk se tím už ale v dané době živil a byl to tvrdý boj mez blbcem - učitel - a arogantním puberťákem). Kamarád učí na střední, je asi opravdu dobrý a rozhodně si na plat nestěžuje, čistého přes 30, další učí v sousedním městě jako "externista" tedy těch 10 měsíců a nemá ani celý týdenní úvazek dohromady na dvou školách (je na každé na půl)výdělek ještě o kus výš, ale jen těch 10 měsíců. Ono to opravdu není hlavně o platech (už se nasypalo na platy víckrát) ale o systému co a jak podporovat, jestli třeba gymnázia, nebo naopak techničtější směry jako průmyslovky. Průser je že když jsem scháněl lidi, měl jsem problém, naše firma platila dost nadstandart, takže jsem si mohl vybírat, ale nebylo moc z čeho. Obvykle se ukázalo že je lepší člověk bez titulu, ale se zájmem o věc, než ing. který žil v představě že teď už má hotovo a všichni padnou na zadek. Ono je hezké že všichni budou mít titul, háček je v tom že stejně budou někteří zametat ulice. A proč tedy za každou cenu mít snahu prohnat školou každého, když jí nikdy nepoužije, třeba řada mých známých studovala pedák, ale krom jedné nikoli že by chtěly učit, prostě chtěli mít VŠ a pedák se jim zdál jednak v místě, druhak snažší než třeba technický obor.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363298 Verze : 0
to Aubi, jo jenže on když párkrát spálí jíšku, tak letí, ty když nenaučíš někoho třeba že číslo pí je 3,14, tak se na to možná ani nepřijde Smile Ostatně možnost rekvalifikace má každý, zkus něco kolem biotechnologií Smile ty jdou nahoru, ale ta kuchařina je jistě lepší než kdyby byl mizerným učitelem.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363299 Verze : 0
Ehm, nepřijde? To si jen myslíš. I na té základce ti pořád někdo stojí za zadkem a kontroluje každou kravinu.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363300 Verze : 0
Opravdu? Zkus někdy jít dělat do fabriky a teprv uvidíš co to je "mít někoho za zadkem", a co to je něco pokazit i když ti tam nikdo nestojí. je hezké jak učitelé pláčí nad mizernými platy, ale oni když šli studovat pedák o nich věděli, stejně jako každý v téhle zemi, šli do toho s tím vědomím, takže kde je tedy problém? V jejich nesoudnosti? Nebo v tom že to o čem věděli že dostanou pak i dostali? Tobě někdo sliboval když jsi šel studovat a šel do místa že dostaneš třeba 2x víc než je průměr? O tom bych si dovolil s úspěchem pochybovat. A někdo to slíbil těm "mladým učitelům" co teď vyšli a před 5 lety věděli že ta práce není placena nijak oslnivě? Kdo to jen proboha mohl být, že jsme o něm nikdo neslyšeli? Tak sakra nda čím tady fňukáte, když jdu na archeologii asi taky nebudu odměňován nijak horentně, a asi budu mít i problém najít třeba místo v oboru (na rozdíl od učitele) a budu tedy jako archeolog fňukat že nejsem jako vysokoškolák "oceňěn"? Asi sotva, ale tohle co předvádí učitelé je stejné a Aubisi, ruku na srdce i výuka řady základek a středních škol je silně pochybná a rozhodně nedosahuje nějakého "standartu", jsou jistě i skvělé (atejně jako mezi VŠ) ale řada je jich tak mizerných že než by na ně rodiče kteří mají možnost dítě dali, radši ho vozí jinam. Je to z části vlivem polohy, ale z části i lidmi. Opět jsem tohle zažil, můj syn začínal docházku v první třídě ve škole kde byl opravdu učitelský odpad (jinak se těm soudružkám říkat nedalo) bylo to v letech osmdesátých a já tehdy měl hodně problém kluka přemístit na jinou školu, soudružka ředitelka se málem posrala vzteky, protože jí chyběly děti aby naplnila nějakou kvótu. Holku už jsem pak na normální školu dostal v pohodě (věděl jsem jak a kam zajít) no a škola po pár letech působení skončila protože "nebyly děti", dnes je to nějaká výroba čehosi. Háček je že ta škola by děti měla, kdyby neměla blbé učitelky, dokonce to byl přesně ten typ školy kam by lidi děti vozili, menší, mimo sídliště, bez provozu okolo, prostě pro první stupeň skvělá. A přiznám se že bydlet na sídlišti, moje děti by chodili do školy jinde, rozhodně nikoli s partou cikánů (to jsou naopak ty vnější okolnosti) prostě někam kde se budou moci učit a nebudou je vyrušovat negramotní spratci. A nedivme se že takhle se chová spousta lidí, řadu jsem jich znal osobně někteří vozili děti i do vedlejšího města, přišlo jim že ta štrapáce jim za to že děti se mají šanci normálně učit stojí za to. A stejně jako já věděl že v dané škole mé děti nenaučí ani polovinu co jinde, ty jsi věděl že učitel je placen blízko standartu, tak kde vidíš chybu? Pokud tě ta práce nebaví, a zdá se ti málo placená, proč ji děláš? Od kolegy co učí vím že je snaha vzít každého, samozřejmě na žáka je od státu platba a škola tedy potřebuje co nejvíc dětí, to jestli to má smysl je věc zcela jiná (a škola to neovlivní), to je právě věc koncepce.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363302 Verze : 0
To Bitaxe -
tak k těm učitelům prosím mám tyto postřehy ze svého vlstního rodinného života:
kdepak jsi prosímtě sebral, že úvazek učitele je 21 hodin- a jak jsi přišel na to, že to lze zaměňovat s pracovní dobou?
1/ úvazek činí 22 hodin ODUČENÝCH. Tedy těch "na place" s dětičkama.
2/ To ovšem NENÍ, ráčej pochopiti, DOBA PRACOVNÍ.
Doba pracovní mému manželovi a nevlastnímu synovi začíná kolem 7.00 ráno, (ony jsou totiž také porady, pedagogické rady apod., a ty jsou pochopitelně také v pracovním úvazku), a pak taky každý učitel opravuje písemky - to v 5-10 minutové přestávce fakt nestihne, to stíhá maximálně ten hajzlík, a je rád.
3/Pracovní úvazek učitele mimo to, že musí dětičkám různé ty testíky, otázky a písemné projevy připravit, to ale nikde neopisuje - ono se to dosti liší, podle ročníků i podle oborů. Aubis např. učí na Integrované střední škole technické a ekonomické. Takže má češtinu asi v 6 verzích - podle toho, který obor zrovna má na tapetě. jiné je to u průmyslováků, jiné na technickém lyceu, jiné u učedníků 3letých, jiné u nástvby...všude jsou trochu jiné počty hodin, do kterých se týdně - a také ročně (obory 3 - 4 leté) musí vejít s určitou látkou. a také učedníci mají i jinoou kapacitu např. literatury, nežli lycejníci a nebo nežli průmyslováci. Takže s jedněnma připravama fakt nevystačí, ani kdyby byl génius. Takže fakt té práce mimo jenom toho kecání před tabulí a zkoušení je hromada.
4/ aubis - jako řada středoškoslských kantor- také učí různé ty rekvalifikanty a lidi, co si dodělávaj maturu, protže ji potřebujou, aby mohli dělat např. vedoucího v sámošce. Ti mají zase jiný studijní plán, jiné počty hodin, dokterých se tomusí nahečmat, a pak taky zcela samostatný plán zkoušek. To jedalší čas - zkoušení těkto studentů.
5/ Jak já to znám, vychází to, že mnažel je v práci zak průměrně denně tak 9 hodin. Někdy i 10. Anebo třeba jenom 4. ale zase musí doma, pokud nechce smrdět v ústavu, opravovat testy, seminární práce, různé jiné písemné úkoly- a to je fuk, zda to čte v klasické formě nebo to studentík přinese na flaschce. Přečíst s ohodnotit to musí.
6/Administrativa - každý kantor musí zapisovat do klasické i elëktronické třídnice, do internetového systému Bakaláři nebo Katedra - tam mají přístup i rodiče, aby si mohli prohlédnout, jak¨é má potomek výsledky. Jelikož každý nemá to štestí, co můj muž - že má svůj počítač v kabinetu - rvou se kolikrát 3 lidi o to, aby stíhali o přestávkách nebo po vyučování tyto údaje do systému nabušit. Neboť jsou povinni to dělat, a každá škola má aparát ouřadů, kteří to kontrolují.
7/Navrhuji ti, a dalším takovým, co si myslí, že úča prostě jde na 4 hoďky poplkat s kámoškama a mezi řečí prostě dělá z dětí blbce, aby si to zkusili v takovém Kynšperku nad Ohří, kde se žactvo ZŠ rekrutuje z tzv. "pracovních úrazů prostitutek" a Romů. žŮŽO. uČITELE TAM VĚTŠINOU NEMŮŽOU SEHNAT, NEBOŤ PO PÁR MĚSÍCÍCH PRCHAJÍ RADĚJI KE KASE DO SUPRÁČE. No, a s tím souvisí za osmé
8/proč jsou na školách kolikrát nekvalitní kantoři? Viz ta tvoje angličtinářka. Inu, dvojí je ten důvod:
a/za ty prachy jim to vydrží dělt málokdo, kdo např. umí dobře jazyk.
b/a tak často učí lidi, kteřé tam nepatří, jsou sice nuceni si udělaqt pedagoické minimum, nebo dostudovat pedagogiku, ale dost často raději zase prchnou.
9/ V Karlovarském kraji, kde bydlíme, jsou vůbec nejnižší mzdy. Patrně státní úředníci na ministerstvu počítají s tím, že si kdekdo přivydělá v sousedním německu, anebo hlídáním dětí Vietnamcům, apod. ale každý to nestíhá, takže spíš lidé ze škosltví prchají, je fluktuace, školy musí zaměstnávat lidi, kteří nejsou tak kvalitní, a ti kvalitní mají práce nad hlavu, ale že by měli 30 litrů čistá ruka, ani náhodou. Můj manžel učí hodně hodin přesčas, takže např. do maturit 2x týdně do večera - do 18, i do 19.30, a to prosím od 8.00 ráno raníčko.
10/A to nemluvím o zodpovědnosti, o tom, že za haranty po dobu vyučování opravdu škola ručí, a pokud jde o ta volna - dovolenou má učitel sice o něco delší, nežli je běžné, ale díky opravným maturám je můj muž ve škole již od 23.8. např., a ty svátky a prázdniny během roku mají kantoři jako studijní volno,dovolenou nebo neplacené volno. Jinak je běžné, že pokud jim vedení nedovolí "práci domů", musí pěkně třeba o vánočních prázndinách docházet do zaměstnání.
Myslím, že práce učitele je unás velmi nedoceněna, a přitom - všichni chodíme do školy.
Takže - bylo to dlouhé, ale nedalo mi to, když jsem se dočetla, jak ti kantoři vlastně houby dělají..já bych to nedělal ani 50 litrů měsíčně, namouduši.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363303 Verze : 0
Bite, já tedy nejsem profi učitel tak jako Aubis a Aubi nicméně vzhledem k tomu že jsem se kdysi nechal uvrtat na vedoucího kroužku na ZŠ a vyzkoušel jsem si i práci na lince v montovně, můžu to snad alespoň trochu porovnat a narovinu ti řeknu že raději půjdu na tu montovnu.Není to o platu (byť i ten pro tu montovnu mluví) jako spíš o lidech.


Ono je samozřejmé že na té montovně dřeš jak barevný, stojí nad tebou dráb a že máš "častá" nedorozumění se spolupracovníky (kor když ti z prava na pás nahazuje mongol a z leva ti dílo odebírá vietnamec) nicméně když je nejhúř, můžeš si to s ním po práci vyřídit ručně.U dítěte ani náhodou.Bohužel, je faktem že dnes jdou děti do školy nikoli vybavené alespoň základní znalostí abecedy, čtení,... nýbrž velmi dobrým přehledem o svých právech (se znalostí jejich povinností je to pravda poněkud horší) a to je sakra průser když se něco stane.Na té montovně máš všude kamery takže když je průser a někdo to zkusí hodit na tebe, máš možnost se pomocí záznamu hájit (zkušenost z Foxconn).Tohle ale ve škole není a můžu ti říct že jen málo co tě rozhodí víc než když ti šestiletá holka natvrdo napálí že když bude muset svou práci předělávat tak doma poví že jsi ji osahávat.A věř mi že i když budeš gay známý na celém okrese, tohle neuhádáš protože nějaká presumpce neviny se v případě učitelů netrpí...A to co bylo kdysi, tedy možnost dítěti rušivý předmět (mobil) zabavit do konce roku nebo mu ubalit jednu výchovnou, už dnes také dost dobře použít nelze.Ostatně mohl bych jmenovat učitele, který právě mobil dítěti zabavil a ještě než zazvonil závěrečný zvonek dne, byl za toto jednání popotahován Policií ČR.


Ono se to zdá že učitelé jsou na tom dobře, mají prázdniny, zdánlivě pracují jen pár hodin denně (což je apriori blbost protože zapomínáš na kroužky, porady, školení,... patřící také do pracovní doby) nicméně vzhledem k tomu že máma na ZŠ už nějaký ten pátek učí (cca 20 let) tak dám ruku do ohně za to že skutečnost je hodně jiná.Ono je fakt že třeba v montovně děláš dvanáctku a jsi stahaný jak zváře jenže po dvanácti hodinách máš odpočinek.Učitel potom sice přijde domů ale místo odpočinku mnohdy sedí dlouho do noci a vymýšlí pomůcky a přípravy na výuku a to už vidět není.Totéž prázdniny.Taky to zní lákavě jenže pokud opět použiju jako model mou mámu tak z 8 týdnů letních prázdnin zabije týden na předzářiové přípravě třídy (vzhledem k tomu že jí letos třídu komplet malují a předělávají elektriku to vidím spíš na 2 a bude ráda když to stihne), další dva týdny na školení (Letní škola) a konečně nejméně týden přípravou rozvrhu takže jí zbydou tak 2-3 týdny (zapoměl jsem na krátké čtyřdenní školení na které odjíždí 1.7.) a to není zrovna zas tak moc, navíc v případě že tu dovolenou má pevně danou a narozdíl od někoho ve fabrice si ji dost dobře nemůže vybrat podle libosti v průběhu školního roku (teoreticky sice může ale prakticky nejsou lidi, kteří by šli učit místo ní takže jí to ředitel neschválí).A vo tom to je...


Osobně (ač jsem zejména s matikáři trvale ve stádiu vyhlazovací války) mám velký respekt před učiteli všech druhů škol protože za to co dostávají a co do toho musí dát bych já osobně učit nechtěl...


A argument proč to dělá když se jí zdá ohodnocení malé?Zkus si jen tak nachvíli představit kdyby se tohohle chytli všichni učitelé...myslím že návrat do dob kamenné by byl velice rychlý...
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363304 Verze : 0
Jo - a ještě mne nadzvedlo to doporuční Aubimu - že má zkusit dělt do fabriky. To je teda demagogie jako prase.
Zkus, milý Bitaxi, poučovat o české gramatice, nebo o občanských právech třináctiletou dívčinu, která občas šlape, ví, že když označí mladého učitele jako svého sexuálního obtěžovatele, že presumce neviny se vztahuje hlavně na ni...zkus jít poučovat 12 - 19 14letých hošíků, kteří mají zájem o to, jak vybílit diskotéku, pomáhají tátovi pást ségry...hele, já si nevymejšlím. V té fabrice je blaze, víš. Velmi blaze.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363305 Verze : 0
To Darkfold - pravdu díš abudiž ti dík za ta rozumná a zlatá slova.
Já se snažím aubise přesvědčit, aby raději soukroměn učil francouzštinu a ruštinu, a vykašlal se na otrčinu ve školství. Snad se mi to podaří, protože té buzerace je čím dál víc...a ta fyzická práce fakt utahá míň, nežli to neustálé obcování s puberťáky a nadřízenými ouřady.
Jenom ještě jedna ilustrace - např. zjistí se, že ve škole jsou dealři drog. Následují prohlídky skříněk a šaten, sepisují se protokoly, učitelé lítají jak blázni mezi policajty, žáky, pschology...trvá to klidně týden.
A další a další chuťovky...a propos, ještě jedna věc: jak se může srovnávat dušení v mechanická fyzická práce - to jsme snad v socialismu?!?
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363306 Verze : 0
Fau, myslím že nechápeš, myslíš že přípravu kterou Aubis udělá loni pro třeba ty učedníky nepoužije letos a třeba i příští rok? Jistě že udělá pro každý obor přípravu, ale udělá ji jednou a použije několik let za sebou, nebo myslíš že loňská a letošní literatura budou nějak zásadně odlišné?
a to v bodě 7 jen opakuješ to co píšu já, a mohu ti říci že stačí aby ve třídě byli dva tři cikáni a je to k nevydržení (kamarádova manželka odešla právě teď ze základky vyloženě kvůli tomu, šla na jinou školu, za míň) A Fau já nenapsal že "houby dělají" (kdybych si to myslel jsem dávno učitel Smile ) ale napsal jsem že mnozí z nich za to co dělají a v jaké kvalitě by měli peníze do práce nosit a na tom zlob se či ne trvám. A znám i pár kantorů co to prostě opravdu "odučí" bez nějakých testů, písemek (jeden dokonce za to že nedává písemky ale jen a jen testy s body jako u zkoušek na ŘP) dostal pochvalu a ty testy oznákoval během pár minut (stejně jako zkušební komisař), to že jsou porady, schůze a podobně vím, to jak moc času stráví dotyčný něčím dalším je individuální a obecně lempl mnoho ne, prostě si to udělá jednoduší. Kamarád co učí na biskupáku opravdu bere přes 30, sice ho ta práce baví a dnes už ji dělá snad jako důchodce (nebo brzo bude), ale je to jeho koníček a peníze jsou sice fajn, ale dělal to jinde za míň a stejně kvalitně, na biskupské šel se sebezapřením (stejně jako bych tam šel já) nikoli za prachama, ale protože tam měl lepší podmínky (víc hodin třeba dějin a výtvarky). A nevím jestli jsou nejnižší platy v KV, obvykle se tvrdí že Jižních čechách Smile odkud jsem já. a pokud jde o "ručení" škola ručí za to že dítě nespadne třeba z okna, ne za to že se něco naučí, ale prací učitele je ho něco naučit, to že dělá i dozorce je věc jiná. A po pravdě když si kluk někdy v 7. třídě ve škole zlomil ruku, žádná odpovědnost školy se neprojevila, takže ani s tím dozorem to asi nebude až tak žhavé a odpovědností vymáhané, kdybych po tom rajtoval možná by to k něčí odpovědnosti vedlo, nevím, ale takhle nikoli.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363307 Verze : 0
A zkus si darku představit že by se toho nejít na tu školu o které vím že mne tam budou frackové po jejím skončení deptat a o které vím že po jejím skončení nebudu nijak výrazně placen chytila třeba jen půlka nastupovavších. Co by se asi stalo? Nebo co by se stalo ve chvíli kdyby ti učitelé opravdu "všichni" dali výpověď, schválně, co myslíš že by se stalo. Část by byla přijata zpět za lepších podmínek, část nahrazena někým jiným. Ono podobně "nezbytných" zaměstnání je řada a v některých se to vyzkoušelo. Fungování bylo v podstatě jen dvojí, buď vyměknul zaměstnavatel (stát), a stav se obecně zhoršil, nebo vydržel a stav se zlepšil, obvykle i pro danou skupinu, protože po čase byli přijímáni přednostně ti dobří.
A je hezké že popisuješ svou matku, když odhlédneme od toho jak se na ni sám díváš, což je normální, mohu ti uvést řadu případů co se "jen vezou" A Pokud jde o tu montovnu, je to stejná práce jako každá jiná, já měl v týmu přes 30 lidí, a od každého se čekalo že bude myslet a nikoli jen tupě konat, dalo práci je sehnat a rozhodně nešli jen za penězma. Ty byly jistě dobré a u nás solidní, ale většina si šla za tím že mohli dělat to co je bavilo, potom co jsem odešel a rozhodování je dnes v zahraničí se část lidí odtud "vzdálila" protože dělat jen bez myšlení je nebavilo (nabídka peněz se zvýšila) ale zbytek je tam prostě proto že mají splátky, děti na škole a z týmu solidních odborníků je torzo, lidi jsou naštvaní a část odejde jek jim to situace umožní. Nemyslím si že by to bylo o mně, a že bych byl skvělý manager, spíš naopak, ale je to o tom že nejde o peníze, ty potřebuješ, ale když jich dostaneš 2x víc neuděláš za ně 2x víc práce nebo 2x lepší. A pokud jsi lempl a dost takových učitelů jsem taky poznal, neuděláš za ně víc ani náhodou. A lít prach někam je kravina, jak se třeba při minulých naléváních změnily platy? A jak se změnily platy dobrým a lemplům? Na většině škol v podstatě stejně, jestli jsi hňup co dmektá nutné penzum nebo fanda co tomu věnuje hodiny ve volném čase je to v odměně stejné, takže proč vy naivové věříte že tím že se tam ke 150 přisypou další 2 miliardy se to zlepší" Co vás k tomu proboha vede? Ono se bez změny systému nezmění nic, jen to bude stát víc, bez toho že by se něco změnilo, jo vlastně se změní, naserou se ti "staří" protože někdo těsně po škole bude mít stejně, nebo dokonce víc, takže budou pro změnu řvát ti už nějakou dobu sloužící.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363309 Verze : 0
Bitaxi - nemyslím, VÍM. Vím, co můj manžel dělá. Neboť mu s tím pomáhám - ve vlastním zájmu, aby na ¨mne měl více času.
Opravdu to nepoužívá ve stejné verzi pokaždé, protože se mění podmínky, mění se i počty těch hodin.
Kdyby tě tví učitelé nauž¨čili číst s porozuměním, všiml by sis, že aubis sám psal., jak to s tím používáním příprav je. opravdu NELZE používat každý rok stejné. Sama mu ty změny kolikrát přepisuji, a inovujeme - protože jsou také určité věci, které se zařazují nově.-..to taková jednoduchá věc FAKT NEDOCHÁzí? hELE, já nejsem nějaká jen tak hájící manželka, já totiž spolupracuju, v tom oboru se opohybuju, tož doporučuju - ověřovat vlastní praxí.
Víš co - zkus si odučit na nějaké průmyslovce odučit pár hodin. Nebo třeba jeden školní rok. Hic Rhodos, hic salta.
)=teď a tady ukaž, co umíš)
Zkrátka, nemáš pravdu, fakt je to složitější.
Jo - ta zlomená ruka v 7. třídě - to bylo před kolika lety?
Od té doby se hodně změnilo. A žhavé to je.Teď je to jinak, natvrdo.
Vidím, že se asi namáhám s argumentací zbytečně, ale myslím si, že opravdu je potřeba poznat to prostředí.
A KV kraji jsou opravdu platy nejnižší. Dokonce to udává samotné zdejší hejtmanství.
A to je hejtman bývalý ředitel školy.
No, co naplat, jdu teď od počítače...
Jo, už nebudu odpovídat, neboť mám docela práci.
Jedu obchodně do ciziny, vylepšit rodninný rozpočet.
Darkfold to napsal vlastně úplně stejně jako já. Je vidět, že on ty zkušenosti má - praktické. Kdyžtak odpovím v úterý.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363311 Verze : 0
No, Bite, myslíš že by tě přesvědčil nástup zpět (třeba) do vyhlášené třídy cikánů jen proto že ti zvýšili plat o 50% a to v případě že po podání výpovědi budeš dělat třeba zmíněného tlumočníka, který si vydělá podstatně víc než ty jako učitel po zvýšení platu?Může se to stát ale vzhledem k platným pravidlům na to přistoupí jen jedinec se sebevražednými sklony.Totéž s vyměknutím státu (přesněji obce protože ta je dle zákona zřizovatelem školy a rozhoduje o tom kolik škola dostane financí), myslíš že když stát vyměkne tak počet hajzlíků mezi žáky klesne?Nebo že stát rozdá učitelům do rukou rákosky (toto už by asi byla větší motivace)?A nebo zavedeš možnost vyhazovu už ze ZŠ (to některá už na MŠ vyhlášená čísla nemusí chodit ani k zápisu)?Myslím že ne.


Mimochodem zapomínáš na třetí variantu-provede se nábor učitelů jinde, třeba mezi nekvalifikovanými lidmi nebo přistěhovalci ze zahraničí.Nic proti nim ale asi by ti jako otci nepřišlo moc košer že ti dítě učí češtině člověk, který česky umí míň jak to dítě nebo že se fyzika vyučuje stylem "když se tady do toho mrdne tak se to tady šoustne jen o kousek protože jsme do toho mrdli málo" (tohle jsem si nevymyslel-tohle jsem reálně od podobného vyučujícího odporníka a suteréna na SŠ slyšel-vyučoval tehdy Pascalův zákon na dvojici spojených pístů)


Co se týče těch co se jen vezou (je jich dost, o tom žádná), samozřejmě že existují a já to nepopírám jenže je otázkou jak provést selekci.Vzpomínám si že v době kdy jsem byl v 7. nebo 8.třídě ZŠ tak se vymyslelo že se udělá mezi žáky anketa o kvalitě výuky.Výsledky byly tristní.Učitelé, kteří byli hodně přísní a řádně nás dusili (ovšem stejně tak nás toho hodně naučili) skončili suverénně poslední zatímco jako elita se kvalifikovali učitelé u kterých bylo náplní výuky promítání videa, malování obrázků,...A teď babo raď.Jak je takový průzkum relevantní?Ono je logické že děti dají přednost učitele výtvarky, který po nich nic moc nechce a u kterého se dá hodina přežít s prstem v nose před zeměpisářem či fyzikářem jejichž předměty jsou složité, musí se na ně učit a pokud ne tak lítají koule jak vlaštovky za což jsou mnohdy učitelé spíše (a mnohdy finančně) postihováni byť by to bylo zcela zasloužené (však jak to vypadá na veřejnosti že z 30 děcek rupne 20-rodiče bude zajímat vysoká úmrtnost, ne to že jejich ratolesti jsou blbý jak štolverka)...Samozřejmě lze namítnout že hodnocení má provádět ředitel jenže v praxi, vzhledem k tomu že učí a musí vést školní administrativu se na hospitace ke každému učiteli dostane tak 2-3 ročně a to je na hodnocení trochu málo.Oč jednoduší to tak má mistr ve fabrice kde spočítá zmetkovitost a buď tě pochválí nebo pojebe...Samozřejmě jak píšeš, i toto má svá úskalí jenže oddělit zrno od plev ve fabrice je přece jen o fous jednodušší.


Mimochodem do kategorie "vezou se" nesmíš zapomínat na matky na mateřské.Vzhledem ke značně omezeným zdrojům je tohle hodně velká zátěž na školy všeho druhu protože na rodinné úmysly se nesmíš zeptat v souladu se zákonem, vyhodit se nedají a na to aby jsi namísto ní najmul někoho kvalifikovanějšího ti v rozpočtu školy obvykle nezbývají peníze (obvykle jich je totiž víc než je zdrávo) takže nakonec to z nouze sklouzává právě k těm důchodcům (nic proti nim-právě mezi nimi je celá řada špičkových učitelů a učitelek) nebo nekvalifikovaným učitelům...Opět v rámci fabriky je řešení této situace poněkud jednodušší.


K tomu postupu výš, tohle je trochu špatný příklad.Vem to takhle-najmeš zaměstnance, ten bude bouchat na lince, ty ho jako zaměstnavatel necháš vyškolit na obsluhu vysokozdvižného vozíku, projde si u tebe v rámci práce na tvůj náklad svářecím kurzem či školením na vyhlášku 50,... a když si to po pár letech spočítá, zjistí že je najednou podstatně kvalifikovanější než byl před tím takže logicky půjde tam kde si více vydělá a to i v případě že je to někdo kdo vylezl rovnou ze ZŠ.Jakou možnost v tomto směru učitel pracující za tabulkový plat, který se může vyškolit maximálně v rámci svého studia (ono školení na téma interaktivní výuky ti sice pomůže ale rekvalifikace na vyšší stupeň školy či vyšší stupeň ZŠ to bohužel není-narozdíl třeba od zmíněného svářečského průkazu-na to musíš nastoupit znova na VŠ a po nocích zase dřít jako magor s vyhlídkou na jen o málo zoufalejší plat).V rámci svého vzdělání může maximálně přestoupit na jinou školu kde je lepší sestava dětí...a nebo jak už tu bylo řečeno jít dělat třeba toho tlumočníka ovšem to nám neřeší problém úbytku kvalitních učitelů ve školství.


Co se týče peněz, samozřejmě že jim to platy nezvýší.Jak už tu psal tuším Aubis a teď píšeš ty, je to problém v systému a jeho bezkoncepčnosti a to se takhle snadno nevyřeší.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363312 Verze : 0
zlomená ruka byla v roce 1995, kolik se změnilo nevím, vím že v dané době to takhle bylo. Za co dnes škola "ručí", říci nedokážu, ale obávám se že v tomhle případě (bílý a nehendikapovaný) by to velký rozdíl nebyl. O čtení s porozuměním danému textu, by ses měla asi pokusit i ty, mnohde uvádíš totéž co já, jako argument (což je nesmysl) protože ve svém "svatém rozhořčení" si neuvědomuješ význam napsaného. Ale to není nic nového a dělá to v nějaké míře každý včetně mne
A učit rozhodně nepůjdu, proč bych to dělal? Nebyl bych tam ani přínosem a ani by mne to nebavilo, navíc nemám děti ani puberťáky nijak moc rád, takže by to skončilo nejspíš tím že bych do práce vložil razanci a hmotnost (tedy dal někomu pár po hubě a byl za to ztrestán) což by opět nepřineslo žádný užitek. A schválně když už přepisuješ ty přípravy kolik procent se změní? Nebo třeba (mluvila jsi o literatuře) se změní dotyčnému literátovi data, počty knih, nebo pohled na něj? To že přibyde či ubyde hodin je sice hezké, ale pokud vím (probírali jsme takové situace právě s kolegy co patří do našeho klubu) tak je to změna obvykle marginální a v "přípravách" se projeví jen minimálně, rozhodně nikoli zásadně. Nevím jak u Aubise, ale jeden kolega má dějepis a něco čemu říkají dějiny výtvarného umění, druhy "počítače" tedy podle toho zda je na střední odborné a učňáku nebo na gymplu, je to hodně odlišné a přípravy jsou do určité míry ovlivněny vývojem v oboru, ale i ten tvrdí (a je to jeho, nikoli mé tvrzení) že přípravy v podstatě jen rok po roce "opráší" nikoli že by dělal nové.
Ano náš pohled je a bude značně rozdílný, můj je pohledem zvenčí a bez nějaké citové angažovanosti (to jestli dostanou peníze vojáci nebo učitelé mi nepřidá ani neubere) tvůj je zcela jiný, protože se na věc díváš pohledem angažovaným, stejně jako dark. A jen tak na okraj, myslíš že abys věděla že ČD nefungují jak by měly, musíš se nechat zaměstnat jako výhybkář? Ale je to stejné jako s tím "jít dělat učitele". To že výsledky jsou horší než třeba před 20 lety je celkem měřitelné a bohužel tenhle trend tu je. To že by před stejným počtem let byli lépe placeni bych si dovolil považovat za nesmysl. v poměru k průměru to bylo asi stejné, ne-li horší. Že by měli vyšší prestiž si také nemyslím, takže kde je ten problém o kterém věříte že ho vyřídí peníze? To že za horší práci dostane někdo víc, ho nepřiměje aby tu práci dělal líp, to je prostě fakt, to že někdo kdo dělá mizerně, tam zůstane, protože bude brát o něco víc je sice hezké, ale nikoli něco řešící.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363313 Verze : 0
darku trpíš stejnou neschopností porozumět psanému textu jako Fau, o systémové chybě jsem psal první já, nikoli Aubis, nazývám to sice "koncepcí" protože "koncepční řešení" je mi jako projektovému pracovníkovi výrazově bližší, ale je to přesně ten "systém" do kterého si myslíte že tím že se do něj nacpe víc peněz a bude to v pořádku. Nebude, bude to stejný průser jen dražší.
A to co píšeš, jo klidně se stane že na místa do cikánské třídy nastoupí nekvalifikovaný učitel, protože to kvalifikovaného za ty peníze "neosloví" A co se asi tak stane? Slušně řečeno NIC, cikáni skončí stejně negramotní jako kdyby je učil kandidát věd, jen ty normální s normálními učiteli (a nejspíš pak lépe placenými) budou mít díky tomu že s nimi cikáni nebudou, lepší výsledky. Proč kupodivu vietnamci nebo třeba číňani tyhle problémy nemají a jejich děti se učí úplně normálně (často líp) jako ty "české" ? Proč při hodině nedělají binec o nic víc než ti "češi"? Že by byla chyba v něčem jiném než v tom že nemáme cikány rádi? Jestli je rasizmem to že nemám rád lemply, a lumpy jsem rasista, to že jsou tohle naplňující nejvíc cikáni je holt asi náhoda.
No a se školením, já měl na školení na člověka dokud jsem dělal šéfa datových sítí kolem 150 tisíc na rok to byl průměr, někdo dostal třeba 250, jiný jen 70, ale ti lidé to školení brali jako že je to bonus k platu, právě proto že jim to zvyšovalo (v IT do určité míry krátkodobě) jejich cenu na trhu, i to že se omezila školení lidi dost naštvalo, brali to jako újmu, která není vašším platem kompenzována. A to že se museli učit i samostatně je přeci samozřejmé, pokud chceš celý život mačkat knoflík u lisu, máš to snadné, pokud chceš dělat něco jiného musíš se prostě učit, tak je to normálka (ani ten kuchař co se o něm zmínil Aubi nevydrží věčně s tím co umí, pokud nchce skončit někde v pivnici u guláše)
Ale nikdo z vás (pročpak) neodpověděl na jasnou otázku, ti lidé věděli když šli na školu že učitel nemá ani prestiž, ani peníze a přesto si ji vybrali, co tedy je na tom překvapujícího že po škole mají povolání bez prestiže a bez peněz? A já opravdu poznal řadu holek co pedák dělaly a prostě to byla jen "škola" která je moc nezajímala a dělali ji jen pro "papír", nějak se mi vkrádá myšlenka, jestli ti "nespokojení" nejsou spíš ti co si mysleli že s papírem se jim otevřou obzory a když zjistili že nikoli, skončili ve školství, jenže pokud je to u někoho takhle, pak je to že mu přidáš blbost, sice tam dál bude, ale učitel to nebude.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363315 Verze : 0
Milý Bitaxi,
já bohužel fakt teď nemám moc času, ale něco ještě k tvým argumentům:
a/ pedák - tedy pedagogická fakulta - zvlášť ta budějovická(sorry) nemá moc úroveň .Na "papír" stačí...Aubis pro zajímvaost nešel na žádný pedák, ale má Filosofickou fakultu University Karlovy, obor Čeština - francouzština, má státnici z ruského jazyka, a aprobaci na III.stupeň. Učit chtěl, skoro tolik, jako létat. nešel studovat věc bez prestiže, chtěl jít učit na gympl, a považoval studim na FFUK a učitelství na střední škole za slušné povolání se solidní prestiží. V sedmdesátých letech 20. století. - Z rodinných a zdravotních důvodů (náš život ovlivní spousta faktorů a s Ditou Saxovou musíme konstatovat, že život není to, co chceme, ale to, co máme) se stal středoškolským učitelem na průmyslovce a na učňáku - se třema malýma dětma si holt nemoh moc vybírat..., měl a má tu práci rád a dělá ji dobře, i když je z toho dost často opravdu psychicky hodně unavený. Jeho žáci, které nešetří, se k němu hlásí po letech. Pokud někdo nějakou školu šel dělat "pro papír", tak o těchto lidech se tady asi tato debata nevede. Já jsem třeba vystudoval Knihovnictví a vědecké informace, a řadu let jsem to dělala, a když jsem se vdala poprvé za kováře, šla jsem mu pomáhat...ono to fakt není černobílý.
b/ samozřejmě, že jsem zaangažovaná. Ovšem - srovnání s ČD pokulhává. Jednak je nekritizuju. jezdím vlakem celkem často, českým i německým, a Severozápadní i Jihozápadní dráha docela ujde, ani tu nebývají velká zpoždění, a dokonce fungují systémy jako Egronet a pod. - takže mohu za 100 českých kaček učinit tam zpět solidní rejsu do Bavor nebo do Saska. Zatímco však já ani Darkfolk dráhy nekritizujeme, ani jinou věc, o které víme starou belu, jak zevnitř funguje, ty se cítíš být v učitelství zběhlý - takže doknce víš, jak to na školách funguje a víš lépe nežli kantorova žena, co ten její jen tak "obšlehne" a kolik má práce....není-li pak to tak, že proste kantory nemáš v oblibě - třeba proto, že tě někdy někdo z nich buzeroval? nic ve zlém, ale - zvonku to tak vyzerá..
Hezký víkend přeje
Fau
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363318 Verze : 0
Myslím, že je to dobré řešení. Je to drsný způsob jak zamezit MO a gen. štábu v nákupech předražené techniky, trenýrek s logem útvaru a jiných do nebe volajících hovadin.


Pánové na MO si nakoupili dvakrát předražené transportéry, dvakrát předražená obrněná vozidla atd. Za poslední 2 roky Barták vyhodil na předražených zakázkách přes 10mld CZK.


Pokud má MO rozpočet ze kterého je možné vysát za dva roky více jak 10mld navíc, nevidím důvod, proč jim 2,1 mld nesebrat.


Pokud se bude škrtat v platech a lidech přímo na ministerstvu obrany, kde v drtivé většině sedí banda alkoholiků, uvítám to. Rovněž uvítám škrty v počtu civilních zaměstnanců, což jsou většinou bývalí vojáci před důchodem, kteří si přicházejí na větší peníze než v původním poměru.


Ještě změnit zákon o zadávání veřejných zakázek a bude mít Barták, Kalousek company utrum.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363323 Verze : 0
Dovol, abych se zasmál, pánů na MO a GŠ se to nedotkne, protže kdo bude určovat, komu přesně v armádě ty peníze vezmou? Ano, aprávně. Stejně tak se jich i těch 2,1mld (příplatky na bydlení atd.) dotkne podstatně méně než těch na "ostrém konci".
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363324 Verze : 0
No tak nevím, jak se k příspěvkům v druhé polovině tohoto tématu postavit.


Především bych si dovolil připomenout, že zde neřešíme problémy českého vzdělávacího sytému!


Že někdo vezme 2 miliardy Kč z rozpočtu armády a dá je do školství je možná správné, možná nesprávné, neumím to posoudit.


Rozhodně ale nemohu říci, že když někdo někomu sebere 20% rozpočtu, tak to asi není to pravé ořechové.


A to např. místo zrušení velkého průšvihu s nepoužitelnými a hlavně šíleně předraženými Pandury (nebo snad Pajduláky?), kde i v Rakousku kvůli tomu padaly hlavy. K čemu nám ty stroje budou, když nebude na PHM...


Super Gripeny raději nezmiňovat...


Je moc smutné, když kreatury typu "pouliční zpěvačka" jsou zase u vesla.


Raději nechci ani domyslet, že by se do vedení armády vrátil geni(t)ální "Astrolog", který sestřelil vlastní letadlo zevnitř.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363325 Verze : 0
Jestli myslíš pana Baudyše, tak ten se dozajista nevrátí. Dal se totiž na astrologii, takže oblbovat lidi a pumpovat z nich prachy může také, ale na rozdíl od předchozího působiště zcela beztrestně a s ochotnou spoluprácí obětí. Šikovný pán, není -liž pravda?


A podle Novinek mudřeci z VV trvají na 10 miliardách, takže vlastně řešíme dělení kůže z medvěda, který si zatím stále lítá po lese.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363326 Verze : 0
to Fau, ty se ale právě pleteš v tom o čem to je, to není o Aubisovi, to je o tom že řešení někde vzít peníze a nacpat je jinam je nesmysl. Zde navíc nikoli proto že by to něco řešilo, ale prostě je to něco co se "bude lidem líbit", jiný důvod to opravdu nemá. A ono je jedno co má Aubis za školu, většina učitelů má právě ten pedák (třeba ten mizerný z Budějovic nebo od jinud) a spousta z nich ho dělala a dělá JEN kvůli papíru. To je bohužel realita. A teď mi vysvětli proč těmhle kteří tam šli před pár lety a VĚDĚLI že to není o prestiži ani o penězích tím že přidáš dáš motivaci a stanou se z nich "skvělí" kantoři? A zbytečně do toho Aubise taháš, on z těch peněz dostane prd, Ale tvé a darkovo vyprávění je hodně mimo mísu, je o tom že vy máte v rodině dobrého učitele, to vám nikdo nebere, háček je že téma je o tom, že školství dostane 2 miliardy na platy těch nových, o kterých ani náhodou netušíš který z nich to dělá protože ho věc baví k kdo prostě jen nic jiného nesehnal. A to že ty kteří jsou lemplové dostanou víc, může změnit jen jedno, vydrží tam víc lemplů, kteří by jinak odešli, vydrží tam samozřejmě i o pár těch dobrých víc (odešli by z existenčních důvodů) ale poměr bude ve prospěch lemplů, těč zůstane víc, takže koncový důsledek bude zhoršení a zdražení. A nezapomeň na to že i příští rok bude třeba ty dvě miliardy a další rok zas, ono to opravdu není o tom že máš doma prima chlapa, je to o tom že jich rozhodně není plné školství (naopak, řada lidí je mizerná a ne proto že je mizerně platí, prostě jinde by se nechytili) a tím že se tam nasype se nic nevyřeší, krom toho že pár politiků si u "voličů" udělá kladný puntík. O ničem než tom puntíku to vůbec není.
Jo a Fau ty opravdu neumíš číst, já nikde nenapsal že tvůj muž (milá kantorova ženo) to tak dělá, já jsně napsal že to tak dělá řada učitelů, včetně mého známého se kterým se celkem běžně setkávám a se kterým se spolu s dalšími o tomhle běžně bavíme, důvod je milá Fau jednoduchý, jsem zvědavý a když se někde blábolí o čemsi rád znám pohled lidí zevnitř, kupodivu na to, že jak jsi (nevím z čeho) usoudila, nemám rád učitele, jich mám mezi známými docela hodně Smile jeden to dokonce (lump jeden) dotáhl na ředitele střední, poptával jsem se na tyhle věci všech, prostě se o tom jak je školství "podhodnoceno" mele dlouho, proto se o to zajímám několik let a občas na to přijde řeč s každým z nich. Ono to není o tom že já nemám rád někoho, ono je to o tom, že ty si neuvědomuješ o co jde, hájíš Aubise, ale o něj NEJDE a vůbec si neuvědomuješ co kdo píše. Zkus si to znovu přečíst, až nebudeš mít selektivní vidění.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363327 Verze : 0
Ono to není milí platící o nějakém školství, na to politici zvysoka s**ou, to si uvědomte. Jde o to že za pár měsíců jsou volby a je třeba honem udělat viditelné "zázraky". Armáda je neoblíbená, takže kdo jí vezme peníze je "hrdina" pro kdejakého vola, stejně dobře by je mohli vzít ČD (třeba jim zkrátit na polovinu dotace, to by bylo asi tolik co VV chtějí) ale soudruzi nádražáci umí mnohem víc ječet a odbory spolu s opozicí by se notně bránily. Ve školství se k lepšímu nic nezmění, pokud se nezmění koncepce (je-li vůbec nějaká) a každý nekoncepční (tedy nesystémový) krok je jen vyhazováním peněz. To je bohužel nevýhoda demokracie a speciálně systému mnoha stran, každý se snaží urvat body a zo vede ke krátkodobým "viditelným" řešením, která ale nic neřeší a nanejvýš uspokojí někoho kdo si myslí že na podvlíkačkách stojí armáda. Jen pro zajímavost, má cejkis pocit že třeba nákupy do školství jsou méně zprasené, nebo obecně že JAKÉKOLI státní nákupy jsou výhodnější než ty armádní? Co třeba Internet do škol, skvělý projekt, ovšem pro dodavatele (měl jsem možnost vidět smlouvy, za takovou by v normílní firmě ten člověk skončil před soudem) nebo nákupy pro Ministerstvo dopravy (pro ČD), nebo třeba nákupy pro PČR, počínaje vysílačkami a konče třeba motorkami "na chytání" motorkářů, nebo stavba dálnic (km dražší než kdekoli jinde) Pokud cejkis )a jemu podobní) vypráví o MO měl by si uvědomit že mele nesmysly, MO hospodaří stejně jako kterékoli jiné, včetně MŠ. Takže to že se peníze vezmou jednomu rozhazovačnému ouřadovi a dají jinému, neřeší vůbec ale vůbec nic.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363328 Verze : 0
Dámy a pánové, navrhoval bych tuto politickou diskuzi ukoncit, protoze zjevne jiz nikam nepovede. Politicka proto, jak to vypada = nesnazite se navzajem sve argumenty pochopit, ale vyvratit.


Mel jednu faktickou poznamku:
1. Sice je to silne offtopic a nevim proc tady tak usilovne resite zlomene ruce ve skole, ale zkusenost z bezne statni skoly rok 1990 je nasledna:
1. Deti (cca 4. trida) se o prestavce honi na betonove konstrukci u skoly (vymyslene zrejme nejakym expertem, kteremu se zda, ze detem je treba nabidnout misto, kde se mohou prizabit). Jedno z nich spadne, stredne oskliva zlomenina ruky.
2. Prijezd sanitky, policie.
3. Regulerni policejni vysetrovani, prestoze byly jakekoli hry na danem miste v arealu zakazane a nesmelo se tam chodit.
4. Nasledne nicmene zadne tresty (pravni), ale disciplinarni ano (premie).
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363336 Verze : 0
Takže snaku, když to shrnu veškerá "odpovědnost" je ve chvíli kdy "dozor" měl někdo kdo byl neoblíbený byla stržené peníze, pokud byl oblíbencem asi ani to. Oproti tomu že za větší průšvih (pokud je tam zranění je to větší) by tě ve firmě vykopli "za hrubé porušení" je to decela rozdíl. A já nepotřebuju nikomu nic vyvracet, důvod je jednoduchý, zatímco já prezentuju názor na školství obecně (tedy na celek) Fau i dark si to vztahují na své rodiné příslušníky, což je blbost. Když bude ve školství jediný skvělý učitel a ostatní blbci, není to o tom skvělém, ale o celku. A bohužel ve školství je těch co rozhodně nejsou skvělí hodně, nevím a nemohu říci jestli 30, 50 nebo víc procent, ani nebudu tvrdit že se z dobrého učitele nestane po čase ten podprůměrný (nedivil bych se, je to věc která není jednoduchá) ale problém je v tom že to co tady je nastaveno nefunguje nikoli kvůli penězům, to nefunguje kvůli tomu co a jak je nastaveno. Pak je fuk jestli se tam nasype třeba o 100 miliard víc, nezmění se nic, jen ty peníze se prohastroší prostě jinde.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363337 Verze : 0
Takze Bitaxe, ja jsem sice diskutovat nechtel, ale kdyz jsem primo osloven: Prezentujes zde obecny pohled, ze kdyz se nekdo ve firme zrani, tak je okamzite vyhazov, narozdil od skolstvi. Nekteri lide, ktere znam pracuvali/pracuji treba na pozicich mistra a o nejakem automatickem vyhazovani to rozhodne nebylo. Takze podle mych zkusenosti nemas pravdu. V nekterych firmach to treba chodi jak pises, vsude zrejme rozhodne ne.


Za druhe: ve skolstvi to proste nefunguje tak, jak pises, ze zraneni ditete ve skole je proste brnkacka. Vim i o pripadech horsich nez je zlomena ruka, a tam to rozhodne nekoncilo pouze kazenskych trestanim ucitele ucitelem. Obcas se o tom i pise v novinach, napriklad. Takova nezodpovedna brnkacka, jakou ji licis, ve skolstvi neni.


Za treti: pokud ma nekdo kvalifikovane nazory na nejakou oblast, tak je to obvykle ten, kdo se v oboru pohybuje a je zaroven inteligentni, to je moje obecna zkusenost, nejenom se skolstvim. Cili se muzes samozrejme s uciteli s praxi hadat, ze to vis lepe a tvrdit, ze prezentujes nejaky obecny pohled. Prezentujes ve skutecnosti svuj vlastni pohled, ktery je proste omezenejsi nez nekoho, kdo se v danem oboru pohybuje a ma urcity prehled, z podstaty veci lepsi nez tvuj. Tvoji predstavu o ucitelske profesi nejlepe ilustruje porovnavani oducenych hodin s pracovni dobou jinych profesi. Opravdu hodne mimo realitu.


Za ctvrte: Flakacu je v kazdem povolani dost, od instalateru pres ucitele az po manazery nebo politiky. Takhle jde samozrejme argumentovat v diskuzi o jakekoli profesi.
Ve skolstvi proste podle meho nazoru nizke platy jsou - vzhledem k narocnosti profese, ktera je vyrazne stresujici. S nizkymi platy je skolstvi malo atraktivni a tezko se zbavuje mene kvalitnich ucitelu. Tim padem samozrejme (=protoze jsou tam neschopni ucitele) je to pro tebe zduvodneni, aby se platy nijak nemenily, neboli aby ti nejkvalitnejsi se snazili najit si jine povolani. Kruh se nam tedy uzavrel.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363338 Verze : 0
schválně KDE prezentuji "ze kdyz se nekdo ve firme zrani, tak je okamzite vyhazov" nic takového jsem nenapsal, napsal jsem ale že pokud někdo má zodpovědnost za nějakou věc (tedy třeba i za to zranění) firma se tě zbaví bez nějakých ohledů, větší průšvih je třeba to žes nezabezpečil pracoviště a někomu se něco stalo, to jsem zažil, došlo ke zranění, dotyčný šel k soudu a do vězení (šlo o popáleninu od el. proudu) v době soudu už ve firmě nebyl, protože "hrubě porušil". Nevím o případu který by prošel jen řízením v rámci pracoviště (pokud to není že se klepneš do prstu) ale vím o případech kdy došlo ke zranění svěřené osoby (tak se to pokud vím nazývá) a trest byl "symbolický", protože ho ukládal známý, kolega, spolupracovník. To že se stane že někdo je za podobnou věc trestán podstatně tvrději (třeba tak jako v běžné firmě) je samozřejmě pravda, ale často je to proto že do věci někdo "šťourá" nebo je zranění tak velké že se to stržením prémií prostě nevyřeší.
Pokud jde o to že do věci by měli mluvit jen lidé z daného oboru, tak je to nesmysl, tvé "kdo se v oboru pohybuje" ten tomu rozumí je zcela mimo, tak to nefunguje a ani nemůže. Ten kdo se v oboru pohybuje se snaží udržet stav který mu vyhovuje, bez ohledu na to zda to vyhovuje okolí. S tím zda je inteligentní to moc nesouvisí, jen ten inteligentnější, to lépe zamaskuje. Klasický příklad jsou naši politici, věčně žvanící o snížení náhrad, jsou znalí neb se v daném prostředí pohybují, ale protože jim to vyhovuje je to jen u keců. A podobně je to i ve školství, jistěže někdo zevnitř najde tisíc a jeden důvod že třeba navýšení rozpočtu je cesta k zářným zítřkům, háček je že je to blbost. Rozpočet školství se už navyšoval několikrát, například za socanské vlády, jen ty výsledky nějak nedokážeš najít. Platy učitelů se stejně jako třeba policistů zvedaly, že by se tím něco změnilo? i prd, velebnosti, takže tady ten problém prostě není.
A samozřejmě že ve školství jsou lemplové stejně jako kdekoli jinde, ale tím že zvedneš platy se jich nezbavíš, to by sis měl uvědomit. Takže bláboly o tom že je to málo placené jsou možná pravda, ale to nemá z řešením nic společného, když zvedneš plat, zvedáš ho i tomu lemplovi, co tam dřepákuje právě proto že jinde by musel víc dělat a možná i za míň peněz, ty mu dáš víc a on odejde? Ještě něco podobně veselého Smile Reálně pokud se nemůžeš zbavit lemplů co makaj za 20 000,- tak se jich zcela jistě nezbavíš za 23 000,-, naopak jich řadu získáš. Na rozdíl od schopných budou mít větší motivaci na poněkud lépe honorované místo se nacpat a udržet se tam.
a panáčku stejně jako všichni ostatní vyprávíš o krávovinách, ale nikoli o tom co se tady řeší, tedy přidání peněz bez jakékoli koncepce, jen s tím "přidá se do výplat mladých učitelů" to skončí jen stejným bordelem, co už je, akorát za víc peněz. A ani ty nejsi schopen odpovědět, jak je to s tím že si dotyčný "mladý učitel" sám o své vůli vybral školu z níž by měl jít na post učitele o kterém věděl že není ani dobře honorovaný, ani nějak vážený, nebo jinak lukrativní. Pokud někdo jde dělat školu která ho připravuje na nějaké povolání, obvykle (pokud není zcela blbý) ví co to povolání potom obnáší. Jak to že to neví ti "učitelé" kterým se pak zdá plat malý, práce složitá a stresující, společenská prestiž nižší než třeba řemeslníka? Odpovědi vidím dvě, jde mu jen o "papír" a ve škole skončil protože nenašel nic kde by mohl dělat, nebo je prostě tak hloupý že si to neuvědomil, ani jedno není moc doporučení. existují sjistě i lidé kteří tu práci chtějí dělat, protože je to baví, ale ti jsou obávám se v menšině, já takového potkal jen jednou (byl to můj učitel angličtiny, ale ani on nebyl ochoten zůstat pokud by to bylo na ZŠ). A každý a vždy prezentuje jen svůj názor, to ani jinak nejde, otázkou je zda ho prezentuješ na věc obecnou (třeba nasypání peněz bez nějaké koncepce) nebo na věc soukromou "můj muž je dobrý učitel a ty se o něj otíráš". A nikdo z vás neodpovídá na to reálně existující, tedy na to obecné, mně je zase u pr**le jaký je kdo konkrétní, protože s věcí to nijak nesouvisí. A Snaku, já nepíšu že učitel dělá 21 hodin, píšu že má úvazek 21 hodin, tedy toho co reálně učí, toho co je stresující, kde je v přímém styku s dětmi (že ty si neuvědomuješ rozdíl mezi úvazkem a pracovní dobou je tvůj problém), zbytek do "normální" pracovní doby je mimo tento "dotek s nepřítelem" a rozdělení není ode mne, ale od MŠ Smile Takže toho stresujícího a náročného je cca polovina, zbytek je blíž práci úředníka. Takže nelžeme si do kapsy jak učitel celou pracovní dobu kroti ty spratky a snaží se je něco naučit, rozhodně to není zaměstnání které by bylo lukrativní, na druhou stranu nevšiml jsem si problému s naplněním pedáků, takže to asi tak hrozné jak nám líčí nebude. Ono když budeš poslouchat managera taky se dovíš jak je to hrozné, jak je to ubíjející, stresující a vzhledem k odpovědnosti a odmakaným hodinám i nijak moc placené (v řadě případů to bude i pravda) ale ani tam to není že by se na ty posty lidi nesehnali, takže stejně jako učitelů "trh" ukazuje že že jich nechybí.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363342 Verze : 0

Citace - bitaxe :

...kolik je týdenní úvazek? 21 hodin? můj byl jako technika 42,5 jako mangera kolem 60 - 80 když započtu cesty na porady (nikoli pobyty kdesi v hotelu),.....

Jenom pro pořádek, v těch 21 hodinách je přímá práce v hodině (jo jasně, jedná se o vyučovací hodinu, 45 minut) a u managera započítáváš i cestu na porady Laughing


To se fakt takhle nedá brát.
Mimochodem, už jste někdo někdy byl třeba na škole v přírodě, táboře, lyžařskym kurzu apod.? To by člověk neřek že den má jen 11 hodin..... Shocked
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363360 Verze : 0
Amizi, ono ji nezapočíst nejde, ten manager si ji nevymyslel (to by porada byla u něj) a řídí si sám, a ať se to líbí či ne, je to práce stejně jako kdybys člověku co rozváží zboží nezapočetl cestu (taky jen řídí) nebo tomu učiteli třeba ty porady (neučí). Ono v reálu je těch hodin s cestou víc, (já třeba za zimu najel skoro 30000km) protože jsem měl tři skupiny v rámci týmu a byly od sebe docela daleko, porady v Germánii nebo Maďarsku, případně v Práglu. Klidně můžeš závidět plat, ale pokud ti zaměstnavatel nařídí cestu je to v rámci "pracovní doby" Manager ji ale nemá 5x8,5 hodiny, ale "dle potřeby a s tím že přesčasy jsou už započteny ve smluvním platu. Takže ano povinný úvazek jsou odučené hodiny (a já to vím od počátku, stejně jako to že na pracovišti je to víc, s poradami a dalším). Ale zkus si představit že budeš dělat v té darkem zmiňované fabrice, budeš "přímo" dělat 21 hodin (klidně celých), no a dalších 20 budeš mít na to abys připravil práci poradil se se šéfem a podobně, no a za to dostaneš normální průměrný plat. Já bych to bral Smile zaměstnavatel jistě nikoli.
A pokud někdo z vás nedokáže vysvětlit, jak pouhé nalití peněz bez změny fungování toho bordelu pomůže, případně jakto že člověk jdoucí do věci o níž ví že nemá ani prestiž ani nadstandardní odměnu je pak "rozčarován" a odchází, nemáme se o čem bavit, protože přesně o tomhle a nikoli o tom jestli bude dělat víc nebo míň, jestli je to stresující a podobné věci to totiž je. Jestli si chcete vylévat srdce jak je ve školství zle, je to váš problém, téma je o tom že vláda sebere peníze armádě a dá je školství, vy věříte že to cokoli změní, já tvrdím že nikoli a jen se prostě promrdají na jiném místě, armádě se pak přidají (protože by nemohli do misí nebo z jiného podobného důvodu) a výsledek je mínus. Takže pokud se nehodláte bavit k tomu o čem je téma, nemáme si co povídat, vaše pláče nad tím že to nemá prestiž a podobně mne nezajímají, stejně jako mne nzajímá jestli v Africe umírají černoši na AIDS, já tu prestiž nesnížil a s tématem to nesouvisí.
Trvám na svém názoru že lít peníze do nesmyslů je škodlivé a že nalití dvou miliard do školství aniž by se v něm cokoli změnilo je kravina nejvyššího řádu a čistý populismus.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363362 Verze : 0

Citace - bitaxe :

Amizi, ono ji nezapočíst nejde, ten manager si ji nevymyslel...

Ale já tomu rozumim, mě šlo o to že nemůžeš na jednu stranu rovnice dát cestu na poradu a na druhou stranu těch 21 hodin. Těch 21 hodin (je/bylo) přímé práce v hodině (ve výuce)....... v reálu máš u managera cesty na porady, a u učitele opravy, přípravy, dozory, porady.... který v těch 21 hodinách nejsou (a určitě by se tam našly i nějaký ty cesty Very Happy )
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363364 Verze : 0
Háček je že od toho manamagora se čeká že bude makat minimálně 10 hodin denně a cesta je navrch Smile v tom je dost rozdíl. Já třeba jel standardně 2x týdně 200 km ráno za svými lidmi, tam jsem dělal v podstatě stejnou pracovní dobu jako oni a po jejich odchodu jsem jel zase 200km domu )do práglu to bylo lepší, jen 150km a jednou týdně, většinou to šlo spojit s nějakou poradou. I to byl jeden (nikoli hlavní) proč jsem se na to vykašlal. A ve firmě jsem rozhodně nebyl vyjímkou. Jo a vzít si dovolenou je paráda, akorát že ti ji nedají protože je příští týden cosi nezbytného a pak tě nadřízený generální jebe za to že máš předloňskou nevybranou Smile Ale to prostě není o tématu, to jak si to která firma (třeba školství) zorganizuje je její věc. Ale nalití peněz do nefungijícího systému nic neřeší a je zcela nesmyslné.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363365 Verze : 0
Ale to já ti neberu, že děláš 10 hodin denně, já to znám a znám lidi co dělaj i víc, v tom to neni (taky nepracuju jako učitel že bych snad měl ten zmiňovaný ůvazek). Mě šlo o to že jsi použil argument kdy jsi srovnal svoji práci (a tam jsi uvedl to co fakt odpracuješ) s úvazkem učitele - kde ovšem už neni započítáno co fakt odpracuje. Prostě ten argument nebyl korektní.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363366 Verze : 0
Mimochodem, souhlasím s tím že nalití peněz do něšeho co nefunguje nic nevyřeší... otázka zní zda to co nefunguje je zrovna školství (peníze se nalejvali i do bank, do Řecka... atd. atd.)
Osobně si myslim že zrovna školství je to co je finančně podhodnocený... řeknu to takhle, až budou manažeři uvažovat o tom zda neni lepší jít učit, bude to dobrý!
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363367 Verze : 0
Nebude, protože to bude ukazovat že jsou pro změnu podhodnoceni oni. A řeč není o tom jestli je či není školství podhodnoceno (můj názor je že není, ale peníze prostě blbě využívá), řeč je o tom že vláda (ještě neustavená) nalije do věci která dobře nefunguje další peníze které nic nevyřeší. Což je ten problém. To že si VV pustilo v kampani hubu na špacír a teď ty sliby potřebuje splnit je JEDINÝ důvod celé atrakce. A jediný výsledek bude že si za tu "skvělou akci" možná koupí hlasy v podzimních volbách. Školství, tím méně učitelé z toho nic mít nebudou. A Hlavně to si nějak nedokážete uvědomit, pokud je někdo v deficitním hospodaření, nevyřeší se to jednorázovým nalitím peněz, bez změny toho hospodaření. Co bude příští rok? kde se vezme na ty výplaty "kde se přidá"? Rozpočet zvýšit nejde, spíš se musí (i na základě slibů) snižovat, protože klesá daňový výnos. Takže tohle je jako když někdo má o tisícovku míň každý měsíc a vy mu dáte jednorázově dva tisíce. Nic to neřeší, pokud nezmění své výdaje (nebo příjmy) je situace pořád stejně blbá.
A Amizi já už manamagora nedělám, skončil jsem, a nikdy jsem nepsal o tom že by učitel měl pracovní dobu 21 hodin, psal jsem o povinném úvazku (tak se to pokud vím jmenuje) to jestli si někdo neuvědomuje že to je 21x45 minut kdy je reálně ve třídě a nikoli veškerá doba na pracovišti, to není moje chyba.
URL : https://www.valka.cz/23-06-2010-Trojkoalice-da-dve-miliardy-Kc-z-obrany-novym-ucitelum-t98427#363369 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více