Main Menu
User Menu

2 cm MG151/20 Flakdrilling auf Lastkraftwagen Ford

polní úprava

Diskuse
Z jedné fotografie je viditelná pouze zadní část vozidla. Jde o doprovodné vozidlo pro (ke) stroj 2 cm MG151/20 Flakdrilling auf Opel Maultier


Původní vlastník fotografie sdělil že to bylo celé postaveno na nákladním vozidle Ford (typ 3000 ???). Bohužel není vidět kabina vozu, ale jenom autogenem nařezanými plechy opancéřovaná korba s uložením drillingu. Ten má ale jenom dva hlavně. Podobně je vyzbrojena i původní "ETA". Pravděpodobně byl nedostatek hlavní a vozidla byla vyzbrojena jen dvěma.
Celé to připomíná v dnešní době používané moderní "guntrucky".


Použití: Pražské povstání, květen 1945.


Zbarvení se pokusím nějak nastínit později.
URL : https://www.valka.cz/2-cm-MG151-20-Flakdrilling-auf-Lastkraftwagen-Ford-t103061#371015Verze : 0
Asi bude nutné doplnit (vzhledem k zařezení v této kategorii):
Vozidlo nebylo defakto použito primárně jako "flak", sloužilo jen/zejména proti pozemním cílům. Šlo o nouzový povstalecký projekt.
Postaveno s největší pravděpodobností v továrně ETA Vršovice.
URL : https://www.valka.cz/2-cm-MG151-20-Flakdrilling-auf-Lastkraftwagen-Ford-t103061#371211Verze : 0
Poznámka
Toto téma jsem přesunul z části faktografické do části diskusní.


Moderátor Jiří Tintěra
URL : https://www.valka.cz/2-cm-MG151-20-Flakdrilling-auf-Lastkraftwagen-Ford-t103061#371343Verze : 0
MOD
Viz kniha AFV Photo Album vol.1
https://www.valka.cz/clanek_14118.html


strana 115 dole.


Nicméně koleg ami k tomu napsal :
Ten revoluční náklaďák podle kol určitě nebude Ford (Ford používal zásadně disky s pěti odlehčovacími otvory). Nejvážnější kandidát je dle mého soudu Steyr 2000 s dlouhým chassis.
URL : https://www.valka.cz/2-cm-MG151-20-Flakdrilling-auf-Lastkraftwagen-Ford-t103061#409580Verze : 0