Název: Name: | Praga V | Praga V |
Originální název: Original Name: | Praga V | |
Kategorie: Category: | valník | cargo bed truck |
Výrobce: Producer: | ČKD, Praha První českomoravská továrna na stroje (automobilní oddělení Praga) | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1911-DD.MM.1922 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1294 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | před 11.10.1911 (tři prototypy) | |
Počet míst k sezení: Troop Seating Capacity: | 1 + 1 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Náhon: Configuration: | 4x2 | |
Pohotovostní hmotnost: Curb Weight: | 3500 kg | 7716 lb |
Užitečné zatížení: Payload: | 5000 kg | 11023 lb |
Celková hmotnost: Gross Vehicle Weight: | 8500 kg | 18739 lb |
Přípojná hmotnost: Gross Trailer Weight: | 3000 kg | 6614 lb |
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem: Gross Combination Weight: | 11500 kg | 25353 lb |
Celková délka: Overall Length: | 6200 mm | 20ft 4in |
Celková šířka: Overall Width: | 2000 mm | 6ft 7in |
Celková výška: Overall Height: | 2600 mm | 8ft 6in |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | ? |
Rozvor: Wheelbase: | 4000 mm | 157 ½ in |
Rozchod: Track: | 1500 mm - přední náprava 1360 mm - zadní nápravy | 59in - front axle 53 ½ in - rear axle |
Brzdová soustava: Braking System: | ? | ? |
Elektrický systém: Electrical System: | ? | ? |
Pneumatiky: Tyres: | přední jednoduché, plnopryžové: Ø820x120 mm, zadní zdvojené, plnopryžové: Ø1050x140 mm. | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Praga (zážehový, řadový, vodou chlazený čtyřválec s obsahem 6.839 cm3, výkon 40 k při 800 1/min) | Praga (gasoline, inline, water cooled four-cylinder with 6.839 ccm, power 40 HP at 800 rpm) |
Převodovka: Gearbox: | ? | ? |
Spojka: Clutch: | ? | ? |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 160 l | 35.2 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 16 až 22 km/h | 10 to 14 mph |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | ? mph |
Spotřeba paliva: Fuel Consumption: | ? l/100 km | ? mi/Imp gal |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | ? mi |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | ? mi |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Nájezdový úhel přední/zadní: Angle of Approach/Departure: | ? ° / ? ° | |
Svah: Gradient: | ? ° | ? % |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | ? % |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | ? |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | ? |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | ? |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Disky zadních kol byly opatřeny navijákovými bubny. K vyprošťování se používala dvě ocelová lana o délce 15 m. Součástí dodávané soupravy byl jeden přívěs Praga P s únosností 3 tuny. | The rear wheels were equipped with reel drums. Two steel ropes with a length of 16,4 yd were used for recovery. One Praga P trailer with a capacity of 3 tonnes was included in the set. |
Zdroje: Sources: | autor neuveden: Merkbuch der mit Autozug befördern Geschütze und der K.u.K. schweren Artillerie in Verwendung stehenden Autotypen, Kriegsministerium, Wien 1918, ISBN nemá Emil Příhoda: Praga - Devadesát let výroby automobilů, nakl. Unium, Praha 1998, ISBN 80-902542-1-7 Jan Králík: Praga V - Státní subvencovaný autovlak, in DB Schenker, Zpravodaj 2002, č.1, ISSN nemá |