Název: Name: | Mikojan-Gurevič DIS-200 T (MiG-5) | Mikoyan-Gurevich DIS-200 T (MiG-5) |
Originální název: Original Name: | Микоян-Гуревич ДИС-200 Т (МиГ-5) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.06.1941 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.06.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 11.06.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5466 kg | 12050 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7605 kg | 16766 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15.300 m | 50ft 2,33in |
Délka: Length: | 10,875 m | 35ft 8,25in |
Výška: Height: | 3,400 m | 11ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,9 m2 | 418.72 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 195,501 kg/m2 | 40.04 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-37 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 030 kW (1 400 k), nominální výkon 1 030 kW (1 400 k) v h= 5 800 m, maximální výkon 1 103 kW (1 500 k) v h= 6 000 m. Vrtule trojlistá stavitelná AV-5L-114 o průměru 3 100 mm, brzy byla nahrazena čtyřlistou stavitelnou vrtulí AV-9B-L-149 o průměru 3 000 mm. | Mikulin AM-37 twelve-cylinder supercharged liquid-cooled vee engine rated at 1,381 hp for take-off, nominal power 1,381 hp at 19,030 ft and maximal power 1,479 hp at 19,685 ft, driving a three-blade variable-pitch AV-5L-114 propellers of 10ft diameter and later a four-blade variable pitch AV-9B-L-149 propellers of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 709 l | 596 UK gallons (715.6 US galllons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 610 km/h v 6800 m | 379 mph in 22310 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,5 m/s | 3051.2 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 5000 m | 5,5 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10900 m | 35761 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2260 km | 1404.3 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón VJa-23 ráže 23 mm pod přídí s 200 granáty, 2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm v kořenech křídel, každý se zásobou 300 nábojů a 4x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm, 1 000 nábojů pro každý. Pumový náklad: do 1 000 kg (musel být demontován kanón) | One fixed forward-firing 0.91 inch VYa-23 cannon with 200 rounds in a beneath the nose, two fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-guns 300 rpg in a wing root and four fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns 1,000 rpg mounted in the wings. Bomb load: Up to 2,200 lb when dismounted VJa-23 cannon. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Sovětské letectvo pořebovalo doprovodné stíhačky pro své bombardéry Pe-8, v roce 1940 vyzvalo konstrukční kanceláře, aby předložily své návrhy. Ještě v tomto roce byly tyto návrhy předloženy jednalo se o tyto projekty Grušin Gr-1, Tairov Ta-3, Polikarpov TIS a Mikojan-Gurevič DIS, továrně označený jako Izdělije T. | The Product designation Izdeliye T, the design of a DIS {Dalniy istrebitel soprovozhdenya), or long-range escort fighter, began in 1940. Competing proposals being the Grushin Gr-1, Polikarpov TIS and Tairov Ta-3. The first prototype MiG DIS-200 was was powered by two 1,400hp engines Mikulin AM-37. |
Zdroje: Sources: | Yefim Gordon and Dmitri Khazanov, Soviet Combat Aircraft of the Second World War, Volume One, Single-Engined Fighters, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing, 1998, ISBN 1-85780-083-4. Yefim Gordon and Dmitry Komissarov, OKB Mikoyan, A History of the Design Bureau and its Aircraft, Hinckley, England: Midland Publishing, 2009, ISBN 978-1-85780-307-5. Bill Gunston and Yefim Gordon, MiG Aircraft sience 1937, Putnam Aeronautical Books, an imprint of Brassey´s OK Ltd. ISBN 0-85177-884-4 L+K č. 5/1976, Letadla 39-45, Mikojan-Gurjevič DIS, Václav Němeček http://www.airwar.ru/enc/fww2/mig5t.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/dis.html archiv autora |