3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2)

     
Název:
Name:
3,7 cm Flak 36 auf Sd.Kfz.6 (Sd.Kfz.6/2) 3,7 cm Flak 36 auf Sd.Kfz.6 (Sd.Kfz.6/2)
Originální název:
Original Name:
3,7 cm Flak 36 auf Sd.Kfz.6 (Sd.Kfz.6/2)
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Büssing NAG, Berlin-Oberschöneweide /
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Gottfried Lindner AG, Ammendorf /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1939-DD.12.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
203
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
7
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
9000 kg 19842 lb
Celková délka:
Overall Length:
6325 mm 20 ft 9in
Celková šířka:
Overall Width:
2260 mm 7 ft 5in
Celková výška:
Overall Height:
1825 mm 5 ft 11 ⅞ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
320 mm 1 ft ⅝ in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 54 TUKRM (vodou chladený benzínový 6-valec objemu 5.420 cm3) Maybach HL 54 TUKRM (6 cyl., water cooled, gasoline, 5.420 ccm)
Výkon:
Power:
85,76 kW při 2600 ot/min 115 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
4+R 4+R
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
50 km/h 31.1 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
300 km 186.4 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
120 km 74.6 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
24 ° 53 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,6 m 24 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
3,7 cm Flak 36 3,7 cm Flak 36
Vedlejší:
Secondary:
- -
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzer Tracts No.22-3 mittler Zugkraftwagen 5t (Sd.Kfz.6) and Schwerer Wehrmachtsschlepper development and production from 1934 to 1945, rok vydania 2010, ISBN: Nie
Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle : Flak Selbstfahrlaffeten and Flakpanzers - SdKfz.10/4 to 8,8cm Flak auf WFW, edícia Panzer Tracts č. 12, Darlington Productions inc., Darlington, Marryland 1998
URL : https://www.valka.cz/3-7-cm-FlaK-36-auf-Sd-Kfz-6-Sd-Kfz-6-2-t35082#454807 Verze : 1
I na podvozku delostreleckého ťahača hmotnostnej kategórie 5-ton Sd.Kfz. 6 vznikla prestavba na samohybný protilietadlový kanón. Použitou bola najviac sériovo produkovaná verzia BN 9. Lafetovaný bol 3,7 cm Flak 36. Ten bol umiestnený na plošine za priestorom vodiča. Kanón bol plne otočný. Časť strojov mala kanón chránený pancierovým štítom, časť ho nemala, niektoré posádky ho sami odstránili. Posádku tvorilo 7 mužov (vodič, veliteľ a 5 mužov obsluhy kanóna). Posádka mala k dispozícii prenosný delostrelecký diaľkomer. Vozidlo nieslo len pohotovostnú zásobu streliva. Strelivo niesli doprovodné vozidlá alebo samotný samohybný protilietadlový kanón v špeciálnom muničnom prívese Sonderanhänger 57 (Sd.Ah.57).
Kontrakt na produkciu nadstavieb získala firma Gottfried Lindner AG z Ammendorfu. Prvá objednávka bola na 63 kusov nadstavieb bola vyrobená v 7/1939. V tom istom mesiaci bolo skompletovaných 25 vozidiel, dokončenie zvyšných 38 vozidiel bolo pre nedostatočné dodávky platforiem dodávaných firmou Büssing NAG dokončených až v 8/1939. Ďalšia objednávka znela na 135 strojov, firma Büssing NAG však vo svojich každomesačných hláseniach o produkcii uvádza dodanie 140 vozidiel určených pre tieto smohybné protilietadlové stroje. Podvozky boli zhotovené medzi 1/1940 - 11/1941. Počas výroby bolo požadované modifikovať torzné tyče, bola zväčšená ich hrúbka. Celkovo bolo vyrobených 198 strojov. Prvá séria 63 vozidiel mala pletivové bočnice vyrobené z pletiva so šesťhrannými očkami, druhá séria mala bočnice vyrobené z pletiva so štvorcovými očkami.

Väčšina vozidiel bola dodaná pre protiletecké jednotky Luftwaffe. Každá protilietadlová batéria mala mať v stave 9 ks tohoto stroja. Ich počet bol od 1.10.1943 navýšený na 12 ks v batérii. Jedinou pozemnou armádnou zložkou, ktorá mala vo výzbroji Sd.Kfz. 6/2 bol peší pluk "Großdeutchland", ktorý mal na začiatku roka 1942 dve batérie po 9 ks tohoto protilietadlového stroja.

Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzer Tracts No.22-3 mittler Zugkraftwagen 5t (Sd.Kfz.6) and Schwerer Wehrmachtsschlepper development and production from 1934 to 1945, rok vydania 2010, ISBN: Nie
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 2, ilustrácie Václav Leimer, I.Pejčoch, vydavateľstvo ARES,vydanie 1., Praha 1999, ISBN 80-86158-07-1
Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle - Flak Selbstfahrlaffeten and Flakpanzers - SdKfz.10/4 to 8,8cm Flak auf WFW, edícia Panzer Tracts č. 12, Darlington Productions inc., Darlington, Marryland 1998, no ISBN
www.ebay.de

3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


3,7 cm FlaK 36 auf Sd.Kfz. 6 (Sd.Kfz. 6/2) -


URL : https://www.valka.cz/3-7-cm-FlaK-36-auf-Sd-Kfz-6-Sd-Kfz-6-2-t35082#127814 Verze : 15
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více