CZE/AUT - KOT-Ž Pandur II CZ

     
Název:
Name:
KOT-Ž Pandur II CZ KOT-Ž Pandur II CZ
Originální název:
Original Name:
KOT-Ž Pandur II CZ
Kategorie:
Category:
obrněný transportér armoured personnel carrier
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2012-DD.MM.2013 VOP CZ s.p., Nový Jičín [finální montáž / final assembly]
DD.MM.2012-DD.MM.2013 General Dynamics European Land Systems - Steyr GmbH, Wien [podvozek / chassis]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2012-DD.MM.2013
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2012
Osádka:
Crew:
3 (4)
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
6 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
20000 kg 44092 lb
Celková délka:
Overall Length:
7919 mm 25 ft 11 ¾ in
Celková šířka:
Overall Width:
26701) mm 8 ft 9 ⅛ in 1)
Celková výška:
Overall Height:
30762) mm 10 ft 1 ⅛ in 2)
Světlá výška:
Ground Clearance:
448 mm 1 ft 5 ⅝ in
Pancéřování:
Armour:
přídavné pancéřování ASPRO-P

- balistická a protiminová ochrana dle:
- STANAG 4569 Annex A Level 1/2
- STANAG 4569 Annex B Level 3a
ASPRO-P add-on armour

- ballistic and mine protection according to:
- STANAG 4569 Annex A Level 1/2
- STANAG 4569 Annex B Level 3a
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Cummins Diesel ISLe T450 HPCR
- vznětový, řadový, vodou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 2
- počet válců: 6
- objem válců: 8900 cm3
- maximální točivý moment: 1628 Nm při 1300 ot/min
Cummins Diesel ISLe T450 HPCR
- water-cooled, in-line, four-stroke turbocharged and direct injection Diesel, electronically controlled, meets EURO 2 emission standards
- number of cylinders: 6
- swept volume: 543,1 cu in
- maximum torque: 1201 lb.ft at 1300 rpm
Výkon:
Power:
335 kW při 2000 ot/min 449.2 bhp at 2000 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
ZF 6HP602 S Plus
- elektronicky řízená, plně automatická
- počet stupňů: 6 + 1
ZF 6HP602 S Plus
- electronically controlled, fully automatic
- number of gears: 6 + 1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
105 km/h 65 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
700 km 435 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
5003) km 3113) mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
30 ° 67 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,2 m 87 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
4) m 4)
Výzbroj:
Armament:
věžový komplet RCWS-12,7 Mini Samson
- kulomet M2HB-QCB
-- ráže: 12,7 mm
-- náboje: 200 + 300 kusů
RCWS-12,7 Mini Samson weapon station
- M2HB-QCB machine gun
-- calibre: 0.5
-- ammunition: 200 + 300 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
zrychlení z 0 na 32 km/h: 6,5 s


1) korba
2) celková výška v bojové poloze (se vztyčeným SDIO)
3) 75 % silnice, 25 % terén
4) vozidlo je obojživelné;
- maximální rychlost plavby vpřed: 10 km/h
acceleration from 0 to 20 mph: 6,5 s


1) hull
2) overall height in combat position (erected TDS)
3) 75 % road, 25 % off-road
4) the vehicle is amphibious;
- maximum speed in the water: 6,2 mph
Zdroje:
Sources:
Zdobinský, M.: Pandur II definitivně, ATM+, veletrh IDET 2009, 2009
Zdobinský, M.: KOT-Ž - poslední verze Panduru, ATM 5/2013
firemní materiály Steyr-Daimler-Puch Spezialfahrzeug
rezortní materiály AČR
URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KOT-Z-Pandur-II-CZ-t172949#513977 Verze : 0
KOT-Ž Pandur II CZ

Vozidlo je určeno k plnění úkolů ženijního zabezpečení ve prospěch pozemních sil a k plnění úkolů při vojenském i nevojenském nasazení. Slouží k přepravě ženijního družstva (6 osob) pod pancéřovou ochranou do prostoru plnění úkolu ženijního zabezpečení, a to zejména:
- ženijního průzkumu
- trhacích prací
- ničení a odminování

Zbraňová stanice RCWS-12,7 zabezpečuje palebnou podporu ženijního družstva a obranu vozidla střelbou z lafetovaného kulometu M2HB-QCB proti cílům typu živá síla, nepancéřovaná a lehce pancéřovaná bojová technika nebo vrtulník z místa a za krátkých zastávek na stojící i pohyblivé cíle v denních i nočních podmínkách a za snížení viditelnosti.

V levém zadním rohu korby je zabudován naviják Treibmatic TR 030/6, který nelze používat k vyprošťování vozidel, ale pouze k odstraňování některých překážek. Pro převážení ženijního vybavení a nářadí slouží uzavíratelné schránky na stropu korby a koš na zádi vozidla.

Pro potřeby Armády České republiky byla zakoupena celkem čtyři vozidla KOT-Ž. Dva ženijní Pandury byly 4. brigádě rychlého nasazení předány v prosinci 2012, další dvojice byla do výzbroje tohoto svazku zařazena počátkem dubna 2013. První dva kusy přišly na částku 102 332 580 Kč, zbylé dva exempláře dodané v roce 2013 stály 105 247 726 Kč. KOT-Ž byly zavedeny do výzbroje 41. a 42. mechanizovaného praporu.
URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KOT-Z-Pandur-II-CZ-t172949#514097 Verze : 0
KOT-Ž Pandur II CZ ("205", výrobní číslo 003), Ženijní četa, Velitelská rota, 42. mechanizovaný prapor, veletrh IDET 2013, květen 2013.
CZE/AUT - KOT-Ž Pandur II CZ -


URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KOT-Z-Pandur-II-CZ-t172949#513888 Verze : 0
Korba transportéru KOT-Ž (výrobní číslo 004) upnutá v polohovacím zařízení ve výrobní hale státního podniku VOP CZ.
CZE/AUT - KOT-Ž Pandur II CZ - (VOP CZ)

(VOP CZ)
URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KOT-Z-Pandur-II-CZ-t172949#514570 Verze : 1
KOT-Ž Pandur II CZ ("105", výrobní číslo 001), Ženijní četa, Velitelská rota, 41. mechanizovaný prapor, cvičení Grim Campaigner 2013, říjen 2013.
CZE/AUT - KOT-Ž Pandur II CZ -


URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KOT-Z-Pandur-II-CZ-t172949#513887 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více