CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ

     
Název:
Name:
KBVP M1 Pandur II CZ KBVP M1 Pandur II CZ
Originální název:
Original Name:
KBVP M1 Pandur II CZ
Kategorie:
Category:
bojové vozidlo pěchoty infantry fighting vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2010-DD.MM.2010 Vojenský opravárenský podnik 025 Nový Jičín s.p., Nový Jičín
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2010-DD.MM.2010
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4 (konverze z KBVP / conversion from KBVP)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2010
Osádka:
Crew:
3 (4)
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
7 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
~21000 kg ~46297 lb
Celková délka:
Overall Length:
82401) mm 27 ft ⅜ in 1)
Celková šířka:
Overall Width:
34402) mm 11 ft 3 ⅜ in 2)
Celková výška:
Overall Height:
37903) mm 12 ft 5 ¼ in 3)
Světlá výška:
Ground Clearance:
448 mm 1 ft 5 ⅝ in
Pancéřování:
Armour:
přídavné kompozitní pancéřování
mřížová ochrana

- balistická a protiminová ochrana dle:
- STANAG 4569 Annex A Level 2/3
- minimálně STANAG 4569 Annex B Level 3a
add-on composite armour
slat armour

- ballistic and mine protection according to:
- STANAG 4569 Annex A Level 2/3
- minimum STANAG 4569 Annex B Level 3a
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Cummins Diesel ISLe T450 HPCR
- vznětový, řadový, vodou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 2
- počet válců: 6
- objem válců: 8900 cm3
- maximální točivý moment: 1628 Nm při 1300 ot/min
Cummins Diesel ISLe T450 HPCR
- water-cooled, in-line, four-stroke turbocharged and direct injection Diesel, electronically controlled, meets EURO 2 emission standards
- number of cylinders: 6
- swept volume: 543 cu in
- maximum torque: 1200 lb.ft at 1300 rpm
Výkon:
Power:
335.6 kW při 2000 ot/min 450 bhp at 2000 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
ZF 6HP602 S Plus
- elektronicky řízená, plně automatická
- počet stupňů: 6 + 1
ZF 6HP602 S Plus
- electronically controlled, fully automatic
- number of gears: 6 + 1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
95 km/h 59 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
700 km 435 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
30 ° 67 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,2 m 87in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24in
Brodivost:
Fording Depth:
1,5 m 59in
Výzbroj:
Armament:
věžový komplet RCWS-30

- automatický kanón Mk44 Bushmaster II
-- ráže: 30 mm
-- náboje: 200 + 350 kusů

- spřažený kulomet M240
-- ráže: 7,62 mm
-- náboje: 250 + 1500 kusů

- protitankové řízené střely Spike-LR
-- počet střel: 2
RCWS-30 weapon station

- Mk44 Bushmaster II automatic cannon
-- calibre: 30 mm
-- ammunition: 200 + 350 rounds

- M240 coaxial machine gun
-- calibre: 7.62 mm
-- ammunition: 250 + 1500 rounds

- Spike-LR anti-tank guided missiles
-- number of missiles: 2
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Jedná se o verzi KBVP upravenou pro nasazení v Afghánistánu.

1) včetně mřížové ochrany
2) včetně mřížové ochrany
3) celková výška:
- v bojové poloze: 3790 mm
- v přepravní poloze: 2680 mm
It is a version of KBVP modified for deployment in Afghanistan.

1) including slat armour
2) including slat armour
3) overall height:
- in combat position: 12ft 5in
- in transport position: 8ft 9.5in
Zdroje:
Sources:
firemní materiály VOP 025
URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KBVP-M1-Pandur-II-CZ-t103513#372286 Verze : 0
Na 8. tankovém dni v Lešanech dne 28.8.2010 byl veřejně poprvé představen KBVP M1 Pandur II CZ s úpravami pro nasazení v rámci českého Provinčního rekonstrukčního týmu dislokovaného v Lógaru v Afghánistánu, které bylo zahájeno počátkem roku 2011. Vozidla absolvovala kontrolní zkoušky na začátku srpna 2010. Na konci téhož měsíce upravený Pandur úspěšně zakončil i vojskové zkoušky. Smlouva na modernizaci čtyř KBVP na provedení KBVP M1 v hodnotě 79 892 640 Kč byla podepsána 19. května 2010.

K hlavním rozdílům oproti původní verzi KBVP patří:
- mřížová ochrana
- kompozitní přídavný pancíř na bázi keramiky (místo ocelového/hliníkového)
- absence prostředků pro překonávání vodních překážek (vlnolam, vodomety)
- oddělaný zadní koš
- rušič RCIED (STAR Light 3)
- nové komunikační prostředky (radiostanice Harris AN/VRC-110 [vozidlová verze AN/PRC-152], modul VICM 120 pro bezdrátovou komunikaci se sesednutým výsadkem)
- osádka je vybavena interkomem se skořepinovou ochranou hlavy VICM 180.1930.2

Po návratu z Afghánistánu byly všechny KBVP M1 přiděleny Praporu zabezpečení Velitelství výcviku - Vojenské akademie. Následně byla u trojice z nich (výrobní čísla 001 až 003) demontována mřížová ochrana. Poslední (výrobní číslo 004) ho měl ponechané pro výstavní a přehlídkové účely.


Spolupráce: Tomáš Bouchal
Fotografie: Adamicz

CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KBVP-M1-Pandur-II-CZ-t103513#370982 Verze : 5
Přesun do Afghánistánu - nakládání KBVP M1 Pandur II CZ do letounu An-124-100 Ruslan na letišti v Brně-Tuřanech v neděli 19. prosince 2010.
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KBVP-M1-Pandur-II-CZ-t103513#382529 Verze : 2
Ruslan se čtyřmi vozidly KBVP M1 přistál na letišti v afghánském Kábulu v úterý 21. prosince 2010 v 7.30 hodin místního času. Po vyložení z letounu přejely Pandury k českému NSE (National Support element), odkud se následně po vlastní ose přesunuly na základnu FOB Shank v provincii Lógar. Operační úkol začnou plnit v první polovině ledna 2011. Stejným letounem do ČR poputovaly čtyři BVP-2.
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KBVP-M1-Pandur-II-CZ-t103513#382530 Verze : 2
V pondělí 10. ledna 2011 dorazil na FOB Shank logistický konvoj z Kábulu, který měl ve své sestavě zařazena i všechna KBVP M1. Před přesunem Pandury absolovaly ostré střelby na polygonu Black Horse u Kábulu. KBVP M1 byly zařazeny v sestavě Čety bojové podpory ze sestavy Roty ochrany.
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - Praktická zkouška tažení vozidla (MO ČR - www.army.cz)

Praktická zkouška tažení vozidla (MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KBVP-M1-Pandur-II-CZ-t103513#385349 Verze : 2
Ostré střelby KBVP M1 z kanónů Mk.44 a kulometů M240 na střelnici Altimur, cca 24.1. 2011. Na snímcích si lze povšimout, že osádky nosí přilby "západního střihu" se skořepinovou ochranou hlavy (oproti kuklám a la T-55 používaných osádkami KBVP v ČR).
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KBVP-M1-Pandur-II-CZ-t103513#388155 Verze : 0
KBVP M1 byly "za plotem" FOB Shank poprvé nasazeny na konci rotace 6. jednotky PRT na přelomu ledna a února 2011. Jednalo se o tři patroly, zabezpečující realizaci rozvojových projektů, zaměřených na oblast podpory bezpečnosti. "Vozidla se plně osvědčila, zvláště vzhledem ke své optické pozorovací soustavě, včetně termovize, s jejíž pomocí lze identifikovat osoby a vozidla i na větší vzdálenosti."
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KBVP-M1-Pandur-II-CZ-t103513#391575 Verze : 1
Odsun čtyř vozidel KBVP M1 z Afghánistánu se uskutečnil 12. února 2013. Pandury byly do České republiky přepraveny na palubě letounu An 124-100M Ruslan.
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KBVP-M1-Pandur-II-CZ-t103513#484137 Verze : 0
KBVP M1 Pandur II CZ na repasi ve VOP CZ po návratu z nasazení v Afghánistánu, cca 2013.
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (VOP CZ)

(VOP CZ)
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ - (VOP CZ)

(VOP CZ)
URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KBVP-M1-Pandur-II-CZ-t103513#530818 Verze : 0
KBVP M1 Pandur II CZ (KBVP výrobní číslo 004, KBVP M1 výrobní číslo 004), Prapor zabezpečení, veletrh IDET 2015, Brno, květen 2015.
CZE/AUT - KBVP M1 Pandur II CZ -


URL : https://www.valka.cz/CZE-AUT-KBVP-M1-Pandur-II-CZ-t103513#532950 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více