CZE - MGC-1

     
Název:
Name:
MGC-1 MGC-1
Originální název:
Original Name:
MGC-1
Kategorie:
Category:
obrněný transportér armoured personnel carrier
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2011-DD.MM.2011 EXCALIBUR ARMY spol. s r.o., Přelouč
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (prototyp / prototype)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2011
Osádka:
Crew:
3
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
6 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
13000+ kg 28660+ lb
Celková délka:
Overall Length:
67351) mm 22 ft 1 ⅛ in 1)
Celková šířka:
Overall Width:
31501) mm 10 ft 4in 1)
Celková výška:
Overall Height:
20681) mm 6 ft 9 ⅜ in 1)
Světlá výška:
Ground Clearance:
370 mm 1 ft 2 ⅝ in
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana dle:
- STANAG 4569 Annex A Level 4 (s přídavným pancéřováním)
- STANAG 4569 Annex B Level 2
ballistic and mine protection according to:
- STANAG 4569 Annex A Level 4 (with add-on armour)
- STANAG 4569 Annex B Level 2
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
UTD-20
- čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
- počet válců: 6 do V
- sklon válců: 120°
- maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm
- hmotnost: 665 kg + 5%
- rozměry:
-- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele)
-- šířka: 1 150 mm
-- výška: 732 mm
- kompresní poměr: 15,8
- objem válců: 15,9 l
UTD-20
- four-stroke, liquid cooled, diesel
- number of cylinders: 6 in V
- angle of cylinders: 120°
- maximum torque: 723 (+36/-72) lb.ft
- weight: 1466 lb + 5%
- dimensions:
-- length: 31,1 in (including protruding shaft)
-- width: 45,3 in
-- height: 28,8 in
- compression ration: 15,8
- swept volume: 970 cu in
Výkon:
Power:
220 kW při 2600 ot/min 295 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická synchronizovaná převodovka
- počet stupňů: 5+1
- hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg
mechanical synchromesh gearbox
- number of gears: 5+1
- weight of gearbox with main clutch and planetary cross-drive transmission: 1182 lb
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
~65 km/h ~40 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
~40 km/h ~25 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
550+ km 342+ mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
35 ° 78 %
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,5 m 98in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,7 m 28in
Brodivost:
Fording Depth:
1,3 m 51in
Výzbroj:
Armament:
kulomet KPVT
- ráže: 14,5 mm
- náboje: 500 kusů

spřažený kulomet PKT
- ráže: 7,62 mm
- náboje: 2000 kusů
KPVT machine gun
- calibre: 14.5 mm
- ammunition: 500 rounds

PKT coaxial machine gun
- calibre: 7.62 mm
- ammunition: 2000 rounds
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) bez přídavného pancéřování a mřížové ochrany 1) without add-on and slat armour
Zdroje:
Sources:
firemní materiály EXCALIBUR ARMY, spol. s r.o.
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-1-t115295#537646 Verze : 0
Demonštrátor MGC-1 predstavila firma Excalibur Army. Technologický demonštrátor predstavuje možnosti úprav / modernizácie bojových vozidiel pechoty BVP-1 (príp. pôvodných BMP-1), ale po malých úpravách aj BVP-2 / BMP-2.


Na demonštrátore sú predstavené nové pasívne, reaktívne a aktívne prvky balistickej a protimínovej ochrany, ktorých inštalácia je možná na základe požiadaviek potencionálnych zákazníkov, ich finančných možností a potreby plnenia špecifických úloh. Využitím predstavených prvkov je možné podstatne zlepšiť ochranu osádok vozidiel až na úroveň ochrany, ktorú poskytujú novovyvinuté obrnené vozidlá pri podstatne nižších finančných nákladoch.


Predná časť trupu demonštrátora predstavuje úpravu prídavnými pasívnymi pancierovými ochrannými prvkami, ktoré umožňujú dosiahnuť ochranu stupňa 4 normy STANAG 4569.


V strednej časti demonštrátora je aplikovaný doplnkový keramický pancier a ochrana SLAT, čo zvyšuje ochranu pred RPG.


Zadná časť vozidla je vybavená aktívnym ochranným systémom.


Na demonštrátore bola použitá veža z OT MGC-14,5, vybavená reaktívnym pancierom ERA (NXERA), na ktorej bol pôvodný kanón vz. 71 nahradený veľkorážnym guľometom kalibru 14,5 mm (KPVT). Pôvodný spriahnutý guľomet kalibru 7,62 mm (PKT) zostal zachovaný. Je možné použiť aj iné veže, aplikovateľné na pôvodnú guľovú dráhu vozidla BVP-1.


V roku 2012, na výstave IDEB 2012 v Bratislave bolo vozidlo predstavené ako BMP-M1 CZ s novou, diaľkovo ovládanou vežou TURRA 30.


Zmeny sú aj v bojovom priestore - bola zosilnená podlaha a inštalované nové sedačky pre výsadok, veliteľa a vodiča.


Zdroj:
www.armyrecognition.com
www.army.cz
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-1-t115295#400703 Verze : 6
Demonstrátor MGC-1, veletrh IDET 2011, Brno, květen 2011.









URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-1-t115295#400620 Verze : 2
Demonstrátor MGC-1
20.08.2011, Cihelna 2011
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
CZE - MGC-1 - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-1-t115295#410891 Verze : 0

Diskuse

Prospekt ukořistěný na IDETu 2011 u stánku firmy Excalibur Army.
CZE - MGC-1 - Prospekt fmy. EA. Sken vlastní (300 dpi).

Prospekt fmy. EA. Sken vlastní (300 dpi).
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-1-t115295#401304 Verze : 0
Nedá mi, ale stačí zhodiť pás (kto jazdil na bvp, vie že to nie je vôbec problém), zmotať ho pod blatník a takéto vozidlo je na pol dňa vyradené... Navyše s tou mrežovou ochranou je do naších krajinných podmienok absolútne nevhodné, jeden akčnejší prejazd napr. cez Lešť a je to odtrhnuté komplet dole, ako sa už x krát pri testovaní všetkých možných a nemožných prototypov ukázalo...
Ono upravovať bvp do takýchto extrémov je totálny blud, podvozok nieje stavaný na zvýšenie hmotnosti vozidla, a ani ten motor bez úprav to tiež nepoberie. A konštruktéri týchto úprav to vynahradia iba tým, že celý podvozok dvihnú vyššie napružením torzných tyčí- tie to samozrejme nevydržia zaťaženie a praskajú jedna radosť. Rozširovanie do strán je tiež riadny blud, stačí to vidieť na starých Svatavách, kde každá jedna mala po cvičení dotrhané a pokrivené blatníky-plaváky...
URL : https://www.valka.cz/CZE-MGC-1-t115295#643943 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více