Les Mureaux 130 A.2

     
Název:
Name:
Les Mureaux 130 A.2 Les Mureaux 130 A.2
Originální název:
Original Name:
Les Mureaux 130 A.2
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.1929 Atelier des Mureaux, Les Mureaux /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1929 konec roku
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1327 kg 2926 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2030 kg 4475 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15.00 m 49ft 2,54in
Délka:
Length:
8.50 m 27ft 10,64in
Výška:
Height:
3.10 m 10ft 2,04in
Plocha křídla:
Wing Area:
32.50 m2 349.83 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
62,50 kg/m2 12.8 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Hb o výkonu 368 kW Hispano-Suiza 12Hb, power 493 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
230 km/h v 0 m 142.9 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
17,75 min do 5000 m 17,75 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7200 m 23622 ft
Dolet:
Range:
800 km 497.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet


12x 10 kg bomba
2x flexible machine gun


12x 22 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Cortet, Pierre. La saga des biplaces "parasol" A.N.F. Mureaux, Avions No.55, 1997.
ntrs.nasa.gov
www.aviafrance.com
URL : https://www.valka.cz/Les-Mureaux-130-A-2-t167748#503879 Verze : 0
V roce 1926 se stal technickým ředitelem ve společnosti Atelier des Mureaux André Brunet. Zde navrhl dva dvoumístné stíhací jednoplošníky typu parasol, Brunet 3 C.2 a 4 C.2 (později přejmenované na Les Mureaux 3 C.2 a 4 C.2), lišící se hlavně použitými motory. První z nich byl zničen během testů u STAé, po druhém mizí stopy po jeho předvedení na pařížském aerosalónu v roce 1928. Je pravděpodobné, že právě tento stroj se stal základem další Brunetovy konstrukce, Les Mureaux 130 A.2.

Na rozdíl od 4 C.2 (a stejně jako 3 C.2) používal Les Mureaux 130 motor Hispano-Suiza, umístěný na "univerzálním" loži, umožňujícím zástavbu kteréhokoli rozměrově podobného motoru v rozsahu od 450 do 600 koní. Lišil se ovšem zjemněním kapotáže, která zahrnovala nahrazení chladičů, původně umístěných na vzpěrách podvozku na bocích trupu, jediným chladičem pod motorem. Víceméně si zachoval letové vlastnosti svého předchůdce, vyšší hmotnost (asi o 170 kg) ho předurčovala pro použití v jiné kategorii. Byl nyní testován jako A.2, dvoumístný pozorovací, což byla kategorie zahrnující ve skutečnosti mnoho různých misí.

Mladý inženýr Brunet využíval mnoho tehdejších novinek. Kostra křídel i trupu byla celokovová, duralová, spojovaná nýty a šrouby. Křídlo, skládající se ze dvou částí a mající dva nosníky, mělo profil "Brunet No. 7" a bylo podepřeno tuhými vzpěrami ve tvaru N, které, navzdory svým rozměrům, měly jen malý vliv na celkový odpor letounu. V prostorném trupu, který měl opět nýtovanou duralovou kostru potaženou plátnem, byl za křídlem umístěn pilotní prostor a přímo za ním prostor pozorovatele. Ten byl vybaven oběžným kruhem Les Mureaux T.8. V ose letounu byla možnost umístit pohyblivou fotokameru, případně zaměnitelnou s závěsníkem pro lehké bomby, a v podlaze byla i zaměřovací mřížka. V zadní části kokpitu pak byl umístěn padák, signální rakety a pohyblivý kulomet umožňující střelbu pod letoun. Podvozek a jeho vzpěrový systém byl sice složitý, ale poměrně široký a stabilní

Les Mureaux vzlétl poprvé někdy poslední čtvrtině roku 1929 a krátce poté prošel testy u STAé ve Villacoublay, které provedl firemní pilot Desjobert. Z testů všem nic nebylo, prototyp zůstal osamocen, společnost mud dělal pouze druhý prototyp, Les Mureaux 131, lišící se hlavně motorem Renault, ktarý ale také v tvrdé konkurenci zažitých firem neuspěl (ve stejné době byly testovány např. Potez 39 či Breguet Bre.27). V roce 1932 byl Les Mureaux 130 koupen francouzským státem, a dožil ve Villacoublay ve službách STAé. V této době obdržel civilní imatrikulaci F-AKCI a byl testován mimo jiné s kovovou vrtulí.

Zdroje viz tabulka.

Les Mureaux 130 A.2 -


URL : https://www.valka.cz/Les-Mureaux-130-A-2-t167748#503890 Verze : 0
A.N.F. Les Mureaux 130 ( www.phlairline.com )
Les Mureaux 130 A.2 - A.N.F. Les Mureaux 130  (www.phlairline.com)

A.N.F. Les Mureaux 130 (www.phlairline.com)
URL : https://www.valka.cz/Les-Mureaux-130-A-2-t167748#175580 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více