Micubiši Ki 20

Mitsubishi Ki-20 / 三菱 キ20 九二式重爆撃機
     
Název:
Name:
Micubiši Ki-20 Mitsubishi Ki-20
Originální název:
Original Name:
キ20 九二式重爆撃機
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1931-DD.06.1934 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
DD.06.1934-DD.03.1935 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1931-DD.03.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
26.10.1931
Osádka:
Crew:
10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
14912 kg 32875 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
25488 kg 56191 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
27790 kg 61266 lb
Rozpětí:
Wingspan:
44,000 m 144ft 4,27in
Délka:
Length:
23,210 m 76ft 1,77in
Výška:
Height:
6,960 m 22ft 10,01in
Plocha křídla:
Wing Area:
294,00 m2 3164.59 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
86,99 kg/m2 17.82 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Micubiši Type Junkers L88a, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 530 / 588 kW (720 / 800 k) (první čtyři letouny) později
Junkers Ju 204 dvoudobý kapalinou chlazený řadový šestiválec s dvanácti protiběžnými písty o výkonu 552 kW (750 k) při 1 800 ot./min (poslední dva letouny)
Vrtule čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu.
Mitsubishi Junkers L88a, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 710 / 789 hp or later
Junkers Ju 204 six-cylinder twelve-piston liquid-cooled opposed piston inline two-stroke diesel engine rated at 740 hp at 1,800 rpm,
driving a four-blade wooden fixed-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 480 l 765.5 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
201 km/h v ? m 124.9 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
160 km/h v ? m 99.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2949 m 9675 ft
Dolet:
Range:
2500 km 1553.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kanón Oerlikon ráže 20 mm ve hřbetním střelišti
2x kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v přídi
2x kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v každém střelišti na horní ploše křídla (dvě střeliště)
1x kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v každém střelišti na spodní ploše křídel (dvě střeliště)
Pumový náklad: 1 645 - 4 144 kg, maximálně 5 000 kg.
One flexible 0.79 inch Oerlikon cannon on a dorsal position,
two flexible 0.303 inch Type 89 machine-guns in a nose positron,
two flexible 0.303 inch Type 89 machine-guns in each of two upper wing turčete and
one flexible 0.303 inch Type 89 machine-guns in each of one lower wing turret
Bomb load: Up to 11,023 lb bombs carried externally.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
キ20 九二式重爆撃機 - Ki 20 kjū ni-šiki jū bakugeki-ki – Ki-20 Armádní těžký bombardér typ 92
Modifikovaný Junkers K.51
キ20 九二式重爆撃機 - Ki 20 kyū ni-shiki jū bakugeki-ki – Ki-20 Army Type 92 Heavy Bomber
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, US Naval Institute Press, Annapolis, 1990, pp. 182 - 183, ISBN:10-1557505632
Leszek A. Wieliczko, Lotnictwo, nr. 10, Pierwsze ciężkie bombowce. Samoloty bombowe japońskiego Lotnictwa Armii, 2010, str. 84-90, ISSN 1732-5323.
ja.wikipedia.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-20-t30396#110217 Verze : 0
Historie vzniku:


Japonské armádní letectvo získalo první zkušenosti s těžkými bombardéry Kawasaki Ka.87, tyto bombardéry však rychle zastaraly a přestaly splňovat požadavky na těžký bombardér. Největší nevýhodou tohoto letounu byl krátký dolet a malá nosnost pum.
Na přelomu dvacátých a třicátých let se Rikugun Koku Hombu začalo cítit potřebu nového těžkého bombardéru, který by byl schopen umést potřebný náklad pum z Formosy až na americkou základnu na ostrově Corregidor v Manilské zátoce. Japonci tehdy ještě neměli zkušenosti se stavbou takového letounu a tak se začali poohlížet po vhodném letounu v zahraničí. Japonským představám nejvíce odpovídal civilní obří čtyřmotorový letoun Junkers G.38. Japonská mise vyjednala v německém Dessau podmínky úpravy civilního letounu na těžký bombardér s označením Junkers K.51, důležitou podmínkou bylo, že se prací na úpravách zúčastní skupina japonských konstruktérů vedená šéfkonstruktérem továrny Mitsubishi inženýrem Nabushirem Nakatou.
Továrna Mitsubishi Jukogyo Kabushiki Kaisha postavila v únoru 1930 ve městě Nagoya novou velkou továrnu č. 2 (Dai-Ni-Kinzoku Nikoli Kojo), která byla následně vybavena strojním vybavením z Německa. Výroba zde probíhala pod přímým dohledem německých specialistů. První prototyp byl dokončen v srpnu 1931 a zalétán byl v Kamigahaře 26. říjana téhož roku. Přesně za rok pod dokončení prvního letounu byl dostavěn letoun druhý, pro oba letouny bylo společné to, že byly sestaveny z dílů vyrobených v Německu. Třetí letoun byl dokončen koncem roku 1932 a byl sestaven již z dílů převážně zhotovených v Japonsku. V následujícím roce byl postaven čtvrtý letoun a v první polovině roku 1935 byly dokončeny dva poslední stroje. Tyto dva letouny byly poháněny zajímavými motory Junkers Ju 204, což byly dvoudobé vznětové šestiválce s protiběžnými písty, toto uspořádání motoru přináší nevýhodu velké výšky motoru a je dosti neobvyklé.


Konstrukce letounu:


Mitsubishi Ki-20 byl celokovový středoplošník, potah tvořil vlnitý hliníkový plech, což byl typický konstrukční prvek fy Junkers v té době. Podvozek byl pevný s ostruhovým kolečkem (ostruhové kolečko bylo v Japonsku použito poprvé právě u tohoto letounu). Charakteristickými rysy byla velká tloušťka křídla (téměř 2 m!), v křídlech pak byly prostory pro čtyři členy osádky a dvojitá vodorovná ocasní plocha s třemi svislými plochami mezi nimi. První čtyři letouny byly poháněny dvanáctiválcovými motory Mitsubishi-Junkers L88a, poslední dva stroje poháněly čtyři výše zmíněné vznětové motory, vrtule byly vždy stejné – čtyřlisté dřevěné Osádka byla desetičlenná a pro její obranu bylo neseno osm kulometů ráže 7,7 mm a jeden dvacetimilimetrový kanón. Letoun neměl pumovnici a veškerou výzbroj nesl na vnějších závěsnících, obvyklý náklad byl 1 645 kg pum při letu na dlouhou vzdálenost, na krátkou vzdálenost bylo možno podvěsit 4 144, maximálně až 5 000 kg pum.


Operační činnost:


Letouny byly soustředěny na letiště v Hamamatsu, kde sloužily u 2. Chutai 7. Sentai až do roku 1940, kdy byly definitivně staženy ze služby jako bombardéry, tři letouny byly zřejmě užívány jako transportní až do roku 1943.
Bombardéry Ki-20 nikdy nezasáhly do žádného válečného konfliktu a jejich případné nasazení by bylo zcela jistě komplikováno vysokými požadavky na letištní plochu a to jak na její rozměry, tak i na povrch letové dráhy, neboť letoun vzlétal s hmotností 25 tun! Existence těchto obřích bombardérů byla pečlivě utajována až do ledna 1940, tehdy byl poprvé jeden letoun předveden na přehlídce v Tokiu.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632.
Leszek A. Wieliczko, Lotnictwo, nr. 10, Pierwsze ciężkie bombowce. Samoloty bombowe japońskiego Lotnictwa Armii, 2010, str. 84-90, ISSN 1732-5323.
ja.wikipedia.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-20-t30396#408297 Verze : 0
Fotografie těžkého bombardéru Mitsubishi Ki-20
Micubiši Ki 20 -


Micubiši Ki 20 -


Micubiši Ki 20 -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-20-t30396#110218 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více