CZE/ITA - LOV 50 BVR

     
Název:
Name:
LOV 50 BVR LOV 50 BVR
Originální název:
Original Name:
LOV 50 BVR
Výrobce:
Producer:
VOP CZ, Nový Jičín [finální montáž / final assembly]
IVECO Defence Vehicles, Bolzano [podvozek / chassis]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2011-DD.MM.2012
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
7
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2011
Osádka:
Crew:
2 + 2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
4x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Užitečné zatížení:
Payload:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
71001) kg 156531) lb
Celková délka:
Overall Length:
48002) mm 15ft 9in2)
Celková šířka:
Overall Width:
2200 mm 7ft 3in
Celková výška:
Overall Height:
29203) mm 9ft 7in3)
Světlá výška:
Ground Clearance:
3404) mm 1ft 1in4)
Rozvor:
Wheelbase:
3230 mm 127in
Rozchod:
Track:
1710 mm - obě nápravy
67in - both axles
Brzdová soustava:
Braking System:
vzducho-kapalinová
kotoučové brzdy
odpojitelené ABS pro jízdu v terénu
air-over-hydraulic brake system
disc brakes
disengageable ABS for off-road operations
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí: 12 / 24 V
ukostřený záporný pól
akumulátory: 2x 120 Ah, zapojené do série
alternátor: 24 V / 90 A
nominal voltage: 12 / 24 V
ground pole: negative
batteries: 2x 120 Ah, in series
alternator: 24 V / 90 A
Pneumatiky:
Tyres:
325/85 R16 Michelin s / with run-flat
Pancéřování:
Armour:
balistická a protiminová ochrana dle:
- STANAG 4569 Annex A Level 3
- STANAG 4569 Annex B Level 2a a 2b
ballistic and mine protection according to:
- STANAG 4569 Annex A Level 3
- STANAG 4569 Annex B Level 2a and 2b
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
IVECO F1C E0489C DVD
- řadový kapalinou chlazený turbodiesel s mezichladičem stlačeného vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3, vstřikování common rail
- počet válců: 4 (16 ventilů)
- objem válců: 3000 cm3
- maximální točivý moment: 456 Nm při 1800 ot/min
- maximální výkon: 140 kW při 3700 ot/min
IVECO F1C E0489C DVD
- in-line water cooled turbodiesel with intercooler, meets EURO 3 emission standards, common rail
- number of cylinders: 4 (16 valves)
- swept volume: 183 cu in
- maximum torque: 336 lb.ft at 1800 rpm
- maximum power output: 187.7 hp (190.3 PS) at 3700 rpm
Převodovka:
Gearbox:
ZF 6HP260
- automatická
- počet rychlostí: 5+1


rozdělovací převodovka
- dvourychlostní
- trvalý náhon všech kol
ZF 6HP260
- automatic
- number of gears: 5+1


transfer box
- 2-speed
- full-time four-wheel drive
Spojka:
Clutch:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
130 l 28.6 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
1105) km/h 685) mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
306) l/100 km 9.426) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
5007) km 3117) mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
54 ° / 48 °
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
17 ° 38 %
Překročivost:
Trench Crossing:
0,60 m 24in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,35 m 14in
Brodivost:
Fording Depth:
0,858) m 34in8)
Výzbroj:
Armament:
M151A2 Protector
- kulomet M2HB-QCB
-- ráže: 12,7 mm
-- náboje: 280 kusů
M151A2 Protector
- M2HB-QCB machine gun
-- calibre: 0.5
-- ammunition: 280 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) celková hmotnost soupravy 11300 kg
2) bez příslušenství, s příslušenstvím 5130 mm
3) se zbraňovou stanicí (po zásobník)
4) pod středem nápravy
5) maximální povolená rychlost
6) průměrná spotřeba
7) průměrný dosah
8) bez přípravy, s přípravou 1,5 m
1) gross combination weight 24912 lb
2) without accessories, with accessories 16ft 10in
3) with weapon station (up to magazine)
4) under the axle
5) maximum allowed speed
6) average fuel consumption
7) average range
8) without preparation, with preparation 59in
Zdroje:
Sources:
IVECO v Armádě České republiky
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-BVR-t139935#499927 Verze : 0
LOV 50 BVR


Jedná se o velitelské bojové vozidlo odvozené od základního provedení LOV 50 B určené pro velitele roty. Ve srovnání se základní verzi došlo k redukci přepravní kapacity o jedno místo. Vypuštěna byla pravá zadní sedačka, na jejímž místě je zabudováno rozšířené spojovací vybavení, včetně radiostanice R-150M2 a tiskárny. LOV 50 BVR má také anténní teleskopický stožár výsuvný až do výšky 9 metrů a stanový přístřešek. Výzbroj je identická s typem LOV 50 B a tvoří ji zbraňová stanice M151A2 Protector.


Vozidlo LOV 50 BVR bylo pořízeno v rámci programu 107 050 - Pořízení lehkých obrněných vozidel, na nějž je vyčleněna částka 4,298 miliardy Kč (včetně DPH) kryjící nákup (a další služby) celkem 120 italských vozidel LMV ve třech variantách v rozmezí let 2009 až 2015. Dodávky 90 vozidel se uskutečnily v letech 2010 až 2013, dalších 30 kusů může být dodáno v letech 2013 až 2015. Smlouva na dodávky strojů LMV včetně logistického zabezpečení mezi Ministerstvem obrany ČR a společností Praga-Export byla podepsána 18. prosince 2009. Předmětem kontraktu je dodání 90 kusů lehkých obrněných vozidel IVECO M65E19WM LMV ve třech modifikacích:


- LOV 50 B (lehké obrněné vozidlo bojové, věž M151A2 Protector) - 72 kusů
- LOV 50 BVR (lehké obrněné vozidlo bojové velitelské, věž M151A2 Protector) - 7 kusů
- LOV 7,62 B (lehké obrněné vozidlo bojové podpory, věž ZSRD 07) - 11 kusů



Průběh dodávek vozidel LOV 50 BVR

Rok
Počet vozidel
Cena
2011
1
54 180 000 Kč
2012
6
330 840 000 Kč



Ve smlouvě na 90 LMV, jejíž celková částka činila 3 620 406 534 Kč včetně DPH, bylo zahrnuto i pořízení logistického zabezpečení v podobě nákupu munice, náhradních dílů, dílenských prostředků a kurzů (školení střelců-instruktorů a dílenských specialistů-instruktorů).


Součástí projektu byla i Dohoda o realizaci programu průmyslové spolupráce, jejíž hodnota činila 100 % celkové kupní ceny bez DPH dle smlouvy. Hodnota přímých offsetů měla představovat minimálně 20 % z hodnoty programu průmyslové spolupráce. Její splnění bylo naplánováno do konce roku 2019.


První LOV 50 BVR bylo dodáno v roce 2011, zbylých šest exemplářů AČR převzala o rok později. Vozidla byla zavedena do výzbroje následujících útvarů:
- 44. lehký motorizovaný prapor (2 kusy - 1. a 2. pěší rota)
- 74. lehký motorizovaný prapor (4 kusy - 1., 2. a 3. pěší rota, Velitelská rota)
- 102. průzkumný prapor (1 kus - 2. průzkumná rota, později 3. průzkumná rota)
URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-BVR-t139935#499931 Verze : 2
LOV 50 BVR (VPZ 411 93-00), 1. pěší rota, 44. lehký motorizovaný prapor, Tankový den, Vojenské technické muzeum, Lešany, 1.9.2012. IVECO na snímku je "očesané" o všeříkající teleskopické anténní stožáry umístěné na střeše vozu.
CZE/ITA - LOV 50 BVR -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-BVR-t139935#455015 Verze : 0
LOV 50 BVR s rozvinutým stanovým přístřeškem, 3. pěší rota, 74. lehký motorizovaný prapor, komplexní polní výcvik, léto 2013.


Zdroj: 74. lehký motorizovaný prapor

CZE/ITA - LOV 50 BVR -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-BVR-t139935#495237 Verze : 1
LOV 50 BVR s rozvinutým stanovým přístřeškem, 74. lehký motorizovaný prapor, léto 2013. Vozidlo bylo zachyceno v rámci přípravy na říjnové součinnostní cvičení 7. mechanizované brigády a 4. brigády rychlého nasazení.
CZE/ITA - LOV 50 BVR - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-BVR-t139935#495238 Verze : 0
LOV 50 BVR z výzbroje 44. lehkého motorizovaného praporu na překážkovém polygonu, veletrh IDET 2021, Brno, říjen 2021.
CZE/ITA - LOV 50 BVR -


URL : https://www.valka.cz/CZE-ITA-LOV-50-BVR-t139935#680055 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více