Megaopravy 02 Oprava letadla

Autor: Z1 Televize 🕔︎︎ 👁︎ 22.486

Když je něco hodně velké a hodně rozbité je tu Sean Riley s televizním štábem, aby Vám ukázal, jak se to opravuje. Na letišti Charlese de Gaulla nacouval řidič tahače s Boeingem 767 do odražeče výstupních plynů. Ze zdánlivě nepatrné trhliny v potahu trupu se vyklubala proražená přetlaková přepážka, kterou je potřeba vyměnit. Zajímá Vás jak probíhá třítýdenní oprava za 21 milionů EURo? Dívejte se

Reklama

 

Proražená přetlaková přepážka trupu letadla je nebezpečná. Za letu by mohlo dojít k dekompresi s fatálními následky. Existují dva typy dekomprese za letu. Pomalá, kdy tlak v kabině pomalu a nenápadně klesá a explozivní, která prostě vytrhne kus potahu.

Přestože explozivní dekomprese vypadá hrůzostrašně, tak bez ohledu na nesmysly, kterými krmí diváky na celém světě Hollywood, nemusejí být ztráty na životech velké. Samozřejmě pokud se trup letounu zcela nerozpadne. Při letu Aloha 243 do Honolulu v roce 1988 došlo k explozivní dekompresi ve výšce 7300 metrů. Přesto piloti dokázali přistát a zahynul jen jediný pasažér.

Pomalá dekomprese je nebezpečnější. Nikdo si nemusí ničeho všimnout. Jen postupně všichni ztratí schopnost logického uvažování a upadnou do bezvědomí. Všichni včetně pilotů. Smrt přijde pomalu a nenápadně. Průvodce pořadu předvede na jednoduchém testu s kartami, jak reaguje lidský mozek na nedostatek kyslíku.

Reklama

Přetlakovou přepážku je v každém případě nutné vyměnit. Ale jak, když je vestavěná v trupu? Nejprve je nutné svěsit svislou ocasní plochu, aby technici získali dostatečnou světlou výšku pro manipulaci se zadní částí trupu. Potom je nutné všechna vedení, potrubí, kabely a lanovody rozpojit – včetně vývodu z toalet – ideální práce pro nováčky.

Trup je nutné roznýtovat, zadní část odpojit, přepážku vyměnit a potom vše namontovat zpět. Na přepravu samotné přepážky je nutné najmou ruský obří nákladní letoun An-124 Ruslan. Při přepravě je potřeba dbát na úzkostlivou opatrnost – na skladě žádná další přepážka není a výroba nové by trvala měsíce.

To všechno jsou nástrahy, s kterými se musí technici vypořádat. Přestože rozeberou celou ocasní část letadla, na konci opravy musí vypadat, jako by se na něm žádná oprava nikdy nedělala.


 

 

 

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více