MiG-21 / Ve znamení Delty / 2. část
Rozpočet valka.cz 2023 : 120.000,- Kč Příjmy k 11.07.2023 : 93.998,- Kč
♡ Chci přispět
♡ Chci přispět
7908 | 7/1968 | 27.3.1991 | 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81-3/91 8. slp | s | 27. 3. 1991 přelétnut pravděpodobně od 8. slp z Brna do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem 23. 7. 1994. |
7909 | 29.1.1969 | 20.3.1991 | 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81-3/91 11. slp | s | 20. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Zde zlikvidován k 21. 7. 1994. |
7910 | 2.8.1968 | 19.3.1991 | 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81-3/91 11. slp | s | 19. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem na Sliač 23. 7. 1994. |
7911 | 8/1968? | 11.4.1984 | 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81- 11. slp -4/84 8. slp | s | Havárie dne 11. 4. 1984 u 8. slp v Mošnově. Pilot kpt. Ladislav Klinčok. |
7912 | 8/1968 | 27.3.1991 | 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81- 11. slp -3/91 8. slp | s | 27. 3. 1991 přelétnut pravděpodobně od 8. slp z Brna do Vodochod. Zde zlikvidován k 28. 4. 1994. |
7913 | 24.8.1968 | 21.3.1991 | 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81-3/91 11. slp | s | 21. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Při rozdělení ČSFR přidělen Slovensku. Odsun vlakem na Sliač 3. 7. 1994. |
7914 | 5.9.1968 | 19.3.1991 | 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81-3/91 11. slp | s | 19. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod (pilot Orság). Zde zlikvidován k 28. 4. 1994. |
7915 | 8/1968 | 16.3.1970 | 12/69-3/70 9. slp | s | Katastrofa dne 16. 3. 1970 u 9. slp v Bechyni. Zahynul mjr. Ladislav Šilhánek. |
8001 | 8/1968 | 19.3.1991 | 12/69-4/73 9. slp 4/73- 1. slp 8. slp -3/91 11. slp | s | 19. 3. 1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Odtud předán 12. 10. 1994 LM Vyškov. |
8002 | 8/1968 | 4/1991 | 12/69-4/73 9. slp 4/73-12/81 1. slp 12/81-4/91 11. slp | s | 4/1991 přelétnut od 11. slp ze Žatce do Vodochod. Zde zlikvidován k 11. 5. 1994. |
Mig-21R | |||||
Číslo | Zařazen | Vyřazen | Služba – od – do | Kam. | Poznámky |
1501 | 1/1969 | 1995 | 1/69-93 47. pzlp 93-94 28. sbolp 94-95 LZO | s, z+h | V roce 1993 dostal v LO Kbely jako jediná „erka“ zeleno-hnědou kam. jako verze „MF.“ Nyní v LM Kbely. |
1502 | 31.1.1969 | 31.12.1992 | 1/69-11/92 47. pzlp | s | 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR. |
1624 | 7/1969 | 21.9.1971 | 7/69-9/71 47. pzlp | s | Havárie dne 21. 9. 1971 u 47. pzlp v Pardubicích. Pilot por. Juraj Jurčík. |
1625 | 7/1969 | 6/1994 | 1/69-5/93 47. pzlp 5/93-6/94 28. sbolp | s | 6/1994 uložen v Líních. |
1701 | 7/1969 | 9/1993 | 1/69-5/93 47. pzlp 5/93-9/93 28. sbolp | s | 9/1993 uložen v Líních. Před odletem do Líní se na pravé straně na hřbetu trupu objevil nápis černými písmeny - „Létala báječně dlouho.“ Z levé strany pak byl ve stejných místech na trupu namalován zeleno-žlutý drak s červeno-žlutými plameny. |
1702 | 16.7.1969 | 31.12.1992 | 7/69-11/92 47. pzlp | s | 3. 3. 1976 dokončena SO? v LOK, 25. 4. 1985 dokončena GO? v LOK. 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR. |
1703 | 23.6.1969 | 31.12.1992 | 6/69-11/92 47. pzlp | s | 15. 4. 1977 dokončena SO v LOK, 18. 7. 1986 dokončena GO v LOK. 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR. |
1704 | 7/1969 | 6/1994 | 7/69-5/93 47. pzlp 5/93-6/94 28. sbolp | s | 6/1994 uložen v Líních. |
1824 | 2/1970 | 5/1994 | 2/70-5/93 47. pzlp 5/93-5/94 28. sbolp | s | 5/1994 uložen v Líních. |
1903 | 6/1971 | 6/1994 | 6/71-5/93 47. pzlp 5/93-6/94 28. sbolp | s | 6/1994 uložen v Líních. Nyní v LM Kbely. |
1904 | 6/1971 | 5/1994 | 6/71-5/93 47. pzlp 5/93-5/94 28. sbolp | s | 5/1994 uložen v Líních. |
1918 | 28.4.1970 | 31.12.1992 | 4/70-11/92 47. pzlp | s | 12. 8. 1977 dokončena SO? v LOK. 29. 4. 1986 dokončena GO? v LOK. 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR. |
1919 | 5/1970 | 21.7.1972 | 5/70-7/72 47. pzlp | s | Havárie dne 21. 7. 1972 u 47. pzlp v Pardubicích. Pilot mjr. Bořivoj Chytrý. |
1920 | 28.4.1970 | 31.12.1992 | 4/70-11/92 47. pzlp | s | 17. 5. 1977 dokončena SO? v LOK. 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR. |
1921 | 18.3.1970 | 1.7.1976 | 3/70-7/76 47. pzlp | s | Havárie dne 1. 7. 1976 u 47. pzlp v Pardubicích. Pilot mjr. Zdeněk Beránek. |
1922 | 28.4.1970 | 31.12.1992 | 4/70-11/92 47. pzlp | s, č+z | 29. 6. 1977 dokončena SO? v LOK. 9. 10. 1987 dokončena GO v LOK. Letoun dostal šedo-zelenou kamufláž. 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR. |
1923 | 11.6.1971 | 31.12.1992 | 6/71-11/92 47. pzlp | s | 24. 3. 1978 dokončena SO? v LOK. 1. 5. 1988 do opravy v LOK (GO?). 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR. |
1924 | 23.5.1970 | 31.12.1992 | 5/70-11/92 47. pzlp | s | 15. 11. 1977 dokončena SO v LOK. 10. 3. 1987 dokončena GO v LOK. 4. 11. 1992 přelet na Slovensko do Malacek od 47. pzlp z Hradce Králové. Od 1. 1. 1993 v letectvu ASR. |
2058 | 12/1971 | 8.11.1973 | 12/71-11/73 47.pzlp | s | Havárie dne 8. 11. 1973 u 47. pzlp v Pardubicích. Pilot npor. Miroslav Číp. |
2066 | 12/1971 | 5/1994 | 12/71-5/93 47. pzlp 5/93-5/94 28. sbolp | s | 4/1994 uložen v Líních. |
2083 | 31.10.1971 | 18.8.1975 | 10/71-8/75 47. pzlp | s | Katastrofa dne 18. 8. 1975 u 47. pzlp v Pardubicích. Zahynul pilot por. Jiří Drahovzal. |
2101 | 12/1971 | 5/1994 | 12/71-5/93 47. pzlp 5/93-5/94 28. sbolp | s, č+z, s | V 80. tých letech nesl letoun po SO nebo GO šedo-zelenou kamufláž, poněkud odlišnou od č. 1922. Později opět stříbrný. 5/1994 přelet do Přerova a předán LM Vyškov. |
2109 | 1/1972 | 5/1994 | 1/72-5/93 47. pzlp 5/93-5/94 28. sbolp | s | 5/1994 uložen v Líních. |
2133 | 12/1971 | 5/1994 | 12/71-5/93 47. pzlp 5/93-5/94 28. sbolp | s | 5/1994 uložen v Líních. |
2149 | 12/1971 | 1/1995 | 12/71-5/93 47. pzlp 5/93-3/94 28. sbolp 3/94-1/95 LZO | s | 1/1995 od LZO odlet na uložení do Líní. Poslední letuschopná „erka“ v AČR. |
Mig-21MA | |||||
Číslo | Zařazen | Vyřazen | Služba – od – do | Kam. | Poznámky |
1112 | 17.7.1969 | 31.12.1992 | 7/69-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-2/92 1. lšp 2/92-11/92 82. sslt | s | 13. 7. 1977 dokončena SO? v LOK. 12. 6. 1989 k 5. slp do Líní. 20. 5. 1991 k 1. lšp do Přerova. 14. 2. 1992 k 82. sslt do Mošnova. 21. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR. |
1113 | 17.7.1969 | 31.12.1992 | 7/69-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-2/92 1. lšp 2/92-11/92 82. sslt | s | 6. 5. 1987 dokončena GO? v LOK. 16. 6. 1989 k 5. slp do Líní. 20. 5. 1991 k 1. lšp do Přerova. 14. 2. 1992 k 82. sslt do Mošnova. 21. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR. |
1114 | 17.7.1969 | 31.12.1992 | 7/69-6/89 4. slp 6/89-3/91 5. slp 3/91-3/92 1. lšp 3/92-11/92 82. sslt | s | 29. 9. 1976 dokončena SO v LOK. 16. 6. 1989 k 5. slp do Líní. 30. 3. 1991 k 1. lšp do Přerova. 30. 3. 1992 k 82. sslt do Mošnova. 21. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR. |
1115 | 17.7.1969 | 26.3.1973 | 7/69-3/73 4. slp | s | Havárie dne 26. 3. 1973 u 4. slp v Pardubicích. Pilot por. Jiří Podnecký. |
1201 | 17.7.1969 | 31.12.1992 | 7/69-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-10/92 1. lšp 10/92-11/92 82. sslt | s | Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR. |
1202 | 17.7.1969 | 8.11.1982 | 7/69-10-12/74 4. slp 10-12/74-11/82 47. pzlp | s | Havárie dne 8. 11. 1982 u 47. pzlp v Pardubicích. Pilot kpt. Jan Hendrych. |
1203 | 17.7.1969 | 31.12.1992 | 7/69-10-12/74 4. slp 10-12/74-7/84 47. pzlp 7/84-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-11/92 82. sslt | s | 10-12/1974 k 47. pzlp do Pardubic. 7/1984 zpět k 4. slp v Pardubicích. 15. 6. 1989 k 5. slp v Líních. 31. 5. 1991 k 82. sslt do Mošnova. 21. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR. |
1204 | 7/1969 | 12.8.1970 | 7/69-8/70 4. slp | s | Havárie dne 12. 8. 1970 u 4. slp v Pardubicích. Pilot kpt. František Pavlík. |
1205 | 7/1969 | 22.4.1991 | 7/69-10-12/74 4. slp 10-12/74-9/86 47. pzlp 9/86-6/89 4. slp 6/89-4/91 5. slp | s | 10-12/1974 k 47. pzlp do Pardubic. 9/1986 zpět k 4. slp v Pardubicích. 6/1989 k 5. slp v Líních. Havárie dne 22. 4. 1991 u 5. slp v Líních. Pilot pplk. Petr Budínský. Srážka při přepadu za ZPPN s letounem č. 1207. |
1206 | 17.7.1969 | 31.12.1992 | 7/69-10-12/74 4. slp 10-12/74-9/86 47. pzlp 9/86-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-7/92 1. lšp 7/92-11/92 82. sslt | s SM | 10-12/1974 přesun k 47. pzlp v Pardubicích. 9/1986 zpět k 4. slp v Pardubicích. 15. 6. 1989 k 5. slp v Líních. 31. 5. 1991 k 1. lšp do Přerova. 24. 7. 1992 k 82. sslt v Mošnově. 21. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR. |
1207 | 7/1969 | 4.2.1992 | 7/69-10-12/74 4. slp 10-12/74-7/84 47. pzlp 7/84-6/89 4. slp 6/89-4/91 5. slp -4/92 1. lšp | s | 10-12/1974 přesun k 47. pzlp v Pardubicích. 7/1984 zpět k 4. slp v Pardubicích. 6/1989 k 5. slp v Líních. Zde 22. 4. 1991 poškozen při přepadu za ZPPN srážka s č. 1205 ( pilotem letounu pplk. Jan Čelechovský). Dokázal s poškozenou zádí přistát v Líních. Prav. v LVO České Budějovice oprava s využitím zádě z „PFM“ č. 4404. 4. 2. 1992 poškozen při přistání u 1. lšp v Přerově. Alžírský pilotní žák Ziari. Předán do opravy v LOK, ale nakonec skončil v Air Park Zruč u Plzně. |
1208 | 17.7.1969 | 31.12.1992 | 7/69-11/74 4. slp 11/74-11/84 47. pzlp 11/84-6/89 4. slp 6/89-5/91 5. slp 5/91-7/92 1. lšp 7/92/11/92 82. sslt | s | 11/1974 přesun k 47. pzlp v Pardubicích. 15. 8. 1975 dokončena SO? v LOK. 11/1984 zpět k 4. slp v Pardubicích. 7. 5. 1987 dokončena GO? v LOK. 5. 6. 1989 přesun k 5. slp v Líních. 29. 5. 1991 přesun k 1. lšp do Přerova. 27. 7. 1992 přesun k 82. sslt do Mošnova. 20. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR. |
1209 | 7/1969 | 31.12.1992 | 7/69-10-12/74 4. slp 10-12/74-6/87 47. pzlp 6/87-5/89 4. slp 5/89-11/92 9. slp/ 9. sbolp | s SM | 10-12/1974 přesun k 47. pzlp v Pardubicích. 6/1987 zpět k 4. slp v Pardubicích. 5/1989 k 9. slp do Bechyně. 12. 11. 1992 přelet do Malacek. Od 1. 1. 1993 ve stavu ASR. |
1210 | 17.7.1969 | 31.12.1992 | 7/69-11/79 4. slp 11/79-2/87 47. pzlp 2/87-5/89 4. slp 5/89-10/92 9. slp/ 9. sbolp nebo 6/89-3/91 5. slp 3/91-3/92 1. lšp 3/92-11/92 82. sslt | s SM | 23. 9. 1976 dokončena SO? v LOK. 11/1979 přesun k 47. pzlp v Pardubicích. 22. 5. 1986 dokončena GO? v LOK. 2/1987 zpět k 4. slp v Pardubicích. 5/1989 k 9. slp do Bechyně. 27. 10. 1992 přelet na Sliač. Jiná verze přesunu od 4. slp je 16. 6. 1989 k 5. slp do Líní. 30. 3. 1991 k 1. lšp do Přerova. 30. 3. 1992 k 82. sslt do Mošnova a odtud 20. 11. 1992 přelet do Malacek. Při dělení techniky v roce 1992 vykazován u 9. sbolp. |
2613 | 6/1970 | 15.4.1988 | 6/70-4/88 4. slp | s | Havárie u 4. slp v Pardubicích. Pilot kpt. Karel Procházka. |
2614 | 13.6.1970 | 7-12/1997 | 6/70-5/89 4. slp 5/89-5/91 5. slp 5/91-12/93 1. lšp 12/93-12/94 28. sbolp 1/95-7-12/97 43. slt | s | 5/1989 k 5. slp do Líní. 5/1991 k 1. lšp do Přerova. 12/1993 k 28. sbolp do Čáslavi. Zde od 1. 1. 1995 ve stavu 43. slt. V roce 1996 nesl před kabinou žlutý nápis v modrém poli: „Jsem nejdéle létající Mig v českém vojenském letectvu.“ Vyřazen do konce roku 1997 jako poslední létající stroj verze „MA.“F |
Reklama
Seriál
Podobné články
Další články autora