V pondělí 11. ledna 2010 byly zveřejněny závěry vyšetřování říjnové srážky dvou amerických stíhacích letounů F-16 Fighting Falcon od 77th Fighter Squadron během výcviku noční přímé letecké podpory. Ke katastrofě došlo asi 126 námořních mil jihozápadně od Shaw AFB. Při srážce zahynul jeden z pilotů letící v pozici tzv. wingmana a jeho letoun byl zničen. Vedoucí stroj utrpěl střední poškození. Škoda na obou letounech byla vyčíslena na 26,9 miliónu USD.
Vyšetřování přineslo jasné a přesvědčivé důkazy o tom, že příčinou katastrofy bylo selhání mrtvého pilota ve snížení rychlosti a užití správného vektoru letové dráhy během přibližovacího manévru. Ke srážce podstatně přispěl i jev tzv. channelized attention (odvedené pozornosti): wingmanovi při přibližovacím manévru selhal radar, což odvedlo jeho pozornost od rozpoznání a korekce rychlosti a chybné letové dráhy.
Zdroj:
http://www.af.mil/news/story.asp?id=123184984
Vyšetřování přineslo jasné a přesvědčivé důkazy o tom, že příčinou katastrofy bylo selhání mrtvého pilota ve snížení rychlosti a užití správného vektoru letové dráhy během přibližovacího manévru. Ke srážce podstatně přispěl i jev tzv. channelized attention (odvedené pozornosti): wingmanovi při přibližovacím manévru selhal radar, což odvedlo jeho pozornost od rozpoznání a korekce rychlosti a chybné letové dráhy.
Zdroj:
http://www.af.mil/news/story.asp?id=123184984