Vickers Wellington B Mk.I

     
Název:
Name:
Vickers Type 290 Wellington Mk.I Vickers Type 290 Wellington Mk.I
Originální název:
Original Name:
Vickers Type 290 Wellington Mk.I
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.19RR Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Weybridge
DD.MM.193R-DD.MM.19RR Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Chester
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
183 (L4212-4311 a L4317-4391)
První vzlet:
Maiden Flight:
23.12.1937 (L4212)
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7874 kg 17360 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
11272 kg 24850 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12114 kg 26707 lb
Rozpětí:
Wingspan:
26.21 m 86ft
Délka:
Length:
19,685 m 64ft 7in
Výška:
Height:
5,309 m 17ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
78,04 m2 840 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Bristol Pegasus XVIII o výkonu 780 kW Bristol Pegasus XVIII, power 1050 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
426.5 km/h v 3810 m 265 mph in 12500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
289.7 km/h v 4572 m 180 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.7 m/s 1120 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6584 m 21600 ft
Dolet:
Range:
2478.4 km 1540 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
5150 km 3200 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Browning ráže 7,7 mm v přední střelecké věži Vickers
2x kulomet Browning ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži Vickers



2041 kg pum (např. 9x 227 kg nebo 1x 1 814 kg)
2x .303 Browning machine gun in nose turret
2x .303 Browning machine gun in tail turret


Bombs: 4500 lb
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Dostup maximální: 8000 m


První nálet s tímto letounem provedla 9. a 149. Squadrona RAF dne 4.9.1939
-
Zdroje:
Sources:
C.F. Andrews: "Vickers Wellington I & II"; Aircraft profile No.125.; Profile Publications 1969
Ron Mackay: Squadron/Signal. Aircraft Number 76. "Wellington in Action"
www.jaapteeuwen.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_Wellington
http://www.airwar.ru/enc/bww2/welltn.html
http://base13.glasnet.ru/text/ap/well.htm
vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#15192 Verze : 0
Svoj prvý vzlet prototyp Vickersu Wellington (K4049), firemné označenie Vickers Type 271, vykonal 15.6.1936.
Prvý vzlet predsériového lietadla s motormi Bristol Pegasus X, pod označením Vickers Type 285, prebehol 23.12.1937.
Prvý sériový Wellington Mk.I, s motormi Pegasus XVIII, pozmeneným prierezom trupu a upravenou výškovkou (označenie Type 290), po prvý krát vzlietol 12.4.1938. Obranu zaobstarávali hydraulicky poháňané strelecké veže Vickers, s jedným alebo dvoma guľometmi Browning .303 v predu a dvoma rovnakými zbraňami vzadu. Celkovo bolo vyrobených 178 lietadiel (uvádza sa aj 183). V závode vo Weybridge sa vyrobilo 175 kusov, z toho 61 s dvojitým riadením a dva sa dokončili ako prototypy verzií Mk.II a Mk.III. Tri lietadlá boli vyrobené v závode Broughton v Chestery.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#64123 Verze : 0
Fotografie Wellingtonu Mk.I
zdroje uvedeny v prvním příspěvku
Vickers Wellington B Mk.I -


Vickers Wellington B Mk.I -


Vickers Wellington B Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#217767 Verze : 0

Diskuse

ten prostredni obrazek je zajimava kamuflaz, o jaky stroj/kde se jedna ?
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#217821 Verze : 0

Citace - Admin :

ten prostredni obrazek je zajimava kamuflaz, o jaky stroj/kde se jedna ?



Je to stroj 5 Blind Approach Training Flight, létající v roce 1941 ze základny Honington, tedy v podstatě cvičný pro výcvik navedení na letiště pomocí radiových signálů ze země.


Citace :

Beam approach (sometimes written as blind approach) was essential training for bomber pilots who would have to return to their Bases in the dark in often less than ideal conditions, where visibility could be marginal. Put simply, the beam approach system relied on two audible signals, Morse A (dit dah) and N (dah dit) which originated from differing parts of the airfield, which was "divided" into four quadrants. Listening to the signals, the pilot knew which side of the airfield he was flying in from. When he started hearing both signals of different strengths, he was aware of how close to the centre line he was. When both signals merged and became a continuous sound, he knew he was "on the beam". Ancillary signals enabled the pilot to land in very poor conditions.



www.aviationbanter.com
http://www.galgos.co.uk/4701.html



Edit: To je ale až druhý uživatel stroje, tato podoba je ze srpna 1939, kdy se ve Feltwellu v Norfolku konalo cvičení Annual Air Defence Exercises, a stroj v této době létal u 214. peruti (Federate Malay States) jako součást "spřátelených sil", používajících jako označení bílé kříže přes původní znaky.


Andrews, C.F. Vickers Wellington Mks.I&II, Profile No.125, Profile Publications, Leatherhead 1966.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-I-t6598#365092 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více