Název: Name: | IAe 22 DL | IAe 22 DL |
Originální název: Original Name: | IAe 22 DL | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1950 Instituto Aerotécnico, Córdoba | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1950 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 101 IAe 22 DL 100 IAe 22C DL | |
První vzlet: Maiden Flight: | 08.08.1944 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 15201) kg | 3351 1) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2220 kg | 4894 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,60 m | 41 ft 4 in |
Délka: Length: | 9,20 m | 30 ft 2 ¼ in |
Výška: Height: | 2,82 m | 9 ft 3 in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,18 m2 | 249.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | IAe 22: Ae.16 El Gaucho o výkonu 336 kW dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard IAe 22C: Armstrong Siddeley Cheetah 25 o výkonu 354 hp dvoulistá stavitelná vrtule Rotol | IAe 22: Ae.16 El Gaucho, power 450 hp two-bladed variable-pitch propeller Hamilton Standard IAe 22C: Armstrong Siddeley Cheetah 25, power 475 hp two-bladed variable-pitch propeller Rotol |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2902) km/h v 450 m | 1802) mph in 1476 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 260 km/h v ? m | 162 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 52003) m | 170603) ft |
Dolet: Range: | 11004) km | 6844) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ráže 7,65 mm možno umístit pohyblivý kulomet téže ráže do zadní kabiny 3x 50kg puma nebo 9x 15kg puma nebo 6x neřízená raketa | 2x 7.65 mm machine gun provisoin for flexible 7.65 mm machine gun 3x 110 lb bomb or 9x 33 lb bomb or 6x unguided rocket |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | IAe 22C: 1) 1800 kg 2) 305 km/h 3) 5500 m 4) 1168 km - vznik jako náhrada za NA-16-4P rozvinutím prototypu FMA 21 - zkratka DL snad původně znamenala Dele Dele, "do toho", a pocházela z proslovu prezidenta Farrella, ve kterém povzbuzoval domácí průmysl; později se vysvětlovala jako Dientes de León, "lví zuby" (ale také "pampeliška") a měla odkazovat na větu ministra zahraničí USA Cordella Hulla, že Argentina nemá zuby, a Farrellovu odpověď, že nyní má zuby lví | IAe 22C: 1) 3968 lb 2) 189.5 mph 3) 18045 ft 4) 725.8 mi |
Zdroje: Sources: | Balous, Miroslav. Instituto Aerotechnico (FMA) I. Ae.22 DL, L+K 2003/24. http://www.geocities.com/bacosistemas01/IAe22.html www.aviacionargentina.net |