BB - R. N. Giulio Cesare (1911)

     
Název:
Name:
R. N. Giulio Cesare R. N. Giulio Cesare
Originální název:
Original Name:
R. N. Giulio Cesare
Kategorie:
Category:
bitevní loď Battleship
Třída:
Class:
Conte di Cavour
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Ansaldo, Janov
Založení kýlu:
Laid Down:
24.06.1910
Spuštění na vodu:
Launched:
15.10.1911
Uvedení do služby:
Commissioned:
07.06.1914
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
15.12.1948 předána sovětskému námořnictvu jako / transfered to Soviet Navy as Novorossijsk
Velitel:
Commander:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( )
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR V. divize bitevních lodí
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR V Battleship Divison
Posádka:
Crew:
31 důstojníků, 969 poddůstojníků a námořníků 1)

31 Officers, 969 NCOs and Enlisted 1)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
23458 t 23088 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
25489 2) t 25086 2) long tons
Délka:
Length:
176,10 3) m 577 ft 9 in 3)
Šířka:
Beam:
28,00 4) m 91 ft 10 in 4)
Ponor:
Draught:
9,40 5) m 30 ft 10 in 5)
Pancéřování:
Armour:
1914:
boky: 80–250 mm
paluba: 24–40 mm
hlavní dělové věže: 240–280 mm
barbety: 130–230 mm
velitelská věž: 280 mm



1937:
paluba: 135–166 mm
barbety: 130–280 mm
1914:
Waterline Belt: 3.1–9.8 in
Deck: 0.9–1.6 in
Main Gun Turrets: 9.4–11.0 in
Barbettes: 5.1–9.1 in
Conning Tower: 11 in



1937:
Deck: 5.3–6.5 in
Barbettes: 5.1–11.0 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
1914:
24x kotel Babcock & Wilcox
3x parní turbína Parsons



1937:
8x kotel Yarrow
2x parní turbína Belluzzo / Parsons
1914:
24x Babcock & Wilcox Boiler
3x Steam Turbine Parsons



1937:
8x Yarrow Boiler
2x Belluzzo / Parsons Steam Turbine
Výkon:
Power:
23116,7 6) kW při ? ot/min 31000 6) bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
4 7)
Zásoba paliva:
Fuel Load:
1473 8) t 1450 8) long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
39,8 9) km/h 21.5 9) kt
Dosah:
Range:
8889,6 km při rychlosti 18,5 10) km/h 4800 nm at speed 10 10) kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
1914:
9x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (3x III)
4x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (2x II)
18x 120 mm dělo Cannone da 120/50 Mod. 1909 (18x I)
14x 76 mm dělo Cannone da 76/50 Mod. 1909 (14x I)
3x 450 mm torpédomet (3x I)


1920:
9x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (3x III)
4x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (2x II)
18x 120 mm dělo Cannone da 120/50 Mod. 1909 (18x I)
13x 76 mm dělo Cannone da 76/50 Mod. 1909 (14x I)
6x 76 mm dělo Cannone da 76/40 Mod. 1916/17 (6x I)
3x 450 mm torpédomet (3x I)


1937:
6x 320 mm dělo Cannone da 320/44 Mod. 1934 (2x III)
4x 320 mm dělo Cannone da 320/44 Mod. 1934 (2x II)
12x 120 mm dělo Cannone da 120/50 Mod. 1933 (6x II)
8x 100 mm dělo Cannone da 100/47 Mod. 1928 (4x II)
16x 37 mm kanon Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 (8x II)
12x 20 mm kanon Cannone-Mitragliera da 20/65 Mod. 1935 (6x II)
1914:
9x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (3x III)
4x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (2x II)
18x Cannone da 120/50 Mod. 1909 Gun, cal. 4.7-in (18x I)
14x Cannone da 76/50 Mod. 1909 Gun, cal. 3-in (14x I)
3x Torpedo-tube, cal. 17.7-in (3x I)


1920:
9x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (3x III)
4x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (2x II)
18x Cannone da 120/50 Mod. 1909 Gun, cal. 4.7-in (18x I)
13x Cannone da 76/50 Mod. 1909 Gun, cal. 3-in (14x I)
6x Cannone da 76/40 Mod. 1916/17 Gun, cal. 3-in (6x I)
3x Torpedo-tube, cal. 17.7-in (3x I)


1937:
6x Cannone da 320/44 Mod. 1934 Gun, cal. 12.6-in (2x III)
4x Cannone da 320/44 Mod. 1934 Gun, cal. 12.6-in (2x II)
12x Cannone da 120/50 Mod. 1933 Gun, cal. 4.7-in (6x II)
8x Cannone da 100/47 Mod. 1928 Gun, cal. 3.9-in (4x II)
16x Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 Gun, cal. 1.5-in (8x II)
12x Cannone-Mitragliera da 20/65 Mod. 1935 Gun, cal. 0.79-in (6x II)
Vybavení:
Equipment:
? ?
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
1) před rekonstrukcí
posádka po rekonstrukci: 1.260 celkem
2) před rekonstrukcí
plný výtlak po rekonstrukci: 29567 t
3) před rekonstrukcí
délka po rekonstrukci: 186,40 m
4) před rekonstrukcí
šířka po rekonstrukci: 28,60 m
5) před rekonstrukcí
ponor po rekonstrukci: 10,42 m
6) před rekonstrukcí
výkon po rekonstrukci: 69350,1 kW ? ot/min
7) před rekonstrukcí
šroubů po rekonstrukci: 2
8) uhlí
mazutu: 864 t
9) před rekonstrukcí
rychlost po rekonstrukci: 51,9 km/h
10) před rekonstrukcí
dosah po rekonstrukci: 5741,2 km při rychlosti 37 km/h

14.05.1914 - dokončena
DD.10.1933-DD.10.1937 - rekonstrukce
1) before reconstruction
complement after reconstruction: total 1,260
2) before reconstruction
full load displacement after reconstruction: 29100 long ton
3) before reconstruction
lenght after reconstruction: 611 ft 7 in
4) before reconstruction
beam after reconstruction: 93 ft 10 in
5) before reconstruction
draught after reconstruction: 34 ft 2 in
6) before reconstruction
power after reconstruction: 93000 bhp at ? rpm
7) before reconstruction
propellers after reconstruction: 2
8) coal
oil: 850 long ton
9) before reconstruction
speed after reconstruction: 28 kt
10) before reconstruction
range after reconstruction: 3100 nm at speed 20 kt

14.05.1914 - Completed
DD.10.1933-DD.10.1937 - modification
Zdroje:
Sources:
digilander.libero.it
www.agenziabozzo.it
it.wikipedia.org
en.wikipedia.org
Pejčoch, Ivo - Novák, Zdeněk - Hájek, Tomáš: Válečné lodě [4] (Praha, Naše vojsko s. p., 1993, str. 115, ISBN 80-206-0357-3)
URL : https://www.valka.cz/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#653976 Verze : 0
R. N. Giulio Cesare
Za I. sv. vojny ani raz nevystrelila.
V medzivojnovom období slúžila ako výcviková loď. V rokoch 1933-1937 bola vykonaná generálna prestavba.


Osudy za II. sv. vojny:
09.07.1940 bola v bitke pri myse Stilo poškodená v súboji s HMS Warspite (03). Poškodenie nebolo tak vážne lebo už 31.08.1940 bola znova bojaschopná.
27.11.1940 sa účastnila v bitke pri Sardínii - bez poškodenia.
08.01.1941 bola pri nálete britských lietadiel na Neapol ľahko poškodená bombami, ktoré vybuchli v jej blízkosti.
17.12.1941 sa zúčastnila v prvej bitke v zálive Syrta.
V januári 1942 eskortovala 3 konvoje do severnej Afriky.
Od januára 1943 kotvila v dnešnej Pule na Istrijskom polostrove, kde slúžila ako výcvikové a ubytovacie stredisko.
Podľa podmienok kapitulácie z 03.09.1943 preplávala na Maltu.


Osudy po vojne:
Podľa reparačných dohôd a rokovaniach v Paríži v roku 1947 pripadla loď ZSSR. K odovzdaniu došlo začiatkom februára 1949 v albánskom prístave Vlorë. 24.02.1949 priplávala do Sevastopola a bola premenovaná na Novorossijsk. Na lodi sa vykonali len malé zmeny - protilietadlové kanóny boli nahradené ruskými a boli nainštalované radary.
29.10.1955 sa potopila v dôsledku dosiaľ nevyjasneného výbuchu (driftující mina).
V roku 1957 bol vrak vyzdvihnutý a do roku 1959 zošrotovaný.


Zdroj: F. Novotný: Veleobři oceánů.
URL : https://www.valka.cz/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#106097 Verze : 2
R. N. Giulio Cesare

Zdroj: archiv autora ...

URL : https://www.valka.cz/BB-R-N-Giulio-Cesare-1911-t22227#141852 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více