M-60P (pásový OT)

     
Název:
Name:
M-60/M-60P M-60/M-60P
Originální název:
Original Name:
M-60/M-60P
Kategorie:
Category:
obrněný transportér armoured personnel carrier
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1962-DD.MM.1979 Fabrika motora Sarajevo, Sarajevo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1962-DD.MM.1979
DD.MM.1962-DD.MM.1970 M-60 (známý též pod označením M-590)
DD.MM.1970-DD.MM.1979 M-60P, stíhač tanků M-60PB, stanoviště velitele praporu M-60PK a obrněná ambulance
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
790
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.06.1958
Osádka:
Crew:
3+10
Přepravní kapacita:
Seating Capacity:
10 osob/troops
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
11000 kg 24251 lb
Celková délka:
Overall Length:
5020 mm 16 ft 5 ⅝ in
Celková šířka:
Overall Width:
2770 mm 9 ft 1 in
Celková výška:
Overall Height:
2385 mm 7 ft 9 ⅞ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm 1 ft 3 ¾ in
Pancéřování:
Armour:
Svařované ocelové pláty o maximální tloušťce 25 mm. Welded steel plate with a maximum thickness of 25 mm.
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
6-válcový řadový vodou chlazený vznětový motor FAMOS FFTR. 6-cylinder in-line water cooled diesel engine FAMOS FFTR.
Výkon:
Power:
104.4 kW při ? ot/min 140 bhp at ? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická převodovka manual transmission
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
45 km/h 28 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
400 km 249 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
27 ° 60 %
Boční náklon:
Side Slope:
18 ° 40 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,0 m 79 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,35 m 53 in
Výzbroj:
Armament:
12,7 mm těžký kulomet M2HB Browning
- palebný průměr: 500 nábojů,


7,92 mm kulomet M53
- palebný průměr: 2000 nábojů,
12.7 mm heavy machine gun Browning M2HB
- ammunition: 500 rounds,


7.92 mm M53 machine gun
- ammunition: 2000 rounds,
Uživatelské státy:
User States:




?




?
Poznámka:
Note:
Měrný výkon 9,49 kW/t.
Měrný tlak 0,7 kg/cm2.
Objem palivové soustavy 150 litrů nafty.

Pro žáky: Q6LEA9Po rozpadu bývalé Jugoslávie většina z výše uvedených 790 kusů M-60 a jeho verzí přešla do výzbroje jednotlivých nově vzniklých států. Ve službách těchto států byla většina exemplářů zřejmě zničena v balkánských válkách v 90. letech 20. století. Podle různých zdrojů dosluhovalo zřejmě posledních asi 205 kusů v armádách Chorvatska a Srbska. Tyto poslední exempláře byly postupně do konce roku 2004 vyřazeny ze služby jako zastaralé a nevyhovující. Asi 190 kusů bylo údajně vyvezeno do zahraničí.
Specific performance of 12,73 bhp.
Specific pressure of 0.7 kg/cm2.
Fuel system 150 liters of diesel.

After the disintegration of former Yugoslavia, most of the above 790 units M-60 and the version passed into the arms of the newly created states. Serving these States, the majority of specimens apparently destroyed in the Balkan wars in the 90 the 20th century. According to various sources he served probably last about 205 pieces in the armies of Croatia and Serbia. These last specimens were gradually until the end of 2004, removed from service as obsolete and inadequate. About 190 pieces were reportedly exported to foreign countries.
Zdroje:
Sources:
Christopher F. Foss: Jane’s tanky - Příručka pro rozpoznávání, vydalo nakladatelství Jan Vašut, první české vydání v roce 2000, ISBN 80-7236-079-5


http://en.wikipedia.org/wiki/OT_M-60
www.tanknutdave.com
www.pmulcahy.com
http://www.army-guide.com/eng/product1040.html
http://en.wikipedia.org/wiki/MG-42
URL : https://www.valka.cz/M-60P-pasovy-OT-t18403#410648 Verze : 0
M-60P


Transportér byl vyvinut podle požadavku jugoslávské armády počátkem 60 let 20 st. Veřejnost nový OT mohla poprvé vidět až v roce 1965. Ze začátku vozidlo neslo označení M 590 a nevymyká se klasické koncepci OT. V levé přední části korby sedí řidič, nalevo od něj kulometčík obsluhující kulomet r. 7,62mm lafetovaný v čele korby, určitou zvláštností je umístění motorpřevodového ústrojí pod nimi ( dá se říci, že na něm sedí). Pozice velitele je v nepatrně vysunuté věžičce na levé straně korby a je za řidičem.Na druhé straně je obdobná věžička s lafetovaným kulometem M2 HB r. 12,7mm, který je možné použít jak proti pozemním, tak proti vzdušným cílům, kulomet není bohužel možné ovládat z vnitřku vozidla. Prostor roje je v zadní části korby vozidla, pro vstup a výstup z vozidla slouží dvoukřídlé dveře v zádi vozidla (v křídlech je umístěn pozorovací otvor a střílna). Vozidlo není obojživelné ikdyž je vybaveno vlnolamem na čele korby.


Pohybové ústrojí tvoří pět pojezdových kol na každé straně, hnacím kolem vpředu a napínacím vzadu a třemi nosnými kladkami.


Verze M-60PB
Stíhač tanků vyzbrojený dvěma bezzákluzovými kanóny r. 82mm lafetovanými v zadní části korby. S náměrem -4°do +6°udělovaným ručně. Munice typu HEAT (celkem 10 kusů)
URL : https://www.valka.cz/M-60P-pasovy-OT-t18403#67762 Verze : 0
...
M-60P (pásový OT) - (www.jedsite.info)

(www.jedsite.info)
URL : https://www.valka.cz/M-60P-pasovy-OT-t18403#87312 Verze : 0
...
M-60P (pásový OT) - Bosenský M-60

Bosenský M-60
URL : https://www.valka.cz/M-60P-pasovy-OT-t18403#92912 Verze : 0
Dodám taky svoji troškou do mlejna. Srbsky M-60 nedaleko města Doboj. Pokusili se prostřílet, ale nepodařilo se jim. Dnes je M-60 pomník na válku.


Foto vlastní.
M-60P (pásový OT) -


M-60P (pásový OT) - Vnitřnosti, nebo to co zůstalo a nelehlo popelem...

Vnitřnosti, nebo to co zůstalo a nelehlo popelem...
M-60P (pásový OT) -


M-60P (pásový OT) -


M-60P (pásový OT) -


URL : https://www.valka.cz/M-60P-pasovy-OT-t18403#423285 Verze : 0
Pokračování...
M-60P (pásový OT) - Prostor vlevo od zadních dveří. Zlaté české BVPčka.

Prostor vlevo od zadních dveří. Zlaté české BVPčka.
M-60P (pásový OT) -


M-60P (pásový OT) -


M-60P (pásový OT) -


URL : https://www.valka.cz/M-60P-pasovy-OT-t18403#423286 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více