Vickers Wellington B Mk.VI

Vickers Wellington B Mk.V
     
Název:
Name:
Vickers Type 442 Wellington B Mk.VI Vickers Type 442 Wellington B Mk.VI
Originální název:
Original Name:
Vickers Type 442 Wellington B Mk.VI
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1941 Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Weybridge
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 Mk.V
64 Mk.VI
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1939
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9199 kg 20280 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
14515 kg 32000 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
26.26 m 86ft 2in
Délka:
Length:
18.82 m 61ft 9in
Výška:
Height:
5.38 m 17ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
78.04 m2 840 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mk.V - Bristol Hercules VIII o výkonu 1230 kW
Mk.VI - Rolls-Royce 60 o výkonu 1193 kW
Mk.V - Bristol Hercules VIII, power 1650 hp
Mk.VI - Rolls-Royce 60, power 1600 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
482.8 km/h v ? m 3001) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11735 2) m 385002) ft
Dolet:
Range:
3661.3 km 1510 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3508.4 3) km 21803) mi
Výzbroj:
Armament:
4x 7,7mm kulomet Browning Mk.II v zadní věži Frazer-Nash FN.20A


Pumový náklad: 2 041 kg bomb
4x .303 Browning Mk.II machine gun in the Frazer-Nash FN.20A rear turret


Bomb load: 4,500 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) 470 km/h
2) 11217 m
3) 3621 km
Mk.V:
1) 292 mph
2) 36800 ft
3) 2250 miles
Zdroje:
Sources:
Ovčáčík, Michal and Susa, Karel. Vickers-Armstrongs Wellington Medium Bomber variants. Praha: 4+ Publications, 2003. ISBN 80-902559-7-3.
Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. London:Putnam, 1988. ISBN 0 85177 815 1.
Delve, Ken. Vickers Armstrong Wellington. Ramsbury, Wiltshire, UK: The Crowood Press Ltd., 1998. ISBN 1-86126-109-8.
Hall, Alan W. Vickers Wellington, Warpaint Series No. 10. Husborne Crawley, Berfordshire: Hall Park Books Ltd., 1997.
Jane's Fighting Aircraft of World War II, Crescent Books, New York 1989. ISBN 0-517-67964-7.
www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=57
http://en.wikipedia.org/wiki/Vickers_Wellington
http://www.airwar.ru/enc/bww2/welltn.html
www.wwiivehicles.com

Vickers Wellington B Mk.VI - Mk.V

Mk.V
Vickers Wellington B Mk.VI - Mk.VI

Mk.VI
Vickers Wellington B Mk.VI - Mk.VIG

Mk.VIG
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-VI-t17207#365328 Verze : 0
Dva prototypy Wellington Mk.V (R3298, R3299) vznikly zástavbou výškových motorov Bristol Hercules VIII a špeciálneho vybavenia do prestavaných trupov verzie Mk.I C . Predná strelecká veža Frazer–Nash FN 5 bola odstránená, jej miesto zaujal pretlakový priestor, nadväzujúci na pilotnú kabínu. V ňom sa nachádzalo pracovisko bombometčíka a tam sa, počas letu vo velkej výške, uchyloval aj strelec zo zadnej veže.
Prvý prototyp vzlietol, s firemným označením Type 421 a motormi Hercules III o 1400 hp (1044 kW), v septembri 1939 onedlho nasledovaný druhým už s motormi Herkules VIII o výkone 1650 hp (1230,4 kW) a novým, kvapkovytým prekrytom pilotného priestoru.
Letectvo si, v Špecifikácii 17/40, pôvodne objednalo 30 lietadiel s motormi Hercules VIII alebo 38, z toho však len jedno (W5769) bolo dokončené v štandarte Mk.V.
Prvý sériovo vyrobený Mk.V (W5768) bol dokončený ako prototyp verzie Mk.VI, nasledovaný 19-timi dalšími a 9 bolo zrušených. Tieto prestavané lietadlá sa od Mk.V odlišovali len použitými motormi Rolls-Royce Merlin 60 o výkone 1280 hp (954,5 kW).
Nasledovalo ich 44 lietadiel u ktorých bol už strelec trvalo v pretlakovanom priestore a modifikovanú zadnú streleckú vežu Frazer–Nash FN 20A zameriaval dialkovo pomocou periskopického zameriavača, umiestneného na spodku trupu.
Výroba pokračovala 28 kusmi štandardného prevedenia označených ako Mk.VI A ( Type 442) a 38 ks Mk.VI G (Type 449). U tých bola odstránená zadná veža a zabudované zariadenie pre bombardovanie bez vizuálneho zamerania ciela Oboe. Dva Mk.VIG boli bojovo nasadené u No.109(SD) Sqn. a ostatné slúžili pri výcviku posádok v používaní systému Oboe.
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Wellington-B-Mk-VI-t17207#63180 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více