Název: Name: | Sopwith Bomber | Sopwith Bomber |
Originální název: Original Name: | Sopwith Bomber | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston DD.MM.1916-DD.MM.191R Morgan & Co., Ltd., Leighton Buzzard DD.MM.191R-DD.MM.191R Hooper & Co., Ltd., London DD.MM.191R-DD.MM.191R Westland Aircraft Works, Yeovil DD.MM.1916-DD.MM.191R Mann, Egerton & Co., Ltd., Norwich DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme Darracq et Cie, Suresnes DD.MM.1917-DD.MM.191R Aéroplanes Hanriot & Cie., Billancourt DD.MM.191R-DD.MM.191R Ateliers d´Aviation Lioré et Olivier, Levallois-Perret DD.MM.191R-DD.MM.191R Société des aéroplanes Morane-Saulnier, Puteaux DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme des établissements Nieuport, Issy-les-Moulineaux DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme des établissements Nieuport, Bordeaux DD.MM.191R-DD.MM.191R Établissements d´Aviation Robert Esnault-Pelterie, Lyon-Montplaisir DD.MM.191R-DD.MM.191R Établissements d´Aviation Robert Esnault-Pelterie, Saint-Alban DD.MM.191R-DD.MM.191R Établissements d´Aviation Robert Esnault-Pelterie, Boulogne-sur-Seine DD.MM.191R-DD.MM.191R Société des Moteurs Salmson, Billancourt DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme de Constructions aéronautiques, Paris DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme d´Applications Industrielles du Bois, Paris DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme d´Applications Industrielles du Bois, Villeneuve-Triage DD.MM.191R-DD.MM.191R Societé anonyme française de Constructions Aéronautiques, Levallois-Perret DD.MM.191R-DD.MM.191R De Lesseps DD.MM.191R-DD.MM.191R SCCA | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~270: 92 Sopwith 100 Morgan 100 Hooper 55 Westland 25 Mann Egerton 4200-4500 (včetně dvoumístných) Francie | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 597 kg | 1316 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1062 kg | 2342 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10.21 m | 33 ft 6 in |
Délka: Length: | 7.72 m | 25 ft 3 ¾ in |
Výška: Height: | 3.12 m | 10 ft 3 in |
Plocha křídla: Wing Area: | 32.14 m2 | 346 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Clerget 9Z o výkonu 82 kW nebo Clerget 9B o výkonu 97 kW nebo Clerget 9Bb1) o výkonu 97 kW nebo Clerget 9Bc1) o výkonu 104 kW nebo Le Rhône 9Jby1) o výkonu 89 kW dvoulistá dřevěná vrtule | Clerget 9Z, power 110 hp, or Clerget 9B, power 130 hp, or Clerget 9Bb1), power 130 hp, or Clerget 9Bc1), power 140 hp, or Le Rhône 9Jby1), power 120 hp two-blade wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 164 km/h v 1981 m | 102 mph in 6500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12.67 min do 1981 m | 12.67 min to 6500 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3962 m | 13000 ft |
Dolet: Range: | 598.7 km | 372 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný 7,7mm kulomet Vickers s 500 náboji 4x 29kg bomba | 1x pevný .303 Vickers machine gun, 500 rpg 4x 65 lb bomb |
Uživatelské státy: User States: | ? | ? |
Poznámka: Note: | Základní verze: Sopwith Type 9700 - jednomístná bombardovací verze Sopwith 1 1/2 Strutter pro RNAS Sopwith Bomber - oficiální označení u RFC Sopwith Sop.1 B1 obdobná francouzská licenční verze, lišící se umístěním okének pro kontrolu pumovnice 1) pouze francouzské stroje | Basic variants: Sopwith Type 9700 - one.seat bomber variant of 1 1/2 Strutter for RNAS Sopwith Bomber - oficial RFC name for Type 9700 Sopwith Sop.1 B1 - French one-seat bomber variant, with diferently placed control bomb bay windows 1) French-built machines only |
Zdroje: Sources: | Bruce, J. M. The Sopwith 1½ Strutter, Profile No.121. Profile Publications, Leatherhead 1966. Bruce, J. M. Sopwith 1½ Strutter, Windsock Datafile No.34. Albatros Productions, Berkhampstead 1998. ISBN 0 948414 42 1. Bruce, J. M. Sopwith 1½ Strutter, Volume 2: Windsock Datafile No.80. Albatros Productions, Berkhampstead 2000. ISBN 1-902207-22-X. Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960. Bruce, J. M. Sopwith 2F1 Camel, Windsock Datafile No.121. Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5. Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2. Bruce, J. M. "The Sopwith 1½ Strutter: Historic Military Aircraft No. 14 Part I. Flight, 28.09.1956. Bruce, J. M. "The Sopwith 1½ Strutter: Historic Military Aircraft No. 14 Part II." Flight, 05.10.1956. Stemp, P. D. Kites, Birds & Stuff - The Aviation Archive of SOPWITH Aircraft. ISBN 1446138739. www.flightglobal.com sony-ebook-samples.com http://aviac.ru/plane1917-45/196-sopvich.html fr.wikipedia.org |
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Sopwith |
Typ letounu | Sopwith Bomber |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Olivově zelená / Olive Green Plátno / Fabric Kov, stříbrná / Metalic, silver |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | N5504 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Sopwith Type 9700, čili jednomístný bombardovací 1 1/2 Strutter, vyrobený jako čtvrtý v poslední várce postavené u Sopwithu. tento stroj bylpostaven na počátku roku 1917, a létal nejprve u 7. peruti RNAS, od května u 5. peruti. Válku přežil a stal se jediným Strutterem, který dostal britskou civilní registraci.