Sopwith Bomber

Sopwith Type 9700
     
Název:
Name:
Sopwith Bomber Sopwith Bomber
Originální název:
Original Name:
Sopwith Bomber
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston /
DD.MM.1916-DD.MM.191R Morgan & Co., Ltd., Leighton Buzzard /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Hooper & Co., Ltd., London /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Westland Aircraft Works, Yeovil /
DD.MM.1916-DD.MM.191R Mann, Egerton & Co., Ltd., Norwich /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme Darracq et Cie, Suresnes /
DD.MM.1917-DD.MM.191R Aéroplanes Hanriot & Cie., Billancourt /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Ateliers d´Aviation Lioré et Olivier, Levallois-Perret /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société des aéroplanes Morane-Saulnier, Puteaux /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme des établissements Nieuport, Issy-les-Moulineaux /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme des établissements Nieuport, Bordeaux /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Établissements d´Aviation Robert Esnault-Pelterie, Lyon-Montplaisir /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Établissements d´Aviation Robert Esnault-Pelterie, Saint-Alban /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Établissements d´Aviation Robert Esnault-Pelterie, Boulogne-sur-Seine /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société des Moteurs Salmson, Billancourt /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme de Constructions aéronautiques, Paris /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme d´Applications Industrielles du Bois, Paris /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Société anonyme d´Applications Industrielles du Bois, Villeneuve-Triage /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Societé anonyme française de Constructions Aéronautiques, Levallois-Perret /
DD.MM.191R-DD.MM.191R De Lesseps /
DD.MM.191R-DD.MM.191R SCCA /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~270:
92 Sopwith
100 Morgan
100 Hooper
55 Westland
25 Mann Egerton

4200-4500 (včetně dvoumístných) Francie
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
597 kg 1316 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1062 kg 2342 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.21 m 33 ft 6 in
Délka:
Length:
7.72 m 25 ft 3 ¾ in
Výška:
Height:
3.12 m 10 ft 3 in
Plocha křídla:
Wing Area:
32.14 m2 346 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Clerget 9Z o výkonu 82 kW nebo
Clerget 9B o výkonu 97 kW nebo
Clerget 9Bb1) o výkonu 97 kW nebo
Clerget 9Bc1) o výkonu 104 kW nebo
Le Rhône 9Jby1) o výkonu 89 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Clerget 9Z, power 110 hp, or
Clerget 9B, power 130 hp, or
Clerget 9Bb1), power 130 hp, or
Clerget 9Bc1), power 140 hp, or
Le Rhône 9Jby1), power 120 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
164 km/h v 1981 m 102 mph in 6500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12.67 min do 1981 m 12.67 min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3962 m 13000 ft
Dolet:
Range:
598.7 km 372 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,7mm kulomet Vickers s 500 náboji


4x 29kg bomba
1x pevný .303 Vickers machine gun, 500 rpg


4x 65 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:


?


?
Poznámka:
Note:
Základní verze:
Sopwith Type 9700 - jednomístná bombardovací verze Sopwith 1 1/2 Strutter pro RNAS
Sopwith Bomber - oficiální označení u RFC
Sopwith Sop.1 B1 obdobná francouzská licenční verze, lišící se umístěním okének pro kontrolu pumovnice


1) pouze francouzské stroje
Basic variants:
Sopwith Type 9700 - one.seat bomber variant of 1 1/2 Strutter for RNAS
Sopwith Bomber - oficial RFC name for Type 9700
Sopwith Sop.1 B1 - French one-seat bomber variant, with diferently placed control bomb bay windows


1) French-built machines only
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. The Sopwith 1½ Strutter, Profile No.121. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Bruce, J. M. Sopwith 1½ Strutter, Windsock Datafile No.34. Albatros Productions, Berkhampstead 1998. ISBN 0 948414 42 1.
Bruce, J. M. Sopwith 1½ Strutter, Volume 2: Windsock Datafile No.80. Albatros Productions, Berkhampstead 2000. ISBN 1-902207-22-X.
Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
Bruce, J. M. Sopwith 2F1 Camel, Windsock Datafile No.121.
Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
Bruce, J. M. "The Sopwith 1½ Strutter: Historic Military Aircraft No. 14 Part I. Flight, 28.09.1956.
Bruce, J. M. "The Sopwith 1½ Strutter: Historic Military Aircraft No. 14 Part II." Flight, 05.10.1956.
Stemp, P. D. Kites, Birds & Stuff - The Aviation Archive of SOPWITH Aircraft. ISBN 1446138739.
www.flightglobal.com
sony-ebook-samples.com
http://aviac.ru/plane1917-45/196-sopvich.html
fr.wikipedia.org

Sopwith Bomber - Sopwith Type 9700, čili jednomístný bombardovací 1 1/2 Strutter, vyrobený jako čtvrtý v poslední várce postavené u Sopwithu. tento stroj bylpostaven na počátku roku 1917, a létal nejprve u 7. peruti RNAS, od května u 5. peruti. Válku přežil a stal se jediným Strutterem, který dostal britskou civilní registraci.

Sopwith Type 9700, čili jednomístný bombardovací 1 1/2 Strutter, vyrobený jako čtvrtý v poslední várce postavené u Sopwithu. tento stroj bylpostaven na počátku roku 1917, a létal nejprve u 7. peruti RNAS, od května u 5. peruti. Válku přežil a stal se jediným Strutterem, který dostal britskou civilní registraci.
URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Bomber-t114289#398005 Verze : 0
.
Sopwith Bomber - Sopwith 1.B1, sériové číslo 185, patřící escadrille SOP 107, červenec 1917, letiště Flez. Dne 17. 7. 1917 s tímto strojem vzlétl k bombardovací misi poručík Auguste Faidide, jenž však ve špatném počasí ztratil orientaci a s prakticky neporušeným strojem přistál za německými liniemi u La Fère. Zbytek války strávil Faidide v zajetí, navzdory několika pokusům o útěk. Letoun létal kompletně v barvě materiálu, okřídlený had na boku trupu byl znakem SOP 107.

Sopwith 1.B1, sériové číslo 185, patřící escadrille SOP 107, červenec 1917, letiště Flez. Dne 17. 7. 1917 s tímto strojem vzlétl k bombardovací misi poručík Auguste Faidide, jenž však ve špatném počasí ztratil orientaci a s prakticky neporušeným strojem přistál za německými liniemi u La Fère. Zbytek války strávil Faidide v zajetí, navzdory několika pokusům o útěk. Letoun létal kompletně v barvě materiálu, okřídlený had na boku trupu byl znakem SOP 107.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Sopwith-Bomber-t114289#612460 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více